Najpierw Danone, teraz Podravka. Kaufland wycofuje produkty ze sklepów

Z półek marketów Kaufland zniknęły makarony, przyprawy i przetwory produkowane przez chorwacką firmę Podravka. Jak pisze Portalspozywczy.pl, to efekt trudnych negocjacji handlowych, które Podravka prowadzi z niemiecką siecią marketów. Kilka tygodni temu w podobny sposób zniknęły z Kauflanda produkty marki Danone
W niektórych marketach sieci Kaufland od kilku tygodni trudno znaleźć flagowe produkty Podravki jak przyprawy Vegeta czy Warzywko, ale też makarony, przetwory pomidorowe czy pasty warzywne. Czemu produkty zniknęły ze sklepowych półek? - Kłopoty z dostępnością produktów Podravki w Kauflandzie mogą wynikać z normalnego cyklu negocjacji między nami a firmą Kaufland - powiedziała w rozmowie z serwisem Portalspozywczy.pl Anna Wierzchowska, brand manager Podravki.

W połowie czerwca Kaufland zastosował podobny manewr w stosunku do firmy Danone i wycofał produkty francuskiego koncernu ze swoich sklepów. Ogłosił to też w gazetce promocyjnej sieci: "Drodzy klienci, ponieważ firma Danone nie dostarcza wszystkich swoich produktów po atrakcyjnych cenach, proponujemy w zamian produkty innych firm" - można było przeczytać w gazetce. Zamiast jogurtów Danone Kaufland polecał produkty Bakomy, Zotta i Müllera.

Francuski koncern w odpowiedzi wystosował oświadczenie. "Danone oferuje firmie Kaufland atrakcyjną ofertę handlową i ubolewa, że firma Kaufland, nie zgadzając się na nią, nie zapewnia konsumentom optymalnej oferty produktowej. Zamieszczona reklama jest nieprawdziwa, nieetyczna i stanowi czyn nieuczciwej konkurencji (...). Firma Danone żałuje, że firma Kaufland przez swoje praktyki nie zapewnia klientom pełnej oferty produktów mlecznych" - czytamy w komunikacie Danone, na którego końcu mamy drobną złośliwość odnoszącą się wprost do wpisu z gazetki reklamowej: "Jednocześnie, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, pragnie poinformować, że pełna oferta produktowa dostępna jest w całym kraju, m.in. w następujących sieciach handlowych: Carrefour, Auchan, Elea, Tesco, Real, Leclerc, Intermarche, Żabka, Polomarket, Biedronka, Makro, Selgros, Eurocash, Netto oraz tysiącach mniejszych sklepów".

O działaniach Kauflanda czytaj też na blogu Piotra Miączyńskiego: Wojna handlowa: Kaufland wyrzucił Danone ze sklepów





Daleka droga do ekomarchewki. Czemu Polacy nie chcą kupować? >>


Co sądzisz o strategii Kauflandu?
Więcej o:
Komentarze (108)
Najpierw Danone, teraz Podravka. Kaufland wycofuje produkty ze sklepów
Zaloguj się
  • kenobi07

    Oceniono 6 razy -4

    Jakoś nigdy nie było mi po drodze do kauflandu, a teraz po wycofaniu moich ulubionych przypraw to będę ich omijał szerokim łukiem...u konkurencji znajdę Podravke.

  • janus-z333

    Oceniono 4 razy -2

    Bardzo dobre posunięcie Kauflandu.Dbają o klienta,by ceny produktów były przystępne dla każdego.Każda firma handlowa ma prawo odrzucić produkt ktory jest złej jakości,czy jest za drogi w stosunku do innych podobnych produktów.Wiele firm produkcyjnych nie potrafi się pogodzić że to już nie ich rynek,lecz konsumenta.Tak powinny postapić wszystkie sieci handlowe,byłoby to z korzyścią dla nas konsumentów,i nie dotyczy to tylko nabiału.przetwory mięsne i mięso,to pięta achillesowa,nie kazdego na nie stać,a producenci panoszą sie na rynku.

  • 1norab

    Oceniono 1 raz -1

    Kiedy jestem w Polsce jesli chodzi o przetwory nabialowe to tylko kupuje nasze regionalne,a nie jakies tam wyrafinowane markowe.Mieszkam w Szwaben-landzie czyli piekna okolica Stuttgart-u ca. 25.lat. Moja ex zona pracowala u Schleker-a chyba z 15 lat dobrze ze zplajtowal ,bo to najgorszy pracodawca w Niemczech jesli chodzi o handel.Dlatego duzo wiem co jest po drugiej stronie lady sklepowej.Ba, moja sasiadka pracuje tu w pobliskiej w fabryce czekolady,i dla przykladu maszyna koncowa ktora paczkuje czekolade z orzechami dla dyskontu kosztuje powiedzmy 0,80 cent ,ale ta sama czekolada pod ekskluzywna marka Gub...pakowana na tej samej maszynie i ten sam skladnik produktu kosztuje juz 2,75 cent. Sam widzialem o takich praktykach reportaze i to nie jednokrotnie w Niemieckiej telewizji ,ze tak sie dzieje z wieloma artykulami ktorymi kupujemy.Ta sama firma robi ten sam produkt no name i dla znanej marki , a roznica jest tylko w cenie.Tu tez jest taka norma handlu bzykac klijenta, ale nie za bardzo bo konkurencja moze to wykorzystac.

  • wyceniam

    Oceniono 3 razy -1

    i dobrze bo Bakoma, Zott ma smaczniesze produkty ni napakowany chemia i rekalami Danon

  • szamps

    Oceniono 5 razy -1

    Hahahah niezła riposta od Danonea :)

  • gogo2012

    Oceniono 5 razy -1

    ojojoj, czyżby Kaufland miał problemy finansowe i nie było go stać na finansowanie najlepszych dostawców?

  • maciacho30

    0

    oj tam, kupujmy polska zywnosc!!!

  • jdkonrad

    0

    brawo Jasiu! markety zmuszają dostawców do spuszczania z ceny poniżej progu opłacalności; marki brandowe natomiast trzymają je wysoko - wystarczy porównać Fantę i inne napoje o tym smaku i składzie-różnica 2x. Niech się gryzą! skorzysta klient. jakiś doopeck stwierdził w Danone, że wyniki mu się poprawią, gdy podniesie marże i to nie mogło pozostać bez reakcji. szkoda, że inni milczą.

  • rozwodnik

    0

    Nie wiem co ma Danone, a właściwie wiem, czego nie ma (czyli wszelkie Activie i Actimele nie mają niczego więcej, co 3 razy tańsze jogurty), natomiast super, że wycinany jest największy popularyzator glutaminianu sodu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX