Klienci ubezpieczyciela chcą 2 mln zł za "nabicie" w polisy z funduszem

Do sądu trafił pozew 168 poszkodowanych. Stracili oni 100 lub 90 proc. środków, które wpłacili na polisy z funduszami kapitałowymi. Twierdzą, że nie zostali poinformowani, jaki produkt kupują. Domagają się od ubezpieczyciela 2 mln zł - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".


Pośrednicy sprzedali im wieloletnie ubezpieczenia z funduszem, mimo że ci - jak twierdzą - szukali krótkoterminowych lokat. Kiedy chcieli przestać płacić składki i wycofać pieniądze, okazało się, że rezygnacja z polisy oznacza utratę większości lub nawet całości środków.

Adwokat poszkodowanych przytacza historię, jak doradca założył 10-letnią polisę 80-letniej kobiecie i ta próbując odzyskać pieniądze, straciła wszystko. W sumie zgłosiło się 660 osób, które uznają się za poszkodowane, ale nie wszystkie były w stanie zebrać komplet dokumentów.

O potencjalnym procesie i ewentualnej powtórce z "Nabitych" pisaliśmy w wyborcza.biz już sierpniu.

Kancelaria reprezentująca klientów Aegona zapowiada, że w najbliższych dniach złoży podobne pozwy przeciw Axa, Skandii Życie i Open Life. We wszystkich tych przypadkach będzie dowodzić, że firmy bezprawnie zabrały klientom pieniądze za wcześniejsze zerwanie polis i bezpodstawnie się na tym wzbogaciły - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej". Klientów wspiera Rzecznik Ubezpieczonych, a Polska Izba Ubezpieczeń zrzeszająca ubezpieczycieli przygotowała kartę produktu, która zobowiązuje zakłady do rzetelnego informowania o warunkach, na jakich sprzedają polisy.

Firma ubezpieczeniowa Aegon od połowy roku zaproponowała klientom nowe zasady naliczania tzw. opłat likwidacyjnych. Jednak klienci wciąż narzekali, że są nieprzejrzyste - opowiadają rozczarowani klienci.

http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,14315858,Naliczaja_klientom_oplaty_likwidacyjne_po_nowemu_.html#ixzz2kQ1msn1U

Adwokat klientów Aegona opisuje też przypadek małżeństwa, które po wpłaceniu 100 tys. zł nie było w stanie zgromadzić kolejnej podobnie wysokiej kwoty 100 tys. zł na kolejną składkę. Niektórzy "nabici" w polisy inwestycyjne, którzy podpisali umowę na systematyczne oszczędzanie, a nie są w stanie opłacać zadeklarowanych składek, w desperacji wystawiają swoje polisy na internetowych aukcjach z nadzieją, że odzyskają choćby ułamek utopionych pieniędzy.

{"mainEntityOfPage":{"url":"http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,14935185,Klienci_ubezpieczyciela_chca_2_mln_zl_za__nabicie_.html","@type":"WebPage"},"articleBody":null,"headline":"Klienci ubezpieczyciela chcą 2 mln zł za \"nabicie\" w polisy z funduszem","datePublished":"2013-11-12T10:05:00Z","dateModified":"2013-11-12T10:13:29Z","articleSection":"Gospodarka","description":"Do sądu trafił pozew 168 poszkodowanych. Stracili oni 100 lub 90 proc. środków, które wpłacili na polisy z funduszami kapitałowymi. Twierdzą, że nie zostali poinformowani, jaki produkt kupują. Domagają się od ubezpieczyciela 2 mln zł - informuje \"Dziennik Gazeta Prawna\".","publisher":{"@type":"Organization","name":"next.gazeta.pl","logo":{"url":"http://next.gazeta.pl/logos/0.png","name":null,"width":null,"height":null,"datePublished":null,"@type":"ImageObject"}},"author":{"url":null,"email":null,"name":"oprac. Michał A. Zieliński","@type":"Person"},"@context":"http://schema.org","@type":"NewsArticle","name":"Klienci ubezpieczyciela chcą 2 mln zł za \"nabicie\" w polisy z funduszem","image":[]}
Więcej o: