Komentarze (108)
Jedni podnoszą, inni obniżają. Różnice w opłatach za kilometr autostrady wynoszą nawet 18 gr. Gdzie kierowcy jeżdżą najchętniej?
Zaloguj się
  • sid666sid

    Oceniono 9 razy -5

    tylko marudzic potraficie. Torun-Gdansk 30zl, robie te trase w 1,30min. gdybym jechal stara jednynka, cala podroz zajelaby mi z 3-4 godziny + jakis gratis w postaci mandatu, bo jechalem 45, a nie 40 km/h.
    typowo polskie marudzenie.

  • klingel

    Oceniono 5 razy -5

    jedyna rzecz ktora przetrwa wieki

  • agnesa81

    Oceniono 9 razy -5

    No nie wiem czy autostrady są takie puste. Na A2 zawsze stoję w kolejce do bramki i te kolejki są coraz dłuższe.

  • gonzor

    Oceniono 10 razy -4

    a po co wam autostrady jak nie potraficie na nich się poruszać waszymi furmankami

  • galaktycznypulpet

    Oceniono 2 razy -2

    A wystarczyłoby ustawić fotoradary i puścić mobilny fotopstryczek i z samych mandatów byłyby większe przychody. I nie trzeba byłoby kasować wszystkich na bramkach.

  • pogromca_mrowek

    Oceniono 8 razy -2

    Obniżenie ceny z 20gr do 10gr spowodowało wzrost ruchu o 1/3. Czyli z biznesowego pkt widzenia obniżenie cen sie nie opłaci bo wzrost ruchu nawet nie zrekompensował 50% obniżki ceny nie mówiąc o zwiększonych kosztach w związku ze wzrostem ruchu.
    Po drugie widac - kto ma jechać ten pojedzie bo ten wzrost o 33% bez Euro byłby pewnie na poziomie 10%.
    Nie zapominajmy bowiem że zwiększony ruch to po pierwsze Euro a po drugie oddanie kolejnego kawałka autostrady - w związku z wydłuzeniem trasy zawsze zwiększa się ilość chętnych.
    A1 się ładnie jezdzi, nie ma zdezelowanych Golfów na drodze, nie ma obaw że oberwiesz urwanym kołem czy wydechem.
    Na A2 już gorzej, zwłaszcza na państwowym odcinku dla ubogich, poza tym lata dużo fur kolnierzyków...
    A4 od Wrocławia do Legnicy to z kolei nie autostrada, niebezpieczny odcinek gdzie własciciele Audi i BMW zespawanych z trzech testują wytrzymałość swoich fur.

  • tom2578

    Oceniono 3 razy 1

    Nie widzę uzasadnienia za dodatkowe płacenie na autostrady. W paliwie płacimy już podatki: VAT, akcyza, podatek drogowy. Więc niech ci złodzieje z tych wpływów utrzymują autostrady. Ale znając życie w Polsce gdzie nic nie jest normalne to tym pazernym złodziejom jeszcze jest mało kasy !

  • erhapl

    Oceniono 2 razy 2

    @arab-z-bajki

    "Komfort szybkiej jazdy" jest jednym z (!) celów - powiedziałbym, niekoniecznie najistotniejszym społecznie - budowy autostrad. Myślę i z pewnością nie jestem w tym sądzie odosobniony, że o wiele ważniejszym jest zmniejszenie ruchu na drogach niższej kategorii a tym samym zmniejszenie ich dewastacji(miliardowe koszty), liczby wypadków (miliardowe koszty) czy zatrucia środowiska(miliardowe koszty)!!! Wysokie opłaty i najgłupszy, "po polsku" zorganizowany system poboru powoduje raczej przeciwne skutki.

  • onoki

    Oceniono 2 razy 2

    w nastepnym njusie: "Ludzi nie stac na chleb. Bedzie jeszcze drozszy (bo kogo biedni obchodza, bogatego stac bedzie na podwyzki)".

  • dziwny22

    Oceniono 4 razy 2

    Jak zbudowano A1 po wschodniej stronie Torunia o połowe mniejszego niz Bydgoszcz, zamiast pomiedzy Bydgoszczą, a Toruniem i odcięto ósme miasto w Polsce od sieci nowoczesnych dróg to jednocześnie pozbawiono drogę ośrodka generującego największy ruch w tym regionie. Czyli podejmując polityczne, a nie gospodarcze decyzje politycy popełnili powazny błąd, ale oni za nic nie odpowiadają i teraz, albo płacisz dużo, albo nie jeździsz.

  • arab-z-bajki

    Oceniono 3 razy 3

    W Polsce jest szalone parcie na kasę, a ci którzy mają dużo chcą jeszcze więcej. Wcale się nie dziwię, że chcą podnosić opłaty bo swoje pieniądze i tak dostaną. Przy tak spisanych umowach, to może nikt nie jeździć po autostradach to państwo pokryje utracone zyski właścicielowi autostrady !!!
    Kapitalista-koleś nie może ponieść strat. Teraz już wiecie skąd bierze się dziura budżetowa.

  • pancerna_pchla

    Oceniono 3 razy 3

    Trochę mnie martwią te autostrady. Żeby dopłacić właścicielom za przechowanie przegranych polityków trzeba będzie podnieść wat do 50%.

  • erhapl

    Oceniono 3 razy 3

    @droch
    Przeczytaj drochu uważnie, o czym pisze partybarman ! Nie ma tam ani słowa o o tym czy A4 jest pusta czy nie !
    A nawiasem mówiąc, to czego się czepiasz to jest jeszcze jeden polski fenomen i osiągniecie rodzimej myśli wynalazczej: sama autostrada właściwie "pusta" a na bramkach stoi się niekiedy 30-40 min.!!!

  • talsen

    Oceniono 3 razy 3

    Więc w końcu są pustki na autostradach ,bo drogo ,czy nie? Tytuł coś nie bardzo adekwatny ,do treści artykułu.

  • spider78

    Oceniono 3 razy 3

    Żeby jeszcze na tych zaj..ch bramkach był czytnik kart zbliżeniowych i wydruk kwitu na wysokości okna kierowcy, to trochę sprawniej by to szło, a tak to trzeba swoje odstać i traci się czas który zyskało się na autostradzie w porównaniu do jazdy drogą krajową.

  • maldario

    Oceniono 13 razy 3

    a pamiętam gdy niejaki M. Pol proponował winiety; no ale wtedy PO i PIS wyśmiały ten pomysł; przyprawili nawet ministrowi łatkę 'Winietu' (przyznaję - sprytnie); wtórowali im także forumowicze tego portalu; więc proszę wyborców POPIS - u by teraz nie narzekali; macie co chcieliście :]

  • tadomowakura

    Oceniono 4 razy 4

    hm...
    no, przecież mamy kapitalizm... wszystko jest dla pieniędzy, a nie dla ludzi...
    mamy już mieszkania, które nie są dla ludzi i stoją puste...
    mamy autostrady, którymi coraz mniej pojazdów jeździ...
    dla zwykłych ludzi nic się nie zmieniło... ale... pieniądze mają się dobrze...

  • tojuzchyba10konto

    Oceniono 8 razy 4

    Dużo jeżdżę po naszych autostradach i stwierdzenie, że jest na nich mały ruch wywołuje u mnie śmiech. Jedyna autostrada, na której jest zauważalnie mniej aut to od Zbąszynka do Berlina i ostatnie kilkanaście kilometrów przed Olszyną. Na kilku nie daje się bezpiecznie wyprzedzać (Wrocław-Kraków), na niektórych ruch rośnie z dnia na dzień (Kowal - Łódź Północ). 30 tys. aut to zwykle więcej o parę tysięcy niż zakłada biznesplan dla nowotworzonej autostrady.
    Pytam zatem: o co chodzi w tym tekście???

  • wapienko

    Oceniono 7 razy 5

    Głosujcie na Mira, Zbycha, Rycha, Donka i Bronka,
    a ludziom będzie się żyło lepiej.

  • tygrys102

    Oceniono 5 razy 5

    UWAGA : nie po to rząd planuje okraść nas na 1, 5 mld z łapanki przez fotoradary, by zezwolić na tańsze i bezpieczne autostrady...gnojostwo i obłuda

  • losiu4

    Oceniono 5 razy 5

    no, jak tak mówi pijar specialist, to musi to być "prawda" :)

    Pozdrawiam

    Losiu

  • net_friend

    Oceniono 5 razy 5

    Mimo sprawdzonych wzorców kochamy utrudniać sobie życie.

  • fackir

    Oceniono 5 razy 5

    zaraz zaraz, czy tylko ten kawałek A4 miał dofinansowanie z UE? raczej chyba mało który kawałek nie miał - chyba A4 Katowice - Kraków. ale to wszystko przypomina Hiszpanię - prawda?

  • jkmjkm

    Oceniono 6 razy 6

    Polskie autostrady: co chwilę punkt poboru opłat ale bramek za mało i tworzą się korki, nie wiadomo ile zapłacimy, tu drożej, tam taniej, a Premier przedstawia ten burdel jako wielkie osiągnięcie.

  • kgbltd

    Oceniono 8 razy 6

    Niemcy w koncu dopieli swego. Mają eksterytorialne autostrady.

    Przeciętnego Kowalskiego na jazdę nimi nie stać. Stać niemców i bogatych.

  • qatroscc

    Oceniono 6 razy 6

    dzięki Brukselo, przynajmniej wiemy gdzie jest próg zyskowności na autostradach ~ 10 groszy, wszystko ponad to zysk

    z drugiej strony Polacy lubią być dymani: drogie autostrady, kolejki w NFZ, wszechmogący ZUS
    co tu się dziwić polityką, że dymają jak przeciętny Polka/Polak pozwala

  • mike68

    Oceniono 6 razy 6

    na A4 kilkanaście km kosztowało mnie 9zł !!! nie wiem jakim prawem tyle skasowała mnie na bramce A4 w Mysłowicach - wjeżdżałem w Chrzanowie , powiedziała że nie ma takiego cennika

  • andykal

    Oceniono 6 razy 6

    Jak obstawiacie która pierwsza autostrada zbankrutuje jak Hiszpanii, gdzie 2 już zbankrutowały.

  • rosolina

    Oceniono 9 razy 7

    Jeszcze raz pytam: Co przeszkadza, żeby w Polsce wprowadzić winiety jak np. w Czechach? Chyba jakiś przekręt.

  • smrodek71

    Oceniono 14 razy 8

    a róbcie sobie z tą polszą co wam się podoba... chcecie mieć burdel na autostradach zamiast jednego jasnego systemu jak wszyscy? ok

    chcecie mieć nieprzystosowane drogi rozjeżdżone przez tiry? ok

    chcecie żebym marnował czas na bocznych drogach bo paliwo (więcej niż połowa to i tak podatek)+ cena przejechania płatną- wybudowaną za podatki ale płatną :) autostradą zaczynają być śmieszne przy zarobkach.....? ok

    dowalcie jeszcze więcej zusów, ścigajcie jeszcze fajniej niż teraz "dłużników" (ja jak miałem firmę w polszy to potrafiłem dostać wezwanie o niezapłacenie 1zł.... koszt upomnienia 8 zł hahahahahah)
    na bank będzie więcej pracy :)

    budujmy lepszą przyszłość hahahahaha eh eh

  • badziewiak66

    Oceniono 8 razy 8

    To może otworzyć je dla rowerzystów i wrotkarzy ? Wiele korzyści , długo garbów nie będzie.

  • imaman.pl

    Oceniono 11 razy 9

    Zlodzieje zbudowali,zlodzieje beda jezdzic.Ziemia polska,asfalt kapitalisty.Polacy moga uzywac drog piaszczystych,dlatego partyzanci moga jezdzic po niedokonczonych.

  • miastowiec-ze-wsi

    Oceniono 11 razy 9

    System na autostradzie A2 - odcinek Wielkopolski to jakies chore kuriozum brami przegradzajace autostrade do 30 kilometrów-zwalniające ruch powodujące korki. To samo bedzie na końcówce autostrady z Warszawą. Jak wszytskie samochody tam skonczą to będzie ogromny korek i cały sens autostrady pojdzie w pidu.

  • cucurucu

    Oceniono 20 razy 12

    Pieknie! Kolej rozjebana na autostrady nas nie stac. Wspanialy nowy swiat wg Tuska.

  • jack20

    Oceniono 12 razy 12

    To co w przyszlosci stanie sie z polskimi autostradami widzimy na przykladzie dzisiejszej Hiszpani -. nie mozna swirowac cen za przejazdy nieadekwatnych do zarobkow. i oderwanych od rzeczywistosci.

  • jan_dreptak

    Oceniono 42 razy 12

    trzeba płacić, trudno, ale czy gamonie z viatolla nie mogliby się dogadać z prywatnymi autostradami i jednym kontem rozliczać wszystkie bramki,
    na państwowej podjeżdżasz pod bramkę, cyk, kasa znika z konta,
    na prywatnej szukaj drobniaków, bierz papierek, dziewczynie marznie ręka - strata czasu
    każde auto z viaboxem jest jednoznacznie zidentyfikowane, przecież wszystko to można rozliczyć elektronicznie ??

    i ostatnie pytanie, skoro 1,5 mln ciężarówek i ileś osobówek ma już viaboxy i płaci za drogi kiedy jakiś geniusz wpadnie na pomysł że wszyscy powinni je mieć ???

  • filutern

    Oceniono 17 razy 13

    jak bylem w hiszpani i jechalem autostrada to na odcinku kilkuset km widzialem kilkadziesiat aut, same pustki i kilka aut to samo bedzie w polsce

  • natenczas_wojski

    Oceniono 13 razy 13

    Od ministra transportu wiele nie oczekujmy ale od premiera rządu - TAK. Powinien zasiegnąć opinii ministra gospodarki i spytać dla czego gospodarka padła na pysk. Czy to nie czasem koszt transportu dóbr?
    Kilka lat temu koszty transportu w cenach towarów były minimalne, dziś to bywa nawet 50%.
    Któryś mądry prezydent USA powiedział że "to nie bogate państwa budują autostrady ale to właśnie autostrady budują bogactwo państw".
    ... a nasz(??) rząd się sam wyżywi.

  • eldemon

    Oceniono 19 razy 15

    Tak to jest w państwie PO, kolesie pobudowali, mało kto nimi jeździ, a kolesiom i tak kasa państwowa płynie, bo umowy podpisali kolesie z kolesiami z rządu!

  • qatroscc

    Oceniono 16 razy 16

    dzięki Brukseli, przynajmniej wiemy gdzie jest próg zyskowności na autostradach ~ 10 groszy, wszystko ponad to zysk

    z drugiej strony Polacy lubią być dymani: drogie autostrady, kolejki w NFZ, wszechmogący ZUS
    co tu się dziwić politykom, że dymają jak przeciętna Polka/Polak pozwala

    taka POlska

  • wasyll11

    Oceniono 20 razy 20

    po cholere nam te autostrady do nabijania prywatnej kabzy kolesi którzyb załatwili sobie kredyty gwarantowane przez państwo i gwarantowana dzienna opłate. Myslą że ludzi to debile - którzy do dzis nie moga zobaczyć podpisanych umów z PSEUDO koncesjonariuszmi.
    Lepiej wybudować za te same pieniądze drogi ekspresowe

  • mr.zlywilk

    Oceniono 23 razy 21

    Premiera Tuska problem nie dotyka. On nie płaci za przejazdy drogami:

    natemat.pl/40579,premier-korzysta-z-rzadowego-samolotu-jak-z-prywatnej-taksowki-rocznie-wydaje-na-to-1-3-mln-zl
    W końcu ma tanią taksówkę powietrzną, kosztującą 1,3 mln rocznie. Jak dzisiaj pamiętam jego obietnicę ograniczenia nadużyć w tym obszarze.

  • wilim1

    Oceniono 22 razy 22

    Dlaczego nikt nie chce powiedzieć na co idzie kasa z podatku drogowego, który płacimy w paliwie?

  • rojberek

    Oceniono 23 razy 23

    Na szczęście tam gdzie najczęściej jeżdżę, czyli z G. Śląska do południowych Niemiec i Szwajcarii mam alternatywną drogę przez Czech - kupuję roczną winietkę przez Czechy i jeżdżę do woli. Tak więc wisi mi, czy wprowadzą kolejne odcinki płatne na A4 i czy stawki będę wyższe. A Czesi się zapewne cieszą i kibicują Polakom, by A4 była jak najdroższa. Nie dość, że zwiększają im się dochody z winietek, to jeszcze zwiększa im się sprzedaż paliw itp. związanych z przejazdem przez ich kraj.

  • kaczyzmowi_stop

    Oceniono 24 razy 24

    Przez dziesięciolecia łupili mnie z kasy. Podatek drogowy, dodatkowa akcyza i podatek w paliwie. Wszystko to miało być na budowę dróg, Teraz jak wybudowali za moje pieniądze drogi, okradają mnie poraz kolejny i dziwią się, że nie chce się dać okradać ponownie!

  • partybarman

    Oceniono 112 razy 98

    Najprostszym przykladem na "efektywnosc" wprowadzenia oplat na autostradzie jest odniesienie do A4 i rownoleglej do niej 94. Na trasie wrocław-brzeg.

    Przed oplatami, wszyscy smigali A4, szybko i sprawnie, czasem w piatki wezel bielanski byl lekko przykorkowany. 94 podrozowalo sie spokojnie, ale bez wiekszego przesilenia (i tak 70 i fotoradary w kazdej wiosce)
    Obecnie wyglada to tak, ze dojechac do 94 wyjazdowkami z wroclawia (roznymi) juz graniczy z cudem i walka z korkami. Sama podroz 94 to masakra jakas, kordony tirow (czasem po kilka w jednym ciagu). O wyprzedzaniu mozemy zapomniec, gdyz z naprzeciwka nadciagaja takie same sznury samochodow.

    Mamy wiec do wyboru: albo godzinna jazde 94, podczas ktorej pokonujemy 40km, albo autostrade, za ktora slono zaplacimy, ale tez nam szybciej nie wyjdzie. Srednie stanie na bramce wjazdowej i wyjazdowej to 10-20 minut. Wiec z dojazdami , trasa worclaw-brzeg pokonywana A4, nie wychodzi wcale szybciej. A zdecydowanie drozej...

    Jak to spiewaja chlopaki z V-UNIT: "Gdzie zyjemy, saaaaame ABSURDY......."

    ==========================================================
    http://www.partybarman.pl - Barmani na Wesele i inne Imprezy

  • thorgallpl

    Oceniono 141 razy 117

    najfajniesze w tym wszystkim jest to, ze nawet gdyby nikt tymi autostradami nie jezdzil, to i tak nie mozna na tym biznesie sytracic, bo zaplacimy wszyscy z podatkow:) takie to umowy hahahaha platformerska sitwa. uklady gdanskie itp itd.

  • alpacino01

    Oceniono 149 razy 139

    Jakim prawem mam płacić za coś za co już zapłaciłem?
    Przypominam iż każdy kierowca płaci za użytkowanie dróg w paliwie(!) I są to kwoty przekraczające potrzeby państwa w dziedzinie utrzymania i budowy dróg(pomijam drogi miejskie/gminne których państwo nie utrzymuje bezpośrednio a są na barkach samorządów).
    Gdyby Państwo mądrze się rządziło autostrady byłyby bezpłatne. I takie być powinny. Niemoralnym jest pobieranie dwa razy za to samo. Pomijam fakt iż znaczna część autostrad jest wiecznie w remoncie ze względu na zerową jakość.
    Złodziejstwem wobec kierowców jest system opłat za autostrady. Państwo oddaje w użytkowanie prywatnym firmom autostrady i chociaż pobiera opłaty za ich budowę i użytkowanie. Kierowcy są więc okradani - oczywiście gdy robi to państwo jest ok. Gdy sytuacja jest odwrotna - obywatel ośmieli się okraść państwo nawet na grosze - państwo go niszczy.
    Dlatego nie jeżdżę i nigdy nie będę jeździł płatną autostradą. Płacę raz i koniec. Gdyby wszyscy kierowcy tak zrobili może ktoś z ignorantów "na górze" zrozumiałby sytuację.
    Ale Polak zawsze wszystko wytłumaczy że może być gorzej. I co rok jest...

  • lava71

    Oceniono 201 razy 157

    A nie lepiej było budować ekspresówki, żłobki, przedszkola, chodniki, kanalizacje ... to co wszystkim potrzebne?
    Ale u nas pobudowano autostrady, stadiony (też orliki) i budynki ZUSu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX