Tesco bije Lidla i Biedronkę. Wydatki na reklamę nie przekładają się na popularność

Tesco było w grudniu najbardziej medialną siecią handlową. Na drugim miejscu uplasowała się Biedronka, a trzecia pozycja przypadła sieci Lidl, która choć w końcówce roku wydała najwięcej na reklamy, to nie przełożyło się to na popularność - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.
Dane liczbowe za grudzień obrazujące popularność sieci handlowych w mediach są imponujące. Sama tylko sieć Tesco pojawiała się w przekazach medialnych kilkaset razy dziennie - w tym kilkanaście razy dziennie w prasie. Liczby te nie obejmują przekazów sponsorowanych czy reklam, a jedynie niekomercyjne artykuły prasowe oraz publikacje z portali internetowych i dyskusje internautów.

Drugie miejsce w zestawieniu sieci handlowych przypadło Biedronce, która tym samym wygrała kategorię dyskontów. Na temat Biedronki pojawiło się więcej artykułów w portalach internetowych, było więcej dyskusji internautów na forach, blogach i w innych mediach społecznościowych, jednak Lidl (który zajął trzecie miejsce) odnotował więcej publikacji prasowych. Dalsze miejsca w zestawieniu przypadły kolejno sieciom Auchan, Carrefour, Real, Kaufland i E.Leclerc.

Zobacz jedną z reklam Lidl z 2013 roku:

Wydatki nie wpływają na ilość publikacji?

Analizując popularność danych sieci w mediach, uwagę zwracają wydatki poniesione na reklamy. Największe różnice są w przypadku Tesco i Lidla. W pierwszym przypadku widoczna jest znacząca obecność w mediach mimo niskich - w porównaniu z innymi sieciami - wydatków reklamowych. W przypadku Lidla jest wręcz odwrotnie - liczba publikacji jest niewielka w stosunku do nakładów poniesionych na promocję w mediach.

Zobacz reklamę Tesco:

Lidl zainwestował dwa razy więcej w reklamy niż Biedronka, by pojawiać się ze swoimi przekazami reklamowymi w mediach trzy razy częściej - 6,8 tys. materiałów w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu pod względem poniesionych wydatków reklamowych znalazła się Biedronka, trzecie miejsce należy do Tesco.

Dominacja firm z tego samego koncernu

Podobnie jak w przypadku spożywczych sieci handlowych, również w sektorze elektroniki zainteresowanie mediów, jak i samych internautów nie było proporcjonalne do nakładów reklamowych poniesionych przez sieci handlowe. Dla przykładu Euro RTV AGD zajęło dopiero piąte miejsce pod względem popularności w mediach mimo największych wydatków na reklamy.

Zestawienie zdominowały dwie firmy z koncernu Media Group - Saturn i Media Markt. Trzecie miejsce przypadło sieci Komputronik, która mimo niskich wydatków reklamowych cieszy się dużym zainteresowaniem w prasie i internecie. Na czwartym miejscu uplasowała się sieć Media Expert, a dalej Euro RTV AGD, Avans, Neonet i Mix Electronics.

Więcej o:
Komentarze (11)
Tesco bije Lidla i Biedronkę. Wydatki na reklamę nie przekładają się na popularność
Zaloguj się
  • lodzermensch7

    Oceniono 13 razy 3

    No i co z tego? A co w tych sieciach jest jadalnego?
    Żarcie pełne wypełniaczy sojowych, jogurty ze skrobią modyfikowaną, dżemy z zawartością owoców 30%, wyroby seropodobne, wędliny, których pies nie chce ruszyć... itp.

    Nic nie ma za darmo, tanie, to znaczy kiepsko, tak mawiał mój dziadek.

    Bieda, którą zafundowały nam ostatnie rządy spowodowała, że ludzie jedzą coraz gorsze produkty i coraz więcej chorują. A to woda na młyn dla koncernów farmaceutycznych.

  • naz_niepoprawna

    Oceniono 2 razy 2

    Tak, tak - w tym dziale to o dyskontach można było przeczytać codziennie. Tesco wśród redachtórów pieniadze.gazeta i wybizu tak popularne nie było.

  • rada24online

    Oceniono 9 razy 1

    jako wieloletni wyborca ROAD, Kongresu i PO oraz wielbiciel premiera Tuska kupuje tylko w niemieckim ALDI, za co gorąco przepraszam

  • kain_brat_abla

    0

    Idę tam gdzie najbliżej i żadna reklama tego nie zmieni.

  • marek_z1

    Oceniono 2 razy 0

    ale jaka jest konkluzja? Nie rozumiem, po co napisano ten tekst.

  • rabbinhood

    0

    mąkę i makarony kupuję w biedronce, sery i wędliny w lidlu, środki czystości w tesco, owoce na bazarze.

  • rada24online

    Oceniono 6 razy 0

    jako wieloletni wyborca ROAD, Kongresu i PO oraz sympatyk premiera Tuska kupuję tylko w niemieckim ALDI - za co wszystkich gorąco przepraszam

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX