Firma Lotto ubierająca gwiazdy tenisa wchodzi do Polski

W ubraniach Lotto grają m.in. Agnieszka Radwańska, Francesca Schiavone czy David Ferrer. Z kolei w latach 90. we włoskich strojach mecze rozgrywała nasza piłkarska reprezentacja. Teraz ubrania tenisowe, do biegania czy piłki nożnej będą mogli nosić także amatorzy sportu znad Wisły - Lotto wchodzi do Polski.
Polscy piłkarze raczej niezbyt dobrze wspominają grę w produktach włoskiej firmy odzieżowej. W eliminacjach do mistrzostwa świata w 1994 roku, występując właśnie w strojach Lotto - przegrali pięć meczów kończących rozgrywki. Dwa razy przegraliśmy wówczas z Norwegią, a po jednej porażce ponieśliśmy z Anglią, Turcją i Holandią. - W strojach Lotto jeszcze do niedawna grały też Ruch Chorzów i Lech Poznań - mówi Marek Gdesz, kierownik ds. hurtu w Marketing Investment Group.

To właśnie ta krakowska firma, która w Polsce prowadzi salony firmowe takich marek jak: Sizeer, Timberland czy Umbro, zdecydowała się sprowadzić włoską markę do Polski jako wyłączny dystrybutor jej produktów. W skład Lotto wchodzą cztery kolekcje - Tennis, Football, Running i Lifestyle. Marka Lotto w swojej ofercie posiada ubrania, obuwie oraz akcesoria sportowe.

- Na chwilę obecną nie planujemy otwierać jednobrandowych sklepów Lotto. Chcemy natomiast, aby marka była jeszcze bardziej rozpoznawalna w Polsce i obecna we wszystkich specjalistycznych sklepach sportowych - mówi Konrad Gill, wholesale manager w MIG. - Stawiamy mocno na współpracę z naszymi klientami hurtowymi, którzy dysponują sklepami oraz sieciami sportowymi, stale poszerzającymi portfolio swoich marek - dodaje Gdesz.

Spółka odpowiedzialna za ponowne wejście marki na nasz rynek zaznacza, że choć w niektórych segmentach Lotto będzie wyprzedzać Nike i Adidas (zwłaszcza jeśli chodzi o obuwie tenisowe), to generalnie marka będzie pozycjonowana jako tańsza alternatywa. - Będziemy stawiali przede wszystkim na dynamiczny rozwój linii Tennis, Football i Running. Planujemy akcje marketingowe, które będą wspierać naszych klientów hurtowych i wpłyną pozytywnie na wizerunek marki - mówi Gdesz.

Przedstawiciele firmy MIG liczą, że dzięki ogromnej popularności Agnieszki Radwańskiej, która jest twarzą Lotto, marka ta zbuduje silną pozycję w kolekcji tenisowej. - Marka Lotto specjalizuje się w produktach tenisowych zarówno dla profesjonalistów, jak i początkujących sportowców. Nie zamierzamy konkurować z takimi firmami jak Nike czy Adidas. Chcemy wstrzelić się w lukę między stosunkowo drogimi i topowymi markami sportowymi a tymi najtańszymi. Przykładowe ceny to 50 zł za T-shirt lub 170 zł za buty do tenisa - dodaje Gdesz.

Więcej o: