Merlin.pl już w Czerwonej Torebce. Transakcja za 51 mln zł

Grupa Czerwona Torebka zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą przejęcia spółki Merlin.pl, która jest w czołówce sprzedawców internetowych w Polsce. Wartość całej transakcji została ustalona na blisko 51,3 mln zł.
Zawarta umowa inwestycyjna jest zwieńczeniem rozpoczętego przed trzema miesiącami procesu nabycia akcji sklepu Merlin.pl. List intencyjny regulujący warunki transakcji został zawarty na początku lutego br. Z kolei pozytywną opinię o przeprowadzeniu operacji Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał na początku kwietnia.

- Włączenie spółki Merlin.pl do grupy kapitałowej Czerwona Torebka pozwoli na poszerzenie zakresu jej działalności, uzyskanie silnej pozycji na rynku rozwiązań dla handlu detalicznego oraz poprawę wyników finansowych - mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes Czerwona Torebka SA.

Do końca tego roku w lokalach znajdujących się w pasażach Czerwonej Torebki zostanie uruchomionych 35 nowych punktów odbioru dla klientów e-sklepu. Obecnie w Polsce działa zaledwie siedem punktów odbioru Merlin.pl (w tym pięć w Warszawie i okolicach oraz dwa w pasażach Czerwonej Torebki w Słupsku i Białogardzie), w których klienci mogą bezpłatnie odebrać zamówioną przesyłkę oraz zapłacić za nią. Nowe punkty odbioru będą powstawały na terenie całego kraju, znacznie poszerzając grono osób mających dostęp do darmowej przesyłki.

- Widzimy wiele obszarów synergii z Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Do końca tego roku uruchomimy 35 nowych punktów. Zakładamy, że zapewni to skokowy wzrost obrotów Merlin.pl. Punkty odbioru będą jednocześnie magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych - mówi Kazimierczyk.

Dla grupy Czerwona Torebka pozyskanie Merlin.pl oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Merlin.pl od lat znajduje się w czołówce sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo. Może pochwalić się ofertą blisko 320 tys. produktów, ponad 2 milionami zarejestrowanych klientów oraz prawie 150 tys. realizowanych zamówień miesięcznie. Merlin.pl jest właścicielem jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych mającego w asortymencie książki, zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe.

Więcej o: