Jak Burger King został sprzedany McDonald's - na Twitterze

Zamiast wpisów promujących kanapki przez ponad godzinę setki tysięcy użytkowników portalu czytało złośliwe hasła zawierające m.in. rasistowskie epitety czy sprośności.
"Sprzedano nas McDonald's" przeczytali w poniedziałek na oficjalnym profilu Burger Kinga użytkownicy serwisu Twitter. Potwierdzeniem tej informacji miała być zamiana logo na stronie. Jednak zamiast typowych haseł promujących sprzedaż kanapek przez ponad godzinę pojawiło się kilkadziesiąt wpisów zawierających m.in. rasistowskie epitety czy sprośności.

Nie wiadomo na razie, kto włamał się na konto Burger Kinga. Profil został tymczasowo zawieszony i dopiero wczoraj wieczorem sieć wróciła do tradycyjnych wpisów na temat swoich kanapek. Promocją Burger King w mediach społecznościowych zajmuje się osobna agencja. Rzecznik sieci nie ujawnił, ile osób znało hasło do profilu firmy na Twitterze. McDonald's zapewnia, że nie miał nic wspólnego z włamaniem.

Atak na Burger Kinga po raz kolejny zwraca uwagę na kwestię cyberbezpieczeństwa, to jedna z najczęściej poruszanych ostatnio kwestii w USA. Tylko w tym roku zostały zaatakowane komputery "New York Timesa", "Wall Street Journal" i "Washington Post", w listopadzie hakerzy włamali się do telewizji NBC, zwraca uwagę Fox News.

Na początku lutego Twitter przyznał, że w wyniku ataku hakerów mogło dojść do wycieku nazw i haseł ok. 250 tys. użytkowników.

Więcej o:
Komentarze (2)
Jak Burger King został sprzedany McDonald's - na Twitterze
Zaloguj się
  • kloceklego

    Oceniono 17 razy 15

    kolejny tekst typu "jak zmieniały się piersi anny muchy". nie dziwiłbym się, gdyby pojawiło się to na deserze, ale tutaj? czyżby te same osoby sprawowały "opiekę redakcyjną" nad wszystkimi serwisami?

  • naz_niepoprawna

    Oceniono 15 razy 11

    Zaistne wstrząsające.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX