Czym się kierujemy idąc na zakupy? Złe wieści dla dużych marek

anpop
13.07.2012 16:43
A A A
Zakupy

Zakupy (Archiwum)

Aż dziewięciu na dziesięciu ankietowanych wymienia jakość i cenę jako najważniejsze argumenty podczas robienia zakupów spożywczych. Dużo mniej istotne są dla nich marka i pochodzenie produktu - wynika z najnowszego badania Komisji Europejskiej ?Eurobarometr?.
Ponad 90 proc. badanych deklaruje, że przy wyborze produktów spożywczych najistotniejsze są dla nich jakość i cena. 65 proc. respondentów w przypadku jakości i 54 proc. z nich w przypadku ceny uznaje te kryteria za "bardzo ważne" - wynika z badania Eurobarometr, w którym uczestniczyło ponad 26,5 tys. obywateli europejskich w wieku powyżej 15 lat z wszystkich 27 państw członkowskich Unii Europejskiej.

Dla dwóch trzecich badanych duże znaczenie mają znaki jakości wystawiane przez Unię Europejską. I choć od wprowadzenia unijnego logo żywności ekologicznej minęły niecałe dwa lata, to rozpoznaje je tylko blisko jedna czwarta ankietowanych.

Na kolejnym miejscu znalazło się pochodzenie produktów. Tak odpowiedziało 70 proc. ankietowanych. Mniej niż połowa ocenia, że istotna jest marka produktu. Za istotny argument przy robieniu zakupów markę uznało 50 proc. respondentów.

Podczas badania ankietowani byli też pytani o bezpieczeństwo sprzedawanej żywności. Ponad połowa z nich nie jest zaniepokojona poziomem produkcji żywności w ich państwach. Tyle samo respondentów nie widzi problemu w tym zakresie na poziomie Unii Europejskiej rozumianej jako całość. Dodatkowo ośmiu na dziesięciu badanych twierdzi, że UE powinna zwiększyć produkcję żywności, żeby uniezależnić się od importu z zagranicy. 84 proc. badanych zgadza się z tym, że UE powinna pomóc innym państwom zwiększyć ich produkcję żywności.

PYTANIE Robiąc zakupy co jest dla Ciebie najważniejsze przy wyborze produktu?

 cena
 jakość
 marka danego produktu
 certyfikaty i znaki jakości
 długa data ważności produktu
Zobacz także
Komentarze (1)
Zaloguj się
  • Oceniono 1 raz 1

    I co z tego, skoro dla wielu "znana marka" = "wysoka jakość"? A nierzadko "znane marki" tworzą tak swoje produkty, że tylko ten stereotyp może je uratować.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najważniejsze informacje