LG szykuje ofensywę - chce być liderem rynku RTV/AGD w Polsce

LG Electronics zamierza powalczyć z konkurentami i stać się liderem w naszym kraju. Pomóc firmie mają nowe urządzenia, w tym telewizory i smartfony w technologii OLED
Koreański producent z powodzeniem konkuruje w kategorii sprzętu audio i telewizorów. W pierwszej z nich z udziałem na poziomie 21,8 proc. jest liderem krajowego rynku. W drugiej wyprzedza go wyłącznie Samsung, ale mimo to LG zgarnia 20 proc. udziałów. W kategorii smartfonów producent zajmuje piąte miejsce, ale i to wkrótce ma się poprawić. - W telefonach jesteśmy na dobrej drodze. W smartfonach zanotowaliśmy wzrost udziałów ilościowych w I kw. tego roku do 13,8 proc. z 1 proc. rok temu - mówi Zbigniew Zduleczny, dyrektor ds. sprzedaży w LG w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".

Gorzej firma radzi sobie w segmencie artykułów gospodarstwa domowego - pod względem sprzedaży plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki na naszym rynku. W poprawie pozycji mają pomóc m.in. nowe produkty, w tym np. odkurzacze, piekarniki czy mikrofalówki.

LG i Samsung od wielu lat konkurują ze sobą w produkcji zarówno smartfonów, jak i telewizorów. W tym roku na targach CES 2013 w Barcelonie obie firmy zaprezentowały zakrzywione telewizory OLED. Oba modele podpisane były jako "Pierwszy model na świecie". - LG Electronics jako pierwszy producent na świecie rozpoczął właśnie przedsprzedaż 55-calowych telewizorów OLED TV z zakrzywionym ekranem, których dostawa rozpocznie się w przyszłym miesiącu w Korei Południowej - podał producent na początku maja. Telewizor wyceniony został przez producenta na 13,5 tys. dol. Choć z drugiej strony na nasyconym nowinkami rynku telewizorów OLED raczej nie podbije globalnego rynku. Według przewidywań firmy badawczej DisplaySearch do roku 2016 sprzedaż telewizorów OLED wyniesie ok. 7 mln sztuk.

Walka pomiędzy Samsungiem a LG szykuje się też w kategorii smartfonów z elastycznym wyświetlaczem. LG już zapowiedziało, że pod koniec roku zaprezentuje model OLED. Prototyp podobnego urządzenia pokazał już w tym roku Samsung - na targach CES 2013.

Nowości na rynku sprawiają, że koncern LG zaczyna poprawiać swoje wyniki. W 2012 r. globalne obroty spadły o 6 proc. w porównaniu z 2011 r. i wyniosły 45,22 mld dol. W I kw. 2013 r. nastąpiło odbicie o 6,8 proc. w skali roku do poziomu 13,01 mld dol.

Więcej o: