McDonald's może stracić pozycję lidera na rynku fast foodów

Logo  McDonald's

Logo McDonald's (Fot. Nam Y. Huh AP)

AmRest, giełdowa spółka działająca na rynku barów szybkiej obsługi, która jest właścicielem w Polsce takich marek, jak: KFC, Burger King czy Starbucks, prawdopodobnie dogoni, a być może nawet przegoni w tym roku swojego największego konkurenta koncern McDonald's - informuje ?Rzeczpospolita?.
Skąd taki wniosek? Z ostatnich informacji spółki o planach firm na ten rok. Zdaniem członka zarządu AmRest Wojciecha Mroczyńskiego jego firma, która w ubiegłym roku otworzyła ok. stu lokali (obecnie ma prawie 300 lokali), w 2014 utrzyma podobną dynamikę. A dodatkowo planuje przejęcia. Z kolei McDonald's, który ma teraz u nas 329 lokali, uruchomił w ubiegłym roku 27 punktów i podobną dynamikę zapowiada na ten rok.

Patrząc z zewnątrz, można odnieść wrażenie, że nasz rynek gastronomiczny jest już nasycony. Jednak zdaniem ekspertów jest jeszcze miejsce na kolejne restauracje tych dwóch największych graczy.

- Wraz z powstaniem nowych dróg i autostrad z punktami obsługi podróżnych, a także galerii handlowych będą otwierane nowe lokale - mówi cytowany przez dziennik Jarosław Frontczak, główny analityk handlu detalicznego firmy badawczej PMR.

Cały segment fast foodów wart jest w Polsce już 7,7 mld zł i jak prognozuje PMR, będzie dalej rósł. A to może przyciągnąć też nowych graczy. Więcej w "Rzeczpospolitej".

Skomentuj:
McDonald's może stracić pozycję lidera na rynku fast foodów
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje