Bożonarodzeniową ofensywę czas zacząć. Sieci atakują promocjami od początku listopada

Już 2 listopada, tuż po Wszystkich Świętych, w wielu sklepach pojawi się oferta bałwanków, mikołajów i prezentów na Boże Narodzenie. Sieci handlowe zapewniają, że robią to przede wszystkim dla wygody klientów, którzy ich zdaniem rozkładają kosztowne zakupy w czasie z wielotygodniowym wyprzedzeniem
To już stały krajobraz na handlowej mapie kraju - tuż po 1 listopada sieci handlowe czyszczą swoje wielkie hale ze zniczy, a na ich miejscu lądują choinki, bombki, renifery i inne świąteczne ozdoby. Wielu klientów irytuje się, że świąteczne promocje rozpoczynają się tak szybko, ale ponieważ to nagminna praktyka, większość zdążyła się już do niej przyzwyczaić. Tym bardziej że same sieci handlowe obstają przy tym, że tak wcześnie zaczynają z promocjami... dla naszego dobra.

- W kryzysie po prostu kupujemy inaczej - dłużej i chętniej szukamy promocji, dzielimy zakupy na wiele etapów. Nieco przejaskrawiając, prezenty kupujemy z wypłaty listopadowej, a składniki na świąteczny stół z grudniowej. Handel dostosowuje się do tego trendu, dając wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z ofertą i zrobienie przedświątecznych zakupów - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. Oferta Bożonarodzeniowa w sklepach Tesco pojawiła się już 2 listopada. - Klienci będą mogli kupić produkty typowo świąteczne, choćby słodycze czy prezenty - zabawki i kosmetyki. Pojawią się też dekoracje świąteczne jak bombki czy choinki. Będzie można skorzystać z pierwszych świątecznych promocji, np. 30 proc. rabatu na wybrane zestawy kosmetyczne - dodaje Sikora.

W listopadzie sklepy nastawiają swoją ofertę przede wszystkim na prezenty i słodycze. To właśnie wtedy - zdaniem wielu przedstawicieli sieci - dokonywane są pierwsze zakupy prezentów pod choinkę. Do tego wydatki związane ze świętami chętnie rozkładamy w czasie. - Klienci wolą zapoznać się z ofertami różnych sklepów, sprawdzić promocje i dopiero potem podjąć decyzję o zakupie - uważa Sikora.

- W listopadzie dużym powodzeniem wśród klientów cieszą się słodycze, produkty do dekoracji, a także zestawy prezentowe związane z nadchodzącymi Mikołajkami - mówi Justyna Zajączkowska, PR manager Alma Market. Sieć na początku miesiąca wprowadzi do sprzedaży m.in. włoskie babki, czekoladowe gwiazdki oraz świąteczne pralinki z Holandii, Irlandii czy Niemiec. - Już od drugiego tygodnia listopada będziemy mieć w ofercie produkty do dekoracji. Sukcesywnie będą pojawiać się również kartki świąteczne, papiery ozdobne, kalendarze, zabawki i lampki choinkowe - dodaje Zajączkowska.

Rekordziści już we wrześniu

- Każdego roku ofertę bożonarodzeniową sklepów Lidl otwierają świąteczne słodycze, które na sklepowych półkach pojawiają się na przełomie września i października. Jest to wynikiem zmieniających się zwyczajów polskich konsumentów, które zbliżają się do standardów funkcjonujących w krajach Europy Zachodniej. Daje to również możliwość wielu gospodarstwom domowym na rozłożenie zakupów świątecznych w czasie - mówi Anna Biskup, PR manager Lidl Polska.

Wraz ze zbliżającymi się świętami oferta sieci będzie systematycznie rozszerzana o produkty tradycyjne, typowe dla polskiej kuchni świątecznej, a także produkty delikatesowe z wybranych kuchni świata. - Dopełnieniem bożonarodzeniowego klimatu w sklepach Lidl będą z pewnością przepisy, które zaproponują Pascal Brodnicki oraz Karol Okrasa na dania świąteczne - zaznacza Biskup.

Spokojne przygotowanie

Choć pierwsze produkty stricte pod święta Bożego Narodzenia trafiają na sklepowe półki już w listopadzie, to sieci stopniowo rozwijają swoją ofertę. - Pierwsze produkty bożonarodzeniowe zazwyczaj pojawiają się w naszych sklepach w listopadzie, a w ciągu kolejnych tygodni stopniowo rozszerzamy świąteczny asortyment m.in. o ozdoby choinkowe czy świąteczne akcesoria - mówi Anna Papka, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.

W sklepach Auchan w całej Polsce w pierwszej kolejności pojawi się oferta zabawek dla dzieci z okazji mikołajek. Dopiero w połowie listopada dostępne będą choinki i dekoracje świąteczne.

Pełen asortyment w niektórych sieciach pojawi się jednak na początku grudnia. - Choć pierwsze produkty, jak słodycze i prezenty pod kątem mikołajek, trafią do nas już w pierwszym tygodniu listopada, to pełen asortyment zostanie wprowadzony od początku grudnia - powiedział nam Błażej Patryn, rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł. Jeszcze w listopadzie w sieci tych sklepów będzie można jednak kupić ozdoby choinkowe.

Po prezentach czas na...

Grudzień to okres, w którym klienci sieci handlowych skupiają się przede wszystkim na artykułach spożywczych. - W naszej ofercie pojawi się dużo produktów w opakowaniach z motywami świątecznymi, wśród nich kawy i herbaty. Powiększymy też asortyment ciast bożonarodzeniowych, w tym tradycyjnych makowców. Na grudzień przygotowujemy również promocje na produkty niezbędne do pieczenia - mówi Zajączkowska.

Przedstawiciele Biedronki podkreślają, że co roku starają się unikać nadmiernej komercjalizacji świąt. - Klienci w okresie przedświątecznym poszukują przede wszystkim dań i produktów, które będą stanowiły podstawę do przygotowania potraw świątecznych. My im to gwarantujemy - zaznacza Papka.

Więcej o:
Komentarze (3)
Bożonarodzeniową ofensywę czas zacząć. Sieci atakują promocjami od początku listopada
Zaloguj się
  • krzy-czy

    Oceniono 15 razy 15

    dobra. lecę kupić karpia.

  • muzzyczny

    Oceniono 3 razy -1

    kolejna nagonka na pogańskie święta

  • sselrats

    Oceniono 6 razy -2

    Kto to pisal? JaroslawPolskeZbaw czy AntoniZamachMacierwicz? Ofensywa, atakuja... Zaraz bedzie hel i Rosjanie... I strzaly w czwartej minucie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX