Pendolino: PKP chciało wymienić 8 tys. foteli. A kłopotem jest czas jazdy

Spółka PKP InterCity próbowała przeforsować pomysł wymiany 8 tysięcy foteli w pociągach Pendolino - pisze ?Dziennik Gazeta Prawna?. Powodem była niska odporność obić foteli na zabrudzenia. Nie udało się, tak jak nie uda się do grudnia ukończyć pod klucz żadnego ze szlaków dla szybkich pociągów
Stało się tak, mimo że cztery z zamówionych przez InterCity 20 pociągów są już w Polsce, piąty dotrze jeszcze w styczniu, szósty jest w przededniu odbiorów, a budowa sześciu kolejnych jest już zaawansowana. W każdym pociągu znajdują się 402 fotele - łącznie ponad 8 tys. siedzeń.

Prócz materiału odpornego na zabrudzenia w planach była zmiana kolorystyki, a w pierwszej klasie obicie siedzeń skórą. - dowiedział się DGP. Sprawa jest pozornie błaha, ale pociągała za sobą koszty, których nie chciał wziąć na siebie zaskoczony tą propozycją Alstom, czyli producent pociągów. Dlatego, jak poinformowała Zuzanna Szopowska, rzeczniczka PKP InterCity, wycofano się z pomysłu.

"DGP" zwraca uwagę, że obecnie są większe kłopoty z Pendolino niż fotele. Zweryfikowane czasy przejazdu są nierealne, bo infrastruktura w grudniu 2014 r. nie będzie gotowa na szybkie pociągi.

Na zlecenie PKP InterCity zarządca torów wykonał szacunki w trzech wersjach: optymistycznej, realistycznej i pesymistycznej. Rozkłady będą konstruowane w wariancie pesymistycznym. Zamiast 2 godz. 10 min z Warszawy do Katowic - pociąg w tym wariacie pojedzie 2 godz. 40 min. Do Wrocławia zamiast obiecanych 3 godz. 30 min pojedziemy nawet 3 godz. 50 min.

Co ciekawe, pociągi będą musiały zatrzymać się po drodze na mniejszych stacjach np. we Włoszczowie, w Zawierciu i Sosnowcu.

- Pendolino to pociąg w rozkroku. Z jego prędkością maksymalną 250 km/godz. jest o 50 km/godz. za szybki na istniejącą sieć w Polsce, a z drugiej strony o 50 km/godz. za wolny na koleje dużych prędkości, które mieliśmy budować - mówi "DGP" Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.

Komentarze (1)
Pendolino: PKP chciało wymienić 8 tys. foteli. A kłopotem jest czas jazdy
Zaloguj się
  • sqlwysyn

    Oceniono 3 razy -1

    Panie Beim, Pendolino NIE jest koleją dużych prędkości i nigdy nie będzie. Bo nie wymaga specjalnego torowiska.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje