Wayne's Coffee wycofuje się z Polski, na jej miejsce wejdzie nowa sieć

Szwedzka sieć kawiarni Wayne's Coffee wycofuje się z Polski. Ale zastąpi ją kolejna sieć chcąca szybko się wybić na polskim rynku - The Coffee Factory.
- Szwedzi nie wierzyli w polski rynek - tłumaczy Magda Broniarek-Pastides z firmy AD Trading, która rozwijała w Polsce sieć Wayne's Coffee. - Doszliśmy do porozumienia o zakończeniu współpracy.

Wayne's Coffee powstała w Sztokholmie w 1994 roku. Działająca na zasadzie franczyzy sieć ma ponad 100 lokali, głównie w Skandynawii. W Polsce pojawiła się w połowie 2006 roku. Nie zawojowała jednak rynku - w szczytowym okresie miała tu tylko sześć lokali. Tymczasem Starbucks Coffee, który wszedł na polski rynek w 2009 roku, ma już 25 kawiarni - tylko w ubiegłym tygodniu otworzył trzy nowe lokale. Dziesiąty lokal otwiera w czerwcu sieć Green Coffee, a istniejąca od 2000 roku Coffee Heaven ma już ich prawie 90. - Marka Wayne's Coffee była dla przedsiębiorców zbyt droga - zakup licencji, opłaty miesięczne. W dodatku Szwedzi chcieli, by wszystko kupować od nich, choć mieliśmy na miejscu dostęp do lepiej wypalonej, świeższej kawy - opowiada Broniarek.

Doświadczenia zdobyte przy tworzeniu sieci Wayne's Coffee Ad Trading zamierza wykorzystać, tworząc nowy koncept kawiarniany. Ma się nazywać The Coffee Factory i oferować franczyzobiorcom dużo bardziej przystępne warunki współpracy. Od Wayne's ma ją różnić także to, że kawa będzie podawana w porcelanie, a nie w papierowych kubkach.

Część przedsiębiorców, która prowadziła kawiarnie pod marką Wayne's Coffee, wyraziła chęć uczestnictwa w nowym przedsięwzięciu. Pierwszy lokal The Coffee Factory ma zostać otwarty jeszcze w czerwcu. - Przystępne warunki dla franczyzobiorców dają możliwość agresywnego rozwoju, jednak nie wykluczamy też otwierania własnych lokali - zaznacza Magda Broniarek-Pastides.

Więcej o:
Komentarze (39)
Wayne's Coffee wycofuje się z Polski, na jej miejsce wejdzie nowa sieć
Zaloguj się
  • tomeu

    Oceniono 83 razy 67

    Jednego kawowego mcdonaldsa z bezduszną korpolurą w papierowych kubkach mniej.

    To w sumie wyśmienita wiadomość.

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 52 razy 42

    Po co oni brali franczyze od kompletnie nieznanej marki? Absurd. Wywalanie kasy w błoto.Rozumiem SHELL czy McDonald.
    Od razu trzeba było stworzyc swój brand.

  • antypis-pl

    Oceniono 42 razy 36

    podrzedna siec, bez zadnego wlasnego oblicza. przewal dla naiwnych

  • gtpress

    Oceniono 24 razy 14

    a podatki oplacili?

  • jorn

    Oceniono 15 razy 13

    Sieć jest rzeczywiście bardzo znana. Tak bardzo, że nigdy o niej nie słyszałem w przeciwieństwie do większości pozostałych wymienionych w tekście.

  • gazecina_wypierdcza

    Oceniono 12 razy 12

    aście są naiwni .....

    przecież to nie chodzi o znaną sieć tylko właśnie o nikomu nieznaną sieć ..... pardon luźno powiązaną siateczkę 6 sztuk lokalików. Tytuł jest tylko i wyłącznie szczuciem do dokonania kliknięcia i dowiedzenia się że jakaś laska zabiera się za nową sieć bo z tą jej nie wyszło (swoją drogą nie wiem kto się załapie na franczyzę u kogoś kto właśnie jak w sam raz w spektakularny sposób splajtował. Głupie tłumaczenia że zupa była za słona mnie nie interesują).

    Cóż, niektórzy po prostu zaznajamiają się z redachtórami gie wu na różnych imprezach zamkniętych i potem wiadomo co ....

    Tak więc sprostowanie - zarówno sieć jak i laska jest nikomu nieznana. Oprócz oczywiście redachtóra gazeciny wu, który w ten słabo zawoalowany sposób z gracją słonia w składzie porcelany wymęczył kolejnego sponsora artykułowanego zdupywziętego ... A gazecina mu to puściła. Zapewne bezinteresownie ....

    Cóż - standard agora s.r.o.

    Dalej nie wiemy kto kogo puka, ale przynajmniej szanse że redachtór jest innej płci niż sponsor wyartykułowany - rosną.

  • leszekes

    Oceniono 11 razy 11

    Jak widzę na szyldzie angielską nazwę kawiarni to rezygnuję z wypicia w tym lokalu kawy.

    Te wszystkie "the", "cafe", "drive" budzą moje obrzydzenie. Zresztą tak samo jak "restaurant", czy "center".
    Mieszkamy w Polsce i mamy piękny język. Trudny dla cudzoziemców, ale piękny.
    Oni u siebie nie piszą po polsku "kawiarnia, restauracja...
    Ta nasza skłonność do używania obcych słów jest żenująca. Jak długo jeszcze niektórzy będą mieli kompleksy?

  • madrediez

    Oceniono 11 razy 11

    "Część przedsiębiorców, która prowadziła kawiarnie pod marką Wayne's Coffee, wyraziła chęć uczestnictwa w nowym przedsięwzięciu."

    Czyli ilu - jeden, czy dwóch? :P

    Bo wcześniej w tekście mamy:

    "Działająca na zasadzie franczyzy sieć ... W Polsce pojawiła się w połowie 2006 roku. Nie zawojowała jednak rynku - w szczytowym okresie miała tu tylko sześć lokali."

    Oczywiście część to wszystko, co mniejsze od 6, ale gdyby chętnych było 4 lub 5, pewnie pochwaliliby się, że chęć wyraziła większość, a gdyby 3 - że połowa.

    No to ilu? Przyznajcie się, nie ma się co wstydać. :)

  • refleksyjny

    Oceniono 9 razy 9

    Kawa w tekturze - porąbane

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX