"Internet w Plusie szybszy od Neostrady" - reklama trafiła do sądu

Kampania internetu w Plusie porównująca jego prędkość do Neostrady zaczęła się miesiąc temu. Teraz Telekomunikacja Polska zamierza doprowadzić do wstrzymania emisji reklam. Firma złożyła w tej sprawie wniosek do sądu.
Plus wykorzystał do swojej reklamy wyniki badania szybkości internetu przeprowadzone przez jeden z najpopularniejszych portali - Speedtest.pl. Sierpniowy ranking zamieszczony na tym portalu potwierdził wyniki z lipca br., na które Plus powołuje się w swojej kampanii reklamowej "Internet w Plusie szybszy od Neostrady", z których wynika, że internet mobilny w Plusie jest najszybszym internetem spośród oferowanych przez operatorów komórkowych. Także w testach prędkości wykonywanych przez klientów pokonuje m.in. oferowany przez TP internet stacjonarny - Neostradę.



Telekomunikacja Polska chce wstrzymania tej kampanii prowadzonej przez Plusa. Operator złożył w tej sprawie wnioski o zabezpieczenie roszczeń przynajmniej w kilku sądach rejonowych. "Sieć Orange złożyła równolegle wnioski o zabezpieczenie roszczeń przynajmniej w kilku sądach w różnych miastach (m.in. Warszawa, Rzeszów, Bydgoszcz, Gdańsk, Koszalin). Nie świadczy to najlepiej o pewności siebie autorów wniosku. Tym bardziej że w postępowaniu zabezpieczającym nie trzeba udowodnić zarzutów i wystarczy je tylko uprawdopodobnić, a możliwość obrony przez atakowanego jest bardzo ograniczona. Apelujemy do TP (Orange) o konkurowanie na oferty, a nie ilość wniosków składanych do sądów" - napisał Polkomtel w oświadczeniu.



W czerwcu tego roku Orange Polska miał 14,947 mln klientów, z czego 2,317 mln korzystało z Neostrady. Polkomtel miał w tym czasie 13,98 mln abonentów.

Więcej o: