Placówki zmienią szyld. Deutsche Bank pozbywa się jednej ze swoich marek

Deutsche Bank rezygnuje z sieci placówek DB Kredyt. To efekt wycofania się banku z rynku consumer finance. Oddziały DB Kredyt sprzedające do tej pory głównie szybkie kredyty gotówkowe zostaną przemianowane na Deutsche Bank PBC.
Przemianowanie 80 placówek DB Kredyt i wchłonięcie tej sieci przez Deutsche Bank PBC, która liczy dziś ok. 90 oddziałów, nie jest zaskoczeniem. Szefowie polskiej odnogi niemieckiego banku już od pewnego czasu dawali do zrozumienia, że nie ma sensu utrzymywanie dwóch marek detalicznych.

Sieć DB Kredyt miała być w założeniu odrębną częścią biznesu Deutsche Banku skierowaną do najmniej wyrobionych finansowo i najuboższych klientów potrzebujących głównie szybkiej pożyczki i karty kredytowej. Deutsche Bank nie chciał prowadzić tej działalności pod własną marką kojarzącą się raczej z usługami z wyższej półki i stąd powstał pomysł na DB Kredyt.

Niestety, sieć DB Kredyt nie odniosła sukcesu, odsetek niespłacanych na czas przez klientów pożyczek był duży i zaczął uderzać w wyniki finansowe całej grupy Deutsche Banku w Polsce. W tym roku produkty oferowane przez DB Kredyt były stopniowo przenoszone do sieci Deutsche Bank PBC, podstawowej marki detalicznej niemieckiego banku w Polsce. Teraz DB Kredyt zostanie ostatecznie wchłonięty, a jego placówki staną się oddziałami Deutsche Bank PBC.

- Jako jeden bank będziemy mogli szybciej reagować na zmiany rynkowe. Nasze usługi będą dostępne w 169 oddziałach, 20 centrach korporacyjnych i 4 regionalnych centrach inwestycyjnych. Tym samym osiągniemy w przyszłym roku optymalną wielkość sieci dla banku doradczego specjalizującego się w obsłudze wymagających klientów indywidualnych i firm - mówi Leszek Niemycki z Deutsche Bank PBC.

Powiększony Deutsche Bank PBC planuje na przyszły rok wzmocnienie swojej pozycji na rynku kredytów hipotecznych w złotych (dziś bank jest silny głównie w tych walutowych), kredytów gotówkowych dla osób średniozamożnych oraz produktów strukturyzowanych. - Naszym celem jest pozyskanie 100 tys. nowych klientów, dla których Deutsche Bank będzie bankiem pierwszego wyboru - dodaje Niemycki.

Więcej o: