Nabici w wakacje w Oasis Tours. Gorszy hotel, krótszy urlop i brak rekompensaty

Czytelnik wykupił tygodniowy wyjazd w biurze podróży Oasis Tours. Turnus został skrócony o dobę, a hotel - zamieniony na gorszy. Co w tej sytuacji powinno zrobić biuro podróży?
Pan Hubert w ubiegłym roku wykupił wyjazd dla dwóch osób do Tunezji z biurem podróży Oasis Tours. - Zgodnie z umową miał on trwać od 19 do 26 września. Mieliśmy w tym czasie przebywać w hotelu Caribbean World położonym w miejscowości Mahdia - pisze czytelnik.

Wszystko było ustalone z operatorem - wylot miał nastąpić 19 września o 7.35, a dodatkowe szczegóły miały zostać przekazane klientowi minimum dwie doby przed odlotem. Tymczasem 17 września nasz czytelnik otrzymał mailem informację o przesunięciu godziny wylotu na 22.40. Podróż miała się odbywać innymi liniami lotniczymi, niż pierwotnie ustalono, i na inne docelowe lotnisko. W związku ze zmianami czytelnik chciał "bezkosztowo" zrezygnować z wyjazdu, jednak biuro nie zgodziło się na rezygnację ze zwrotem zapłaconych pieniędzy.

Po wyjściu z lotniska w Tunezji okazało się, że to nie koniec zmian. - Przedstawicielki biura przekazały nam informację, że "w hotelu jest overbooking i pojedziemy do innego" - opowiada czytelnik. - Jedyną alternatywą, którą dostaliśmy, było pozostanie na lotnisku. Zostaliśmy zawiezieni do hotelu Thallasa Village Skanes, którego cena w dniu wykupu wycieczki była niższa o 300 zł od osoby. Dodatkowo był opisany na forach internetowych jako jeden z najgorszych dostępnych w ofercie biura Oasis. Mimo kłótni pani rezydentka wyrwała nam voucher i tym razem otrzymaliśmy informację, że hotel Caribbean World jest aktualnie zamykany - relacjonuje pan Hubert.

Na sam koniec wyjazdu okazało się, że również termin powrotu zostanie zmieniony. - Zamiast 26 września, wróciliśmy 25 września. Przyczyna zmiany miała leżeć po stronie linii lotniczych - pisze czytelnik.

Zaraz po powrocie pan Hubert złożył w biurze reklamację. Niestety, jak twierdzi, biuro nie ustosunkowało się do jego zarzutów. - Dostałem odpowiedź, że zmiany godzin wylotów nastąpiły z winy przewoźnika. Biuro podróży zaproponowało nam łączny zwrot 259 zł za dwie osoby w formie rabatu na kolejny wyjazd z biurem, czyli około 6 proc. wartości umowy. Nie zostały przedstawione żadne wyliczenia dotyczące tej kwoty - pisze czytelnik.

Biuro podróży wyjaśnia, że klienci zostali poinformowani o zmianie godzin wylotu na dwa dni przed imprezą. - W ustawie nie jest określone, że informacja o zmianie godzin wylotów musi dotrzeć do klienta dokładnie na 48 godzin przed wylotem samolotu - podkreśla Anna Maleta, rzecznik prasowy Oasis Tours.

Wyjazd, w którym brali udział nasi czytelnicy, był zorganizowany z wykorzystaniem lotów czarterowych, które - jak tłumaczy biuro - są specyficzną formą podróżowania samolotem, znacznie różniącą się od podróżowania samolotami rejsowymi. - W przypadku lotów czarterowych często dochodzi do zmian godzin wylotów. Zdarza się też, że przy przemieszczaniu się między destynacjami dochodzi do opóźnień wylotów, które są zupełnie niezależne od operatora - mówi Anna Maleta. - Nie mamy wpływu na godziny rejsów, jakie podawane są nam przez przewoźnika, ponieważ linie lotnicze muszą brać pod uwagę przy ich ustalaniu przepustowość lotnisk oraz dostępność korytarzy powietrznych - dodaje.

A co przedstawicielka Oasis Tours ma do powiedzenia na temat niespodziewanej zmiany hotelu? - Zdajemy sobie sprawę, że niespodziewane zmiany miejsca zakwaterowania na wakacjach są dla klientów zazwyczaj pewną komplikacją, dlatego też Oasis Tours dokłada wszelkich starań, by wywiązać się ze wszystkich świadczeń zgodnie z zapisami zawartej umowy. Jednak zdarzają się sytuacje nagłe i nieprzewidziane, które wymuszają na nas jako organizatorach imprezy np. zmianę hotelu - mówi Maleta. - Oczywiście w takiej sytuacji klientom zawsze przysługuje prawo do reklamacji usługi oraz zwrotu poniesionych kosztów za niewykorzystane świadczenia. Tak właśnie stało się w tym przypadku - zapewnia.

Biuro podróży poinformowało, że reklamacja pana Huberta została rozpatrzona pozytywnie, a w ramach rekompensaty przyznano mu zwrot części kosztów. - Kwota 659 złotych na przyznanym voucherze stanowi zwrot 1/7 ceny imprezy pomniejszonej o koszty przelotu samolotem. Od kwoty zapłaconej przez klienta odjęty został koszt przelotu, a uzyskana kwota podzielona została przez ilości dni (tyle, ile miała trwać impreza), czyli w tym przypadku siedem. Tym samym rekompensata stanowiła koszt utraconej jednej doby pobytu - mówi Anna Maleta. - Zazwyczaj proponujemy vouchery, ale jeżeli klient życzy sobie gotówkę, także jest to możliwe - dodaje.

Masz problemy ze sklepem? Czujesz, że sprzedawcy nabijają cię w butelkę? Zaczynamy akcję "KasoChron". Napisz do nas: kasochron@gazeta.pl Czytaj więcej w serwisie pieniadze.gazeta.pl




Więcej o:
Komentarze (15)
Nabici w wakacje w Oasis Tours. Gorszy hotel, krótszy urlop i brak rekompensaty
Zaloguj się
  • pjck

    Oceniono 64 razy 58

    Jaka 1/7? Jakie pomniejszenie o koszt lotu? Zepsuliście człowiekowi wczasy. Na które może czekał cały rok. Lot był nie ten, który miał być.
    Wasze relacje z liniami lotniczymi, to wasz problem.
    Dostarczyliście inny produkt niż zamawiany. Klient nie chciał takiego produktu.

    I teraz będziecie ukarani - nie oddaliście facetowi za wczasy, kiedy chciał zrezygnować; po fakcie rzuciliście mu jakieś ochłapy - i teraz stracicie więcej. Tak działa rynek, tak działają media.

    absurdyrp.info

  • pa-olo

    Oceniono 64 razy 56

    No cóż, po tym artykule na pewno z usług Oasis już nie skorzystam. Za duże ryzyko pojawienia się 'pewnych komplikacji', jak to wdzięcznie określiła przedstawicielka biura.

  • krakus3k

    Oceniono 47 razy 41

    Jaki ten świat mały ;) Potwierdzam opowieść bo byliśmy na tym samym turnusie ;) Nawet kojarzę autora przejść;] Z biurem Oasis pojechałem pierwszy raz i na pewno ostatni !!! Skrócenie pobytu o praktycznie dobę przy założeniu, że niektórzy ludzie jak np. ja mieli rozplanowany aktywnie cały krótki tydzień - to nieporozumienie i brak profesjonalizmu. Na reklamację w tej kwestii dostałem oczywiście identyczna "pozytywną" odpowiedź czyli 5% rabatu na kolejną podróż z Oasis oraz zwrot w postaci rabatu bodajże 159zł. Dałem sobie spokój i nawet nie próbowałem się z nimi kłócić bo szkoda czasu i papieru :))) PUENTA JEST TYLKO JEDNA: UNIKAJCIE OSZUSTÓW Z OASIS TOURS!!!

  • satn

    Oceniono 18 razy 16

    takie biuro/a należy omijać szerokim łukiem
    poraz kolejny potwierdza sie stara prawda
    za male pieniądze dziadowska obługa.
    pare zloty więcej i jest znaczna wieksza szansa na udany wyjazd..
    a tłumaczenie biura....masakra

  • 2random

    Oceniono 1 raz 1

    www.oasistours.com.pl/o-nas/kontakt/
    Nawrzucajcie Oasis, zamiast jedynie pisać, że nie skorzystacie.

  • x25s

    Oceniono 11 razy 1

    Tylko po co tam jechać?

  • jogibaboo

    0

    Byłem w Tunezji latem 2012 przez dwa tygodnie. Ostatni tam mój pobyt! Zdecydowanie wolę kulturalną Turcję.

  • alienka_x

    0

    To już wiem jakiego biura podróży unikać - dzięki. A macie jakieś opinie na temat Grekosa, który ostatnio tak się w TV reklamuje? Ktoś korzystał?

  • mocten

    0

    Byłem raz w Egipcie i w łazience był karaluch wielkości czołgu.
    Trauma na całe życie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX