Dyskonty podgryzają hipermarkety

03.02.2012 12:35
W 2011 roku przybyło w Polsce 13 hipermarketów. Najwięcej - 7 sklepów otworzyła sieć Kaufland, która powiększyła się w ten sposób do 150 sklepów. Po 3 markety otworzyły Tesco i Carrefour i sieci te liczą sobie obecnie odpowiednio 74 i 85 marketów - wynika z raportu firmy badawczej Market Side.

Pozostałe sieci: Real, Leclerc i Auchan, nie dokonały w 2011 roku żadnego otwarcia. Na koniec ubiegłego roku sieci te miały odpowiednio: 54, 14 i 26 marketów. Łącznie na koniec 2011 roku działały w Polsce 403 hipermarkety.

Jednak ich sytuacja w porównaniu z poprzednimi latami uległa pogorszeniu, gdyż muszą się zmagać z rosnącą konkurencją ze strony dyskontów, których pod koniec 2011 roku działało w Polse 2610, czyli o 295 więcej niż w 2010 roku. 

Jak mówi Maciej Bartmiński z firmy Market Side dyskonty wygrywają, bo mają szybszą rotację produktów, wyższą sprzedaż z metra kwadratowego, potrzebują mniejszych powierzchni magazynowych i mogą szybciej raegować na potrzeby klientów w zakresie produktów świeżych. Dodatkowo dyskonty lokują się w bezpośredniej strefie wpływów hipermarketów, w odległości nawet do 500 metrów od Kauflandu czy Reala i E.Leclerca. Najtrudniej dyskontom jest lokalizować się w pobliżu marketów Auchan, bo są one posadowione na odległych obrzeżach miastach, gdzie dyskonty nie widzą dla siebie miejca.

Rok 2012 upłynie na zagęszczaniu mapy Polski lokalizacjami sklepó dyskontowych.

 

 

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najważniejsze informacje