Orzeł wylądował. Odzieżowy gigant z USA wchodzi do Polski

W warszawskim centrum handlowym Arkadia od połowy sierpnia można kupić ubrania z logo American Eagle Outfitters. To kolejna czołowa amerykańska marka odzieżowa, która zdecydowała się wejść na polski rynek. I ma w planach podjęcie walki z liderami branży odzieżowej
American Eagle Outfiters to jedna z najbardziej znanych marek odzieżowych w USA i kolejna po GAP znana amerykańska marka, która weszła do Polski. Założona w 1977 roku firma ma dziś ponad 900 sklepów w USA i Kanadzie, a w 2010 roku rozpoczęła globalną ekspansję, otwierając sklepy m.in. w Dubaju, Kuwejcie i Hong Kongu. Warszawski sklep w Arkadii to jedna z pierwszych placówek AEO w Europie - wcześniej sieć otworzyła tylko dwie placówki w Moskwie.

- Polski rynek nie jest jeszcze nasycony amerykańskimi markami casual. AEO nie posiada w tym sensie bezpośredniego konkurenta, który oferowałby konsumentom ubrania inspirowane amerykańskim stylem w przystępnych cenach. Naszym flagowym produktem są ubrania dżinsowe w wielu krojach i kolorach - mówi Sylwia Supińska Business Manage, American Eagle Outfitters.

W Stanach Zjednoczonych marka AEO zajmuje trzecie miejsce pod względem sprzedaży dżinsów, zaraz za specjalizującymi się w tych produktach Levi's i Diesel, zaś w sprzedaży dżinsów damskich jest absolutnym numerem jeden. - Wierzymy, że w Polsce jesteśmy w stanie stać się liderem pod względem sprzedaży dżinsów, bowiem oferujemy największy wybór krojów - aż 15 rodzajów w 30 rozmiarach. Niektóre nasze modele dżinsów są dostępne w 9 różnych wykończeniach. W tej chwili żadna inna marka w Polsce nie oferuje aż tak szerokiego wyboru - dodaje Supińska.

Przedstawiciele AEO wierzą, że na naszym rynku wciąż jest duże zapotrzebowanie na tego rodzaju odzież i przekonują, że ich produkty są także konkurencyjne cenowo. Ceny dżinsów w sklepie w Warszawie wahają się od 99,90 do 219,90 zł. T-shirty kupić można od 54,90 do 89,90 zł. - AEO kieruje swoje produkty do osób w różnym wieku. Nie mamy jednej grupy docelowej, do której chcemy trafić - zaznacza Supińska.

American Eagle ma w planach rozwój sieci sklepów. Do końca roku powstanie kolejny salon sieci w warszawskiej Galerii Mokotów, a w przyszłym roku wstępnie zapowiada kolejne placówki w największych miastach Polski.

Ameryka wchodzi do Polski

Podobny sposób rozwoju na polskim rynku zapowiedziała inna znana amerykańska firma odzieżowa - GAP. Pierwszy sklep został otwarty w październiku ubiegłego roku. Od tego czasu uruchomiono kolejny salon w katowickiej galerii Silesia City Center. Z planów przedstawicieli marki wynika, że butiki GAP znajdą się w ośmiu największych aglomeracjach w Polsce. Jeszcze w tym roku firma planuje otworzyć kolejne 1-2 sklepy, a w latach 2013-15 około pięciu. Docelowo GAP chce mieć w naszym kraju 20 sklepów.

W ubiegłym roku w Polsce zadebiutowały dwie inne amerykańskie marki - Toys "R" Us i sprzedający buty sportowe i odzież Foot Locker. Pierwsza z nich, największy na świecie producent zabawek, ma obecnie trzy sklepy w Polsce - w Warszawie, Rzeszowie i Gdańsku. Foot Locker w czerwcu tego roku otworzył czwarty salon w naszym kraju i drugi w stolicy. Oprócz sklepów w warszawskich galeriach Arkadia i Złote Tarasy Foot Locker obecny jest także w Krakowie i we Wrocławiu.

Więcej o: