Raport: Których banków najbardziej nie lubią internauci?

Raiffeisen, BPH, Eurobank, MultiBank i PKO BP - to pięć banków zbierających najmniej przychylne opinie internautów we wrześniu - podała firma Expandi. Internauci najchętniej chwalili natomiast Deutsche Bank, Inteligo i ING Śląski
Masz problem z bankiem lub instytucją finansową? Napisz do nas: finanse@wyborcza.biz

Firma Expandi monitoruje wszystkie popularne fora i portale internetowe i śledzi, jak ich czytelnicy wypowiadają się na temat usług bankowych. Efekty zbiera w comiesięcznych raportach. We wrześniowym firma zbadała ponad 14 tys. wzmianek o bankach zamieszczonych przez internautów w sieci. Co trzecia z nich była negatywną informacją na temat jakiegoś banku, co piąta była pochwałą. Reszta wzmianek miała neutralny wydźwięk.

Najczęściej ocenianymi bankami w sieci są mBank, największa internetowa instytucja finansowa w Polsce, oraz PKO BP, największy tradycyjny bank w kraju, obsługujący 7 mln klientów. Jednego z tych dwóch banków dotyczyła co trzecia wzmianka o bankach zamieszczona na forach i w portalach poświęconych finansom! Więcej niż co dziesiąta dotyczyła BZ WBK, a kolejne miejsca wśród najczęściej ocenianych banków zajęły Getin, ING oraz Alior.

Najniżej ocenianym przez internautów we wrześniu bankiem był Raiffeisen, w przypadku którego ponad połowa wzmianek miała charakter krytyczny (inna sprawa, że mógł to być przypadek, bo o tym banku internauci wypowiadali się we wrześniu niemal najrzadziej ze wszystkich). Blisko połowę krytycznych uwag zebrały Eurobank i BPH, a ponad 40 proc. uwag negatywnych - Multibank i PKO BP. Jednak we wszystkich przypadkach - nie licząc często ocenianego PKO BP - liczba opinii internautów była stosunkowo niewielka i nie przekraczała 100-200 w całym miesiącu.

Najlepiej ocenianym bankiem w internecie jest według Expandi Getin. Ale eksperci serwisu podkreślają, że w przypadku tego banku najprawdopodobniej działają strategie marketingowe polegające na wpisywaniu na forach pochwał na temat banku przez podstawionych lub wynajętych marketerów. Relatywnie dobre oceny w internecie zebrały we wrześniu Deutsche Bank PBC, Inteligo i ING Bank. Każdy z tych banków zanotował przewagę opinii dobrych nad negatywnymi. W przypadku Inteligo ocen negatywnych było tylko 17 proc.!

Więcej o: