Aero2 likwiduje punkty stacjonarne. Olbrzymie kolejki po darmowy internet

Tylko do końca lutego można uzyskać bezpłatny dostęp do internetu Aero2 w stacjonarnych punktach w Warszawie. W reakcji na tę decyzję pod dwoma punktami spółki w Warszawie od kilku dni ustawiają się potężne kolejki
Na mocy porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej spółka Aero2 do końca 2016 roku musi za darmo udostępniać dostęp do swojej sieci - taki był warunek zgody UKE na budowę przez Aero nadajników sieci LTE do superszybkiego internetu. Oferowana przez Aero2 usługa Bezpłatny Dostęp do Internetu szybko spotkała się z dużym zainteresowaniem - w ciągu dwóch lat spółka wydała ponad 250 tys. kart SIM, które są niezbędne do korzystania z internetu w ramach tej sieci.

Do tej pory dostęp do Aero2 można było zdobyć na dwa sposoby - drogą pocztową i w stacjonarnych punktach w Warszawie. Ta druga opcja była znacznie lepsza, bo po spełnieniu wszelkich formalności i uiszczeniu opłaty manipulacyjnej kartę można było otrzymać jeszcze tego samego dnia. W przypadku przesyłek pocztowych czas oczekiwania na kartę SIM wydłuża się do blisko miesiąca. Jednak od 1 marca Aero2 zlikwiduje swoje dwa punkty zlokalizowane w salonach Sferii w Warszawie, a specjalną kartę do darmowego internetu będzie można uzyskać tylko drogą pocztową. Skąd taka decyzja operatora? - Przyjęte przez spółkę rozwiązanie sprawi, że procedura będzie prostsza i bardziej przejrzysta dla osób zainteresowanych BDI, a związane z nią koszty zostaną zoptymalizowane. Aero2 jako infrastrukturalny operator telekomunikacyjny nie posiada własnej sieci sprzedaży detalicznej, a koszty związane z dystrybucją kart przez punkt dystrybucji, jak pokazały doświadczenia, są istotne - mówi Edyta Wiącek-Różycka z sieci Aero2. Jednocześnie dodaje, że ponad 80 proc. wszystkich kart SIM zostało wydanych klientom za pośrednictwem poczty.

Od 1 marca kartę można otrzymać, tylko drukując i wypełniając specjalny formularz ze strony internetowej, który następnie należy wysłać na adres spółki. Do tego należy przelewem wpłacić kaucję za kartę. BDI to jedyna sieć w Polsce oferująca darmowy dostęp do internetu, wiąże się to jednak z pewnymi ograniczeniami - oferowana przez operatora prędkość wynosi zaledwie 512 kb/s. Wystarczy jednak ona do przeglądania stron czy sprawdzenia poczty.



Więcej o:
Komentarze (52)
Aero2 likwiduje punkty stacjonarne. Olbrzymie kolejki po darmowy internet
Zaloguj się
  • k_r_m

    Oceniono 200 razy 156

    Trzeba być chorym aby godzinami stać w tych kolejkach, wysyłka pocztą to tylko 7zł, czas normalnego człowieka jest warty znacznie więcej niż te 7zł.

  • kkes

    Oceniono 128 razy 46

    Dlaczego w Warszawie? Czy UKE jest tylko warszawskim urzędem czy ogólnopolskim?

  • nawasaqi

    Oceniono 59 razy 27

    AERO2 Do przelądania internetu np. na tablecie jest idealny darmowy internet. Ten kto to zamawiał ten wie jaką drogę trzeba przejść jakby mogli to by rozmiar buta od Ciebie zarządali. Dodatkowo są osobne dwa konta w tym samym banku na jedno wpłacasz 20zł za karte sim a na drugie 7zł za wysyłkę. Ja rozumie jakby szło odebrać osobiści itd. to ma sens ale możliwa jest tylko wysyłka pocztą w formularzu elektronicznym. i z każdego potwierdzenie bo w dzisiejszych czasach nie przewidują czegoś takiego jak płatności elektroniczne. A potem czekanie ponad 2 miesiące na karte i pisanie że człowiek wysłał dawno kase i przesyłanie potwierdzeń itd.

  • ws21

    Oceniono 28 razy 22

    Nie widze problemu. Droga pocztą jest ok. Trzeba poczekać, ale to nie piekarnia. Używam Aero2 ponad 3 miesiące i jestem bardzo zadowolnony. Nawet TV w internecie daje radę oglądać. Mam modem który sam nazwiązuje połaczenie więc najczęściej ta sekundowa przerwa po godzinie nie jest zauważalna. Zasięg i stabilność na tyle dobry że zrezygnowałem z simplusa.

  • peterpan6661

    Oceniono 26 razy 16

    Wkurzajaca jest ta dyskusja, poniewaz wystarczy pomyslec i widac o co tu chodzi. Skaplikowanie procedury odepchnie okreslony % potencjalnych uzytkownikow, co zostalo wczesniej wkalkulowane. Powodow jest kilka, a wszystkie prowadza do tego, ze komercyjna usluga nie celuje w obecnych `darmowych` uzytkownikow - obecnie czy tez w przyszlosci.

  • jdanecki2

    Oceniono 15 razy 7

    Co prawda wiadomo o tym od dłuższego czasu: jdtech.pl/2013/02/aero2-koniec-odbiorow-osobistych-od-reki.html to jednak informacja jest bulwersująca - odbiory powinny być tak, jak miało być na początku - w każdym punkcie Cyfrowego Polsatu. Teraz ludzi będzie zniechęcać skomplikowana procedura - możliwość odbioru od ręki to było duże ułatwienie.

  • jan_woreczko

    Oceniono 13 razy 7

    Czekałem 3 tygodnie na kartę, ale warto było. Wsadziłem ją do Galaxy Tab1 - sprawdza się świetnie, bez ścinania można rozmawiać z video na skypie, czy korzystać z map on line w samochodzie i innych Janosików.
    A procedura? wystarczy poświęcić pół godziny i przejść instrukcję krok po kroku.

  • default_nick

    Oceniono 8 razy 6

    Osobisty odbiór w punkcie na Dzielnej to niezapomniane wrażenie, polecam miłośnikom klimatów rodem z PRL, obowiązkowe dla entuzjastów twórczości Stanisława Barei. W kolejce spędziłem prawie trzy godziny, mimo że przede mą było ledwie kilka osób. Karty są wydawane przez biuro obsługi klienta Sferii więc nie jesteśmy jedynymi petentami w kolejce. Miałem sposobność przez godzinę wysłuchiwać „załatwiania” jakiejś starszej klientki której namieszano coś z abonamentem. Klientka mówi że ona tyle nie będzie płacić bo ma umowę na mniej. Na to baba ze Sferii że widocznie ktoś od niej dzwonił i zmienił abonament na wyższy. A ona na to że nikt nie mógł dzwonić bo ona sama mieszka. I tak w koło. W tym czasie druga paniusia poszła na przerwę, herbatę sobie zrobić, jak powiedziała. Wróciła po 10 minutach szukać herbaty bo za pierwszym razem samą szklankę zabrała. Boszeeeee !!! W sumie zajęło jej to 40 minut. W końcu przyszła moja kolej, okazało się że do podania oprócz numeru buta i tuzina innych zbędnych danych, potrzebny jest mój adres mailowy i numer telefonu. Odparłem że nie mam, nie muszę. No to babsztyl zaczął się prawie wydzierać że jak nie chcę to ona nie musi mi tej karty dawać, że ona mi nie musi łaski robić, to karta darmowa i jak się nie podoba to ….
    Gdyby to było coś co mógłbym dostać w kiosku na każdym rogu to bym zje…bał babę jak burą sukę, oczywiście w obecności jej przełożonego. Ale że tak nie jest to tylko kazałem się jej przymknąć i skupić na „kwitach” do mojej karty. Po wyjściu nawet zastanawiałem się nad wysłaniem skargi na wyjątkowo chamską obsługę, ale doszedłem do wniosku że to strata czasu, skarga i tak pewnie wyląduje w koszu.
    Jak patrzę na całość tej procedury to mam nieodparte wrażenie że wszystko jest zorganizowane tak aby maksymalnie przedłużać cały proces i zniechęcać potencjalnych klientów. A już zupełna masakra to konfiguracja telefonu, jeżeli ktoś nie mam modemu na USB. Po włożeniu każdej dowolnej karty telefon w ciągu kilku chwil znajduje sieć, ale nie z Aero2 takie numery, tutaj operator postarał się aby nie było tak łatwo.

  • rabbinhood

    Oceniono 10 razy 6

    Wysłałem poleconym i czekam. Może się załapię?
    Wrażenia po przeczytaniu instrukcji miałem takie że ktoś nieźle zamieszał tak prostą sprawę, nawet podpisy trzeba dwa składać w dwóch różnych miejscach, dobrze że nie 50, albo 100...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX