Twórca potęgi Kamisu przejechał się na herbacie

Irving Tea to marka herbaty stworzona przez Roberta Kamińskiego, twórcę Kamisu. Marka miała być wiceliderem rynku, ale nie udało się tego osiągnąć, teraz więc Kamiński chce sprzedać swój herbaciany biznes - informuje ?Puls Biznesu?
Polska jest trzecim rynkiem herbaty w Europie - więcej od nas piją jej tylko Brytyjczycy i Irlandczycy. Od lat rynkowym liderem w naszym kraju jest Unilever, do którego należą marki Lipton i Saga. Ten rynek próbował podbić Robert Kamiński - twórca znanej marki przypraw Kamis. W 2011 r. Kamiński zdecydował się podzielić Kamis SA na dwie części: jedną zajmującą się produkcją herbaty pod marką IrvingTea, drugą - produkującą przyprawy oraz musztardy. Tę drugą część sprzedał amerykańskiej firmie McCormick&Co. za ponad 830 mln zł.

Kamiński, który z miejsca wskoczył do rankingu najbogatszych Polaków, skupił się na produkcji herbaty i zapowiadał, że do 2013 roku chce, by marka Irving Tea zaczęła na siebie zarabiać. Tak się jednak nie stało - ostatnie ujawnione dane finansowe spółki Amber Spark zajmującej się dystrybucją herbat Irving pochodzą z 2011 roku - spółka zanotowała wówczas 14 mln zł straty netto.

A teraz, jak donosi "Puls Biznesu", Kamiński chce sprzedać Irving Tea. Teoretycznie nie powinien mieć z tym problemu, bo na rynku nie brakuje firm zainteresowanych przejęciami. Mówiły o tym niedawno m.in. Grupa Maspex z Wadowic, Agros-Nova, Teekanne czy Herbapol-Lublin, należący do Jerzego Staraka. Jednak oficjalnie nie chcą komentować tej informacji.

Zdaniem ekspertów rynku spożywczego Irving Tea nie odniosła sukcesu na polskim rynku, bo jako marka nie budziła w konsumentach żadnych emocji.

Więcej o: