Koniec natrętnych telemarketerów. Play interweniuje po naszym tekście

Koniec z natrętnymi połączeniami od konsultantów Play. Po naszym artykule sieć wymogła na firmie obsługującej infolinię zmianę metod kontaktu z potencjalnymi klientami.
O dziwnych praktykach konsultantów dzwoniących z numeru 22 101 19 57 pisaliśmy w zeszłym tygodniu. Zgłosiło się do nas kilku czytelników, którzy otrzymywali krótkie połączenia na swoje telefony komórkowe z tego numeru. Po oddzwonieniu włączała się automatyczna sekretarka, która jednak z żadnym żywym człowiekiem nie łączyła. Dopiero po kilku dniach ponownie dzwonił konsultant.

W internecie pojawiły się dziesiątki komentarzy na temat tej infolinii. Większość osób była zirytowana tym, że nie wie, kto do nich dzwoni, po co i czy odebranie połączenia lub oddzwonienie na ten numer nie wiąże się z dużymi kosztami.

To ostatnie okazało się nieprawdą - za oddzwonienie na numer infolinii płacimy tyle, ile za każde inne połączenie z numerem stacjonarnym. Okazało się natomiast, że numer 22 101 19 57 należy do firmy Perfektel, która działa jako call center na zlecenie Playa. Konsultanci namawiają osoby mające telefony w innych sieciach komórkowych na przejście do Playa.

Perfektel: To nasz system oszczędzający czas

Dyrektor Perfektela Wojciech Sokołowski tłumaczy, że krótkie sygnały telefoniczne do potencjalnych klientów to efekt stosowania przez koszalińską firmę systemu predictive dialer. Jest to program automatycznie wybierający połączenie z losowo wybranymi klientami. Jednak dopiero po nawiązaniu połączenia system sprawdza, czy w danym momencie jest wolny jakiś konsultant, który mógłby rozpocząć rozmowę. Jeśli nie, system zrywa połączenie - stąd te krótkie sygnały na telefonach komórkowych naszych czytelników. - Ten system bez przerwy z kimś łączy, to oszczędność czasu dla naszych konsultantów. Nie muszą ręcznie wybierać numeru, oni tylko rozmawiają - tłumaczy Wojciech Sokołowski. Trudno jednak określić, ile wybranych przez system numerów zdoła się połączyć z konsultantem. Wybierane są one co kilka sekund, konsultanci odbierają jedno połączenie na kilka minut.

Ci, którzy sami oddzwonią na infolinię, zwykle łączą się z automatyczną sekretarką, która mówi, że w tym momencie wszyscy konsultanci są zajęci, i zrywa połączenie. Wojciech Sokołowski przyznaje, że jeszcze niedawno nie było żadnej sekretarki, a w słuchawce panowała w takich przypadkach cisza. - Ale po artykułach o dziwnych połączeniach z zagranicy, które naciągały ludzi na duże koszty, postanowiłem nagrać sekretarkę. Dzięki temu ktoś, kto się nie dodzwoni, ma informację, o co chodzi, i nie musi się bać, że zostanie naciągnięty na jakieś koszty - tłumaczy dyrektor Perfektela.

Skąd konsultanci mają numery komórek osób spoza sieci Play? - Dostajemy bazę numerów z Playa, ale mamy też ogólnopolski spis numerów z książek telefonicznych z Orange. Można je dostać w salonie własnym Orange, nie w sklepie. Tam dają za darmo w formie płyty CD lub książki spis numerów telefonicznych - komórkowych, stacjonarnych, firmowych i prywatnych - wyjaśnia Wojciech Sokołowski.

Play: Natychmiast tego zaprzestać

Rzecznik prasowy Playa Marcin Gruszka w oświadczeniu, które do nas przesłał, pisze, ze sieć "absolutnie nie toleruje tego typu działalności swoich partnerów i zażądała natychmiastowego zaprzestania takiej aktywności". W poniedziałek w call center wyłączono system predictive dialer. Gruszka dodaje, że zachowanie konsultantów z Perfektela jest niezgodne z zapisami umowy pomiędzy tą firmą a Playem. "Partnerowi grożą za to bardzo duże kary finansowe. Czy zostaną nałożone? Właśnie to analizujemy" - wyjaśnia Gruszka. Wojciech Sokołowski z Perfektela nie komentuje tej decyzji. - Nie mogę się na razie skontaktować z Playem, więc nie chcę nic mówić - stwierdził.

Masz problemy ze sklepem, dostawcą usług kablówki albo operatorem komórkowym? Źle naliczono ci opłaty na rachunku, masz wątpliwości, czy postąpiono wobec ciebie fair, czujesz się nabity w butelkę? Napisz do nas - postaramy się pomóc w ramach naszej akcji interwencji konsumenckich: kasochron@gazeta.pl Czytaj więcej w serwisie pieniadze.gazeta.pl




Więcej o:
Komentarze (115)
Koniec natrętnych telemarketerów. Play interweniuje po naszym tekście
Zaloguj się
  • wolak007

    Oceniono 259 razy 231

    Proste zasady:
    1. Nie wiesz co za numer, sprawdź najpierw w internecie.
    2. Nie odbieraj numerów zastrzeżonych.

  • acototak

    Oceniono 211 razy 207

    " to oszczędność czasu dla naszych konsultantów. Nie muszą ręcznie wybierać numeru, oni tylko rozmawiają - tłumaczy Wojciech Sokołowski."
    Dla oszczędności mojego czasu niech ktoś z Koszalina przywali temu panu czymś twardym w pusty czerep. (ale tak edukacyjnie, bez zbytniej przemocy)

  • mirafas

    Oceniono 180 razy 174

    Ja tam z zasady mówię NIE wszystkim teleintruzom. Jak firmy ich zatrudniające chcą tracić kasę na taki nieskuteczny marketing to ich brocha :P

  • rutek75

    Oceniono 175 razy 151

    Och! Zbulwersowany Play. O niczym nie wiedział. Skandal!

    Managerowie z Play włączyli dupochron, żeby zachować te kilkanaście tyśków, które co miesiąc na konto trafiają. idę o zakład, ze o tym wiedzieli tak, jak o też o tym wie Gazeta. Dziwię się, że takie wytłumaczenia publikuje!

  • emes08

    Oceniono 123 razy 111

    Z kolei Plus wysyła o 2 w nocy (!!!) smsy z informacjami o promocji. Puknijcie się łeb kretyni!

  • bezxywny

    Oceniono 80 razy 76

    Do mnie też kilka razy dzwonili i zachęcali do przejścia na Play.To jeszcze nic,w tamtym tygodniu dostałem 5 SMSów od pożyczek chwilówek o godzinie 23:50.To jest dopiero wiocha.

  • kacper2004

    Oceniono 46 razy 42

    Trudno jednak określić, ile wybranych przez system numerów zdoła się połączyć z konsultantem. Wybierane są one co kilka sekund, konsultanci odbierają jedno połączenie na kilka minut.

    Jak to trudno określić ? w ciągu jednej minuty system dzwoni do ok 20 osób
    Konsultant obsługuje 1 osobę co 5 minut.

    Czyli w ciągu godziny Konsultant ogarnie ok 10 osób, a system w tym czasie system połączy się do 1200 osób. To nawet nie jest 1% ogarniętych połączeń - więc po grzyba to jest ?

  • kr_kr

    Oceniono 41 razy 37

    A czy koniec natrętnych telemarketerów Playa dotyczy tylko tego numeru, czy dzwoniących z innych numerów też?
    I czy Play nadal będzie na skargi odpisywał, że dzwonią do mnie z ofertą bo ... jakoby wyraziłem zgodę na składanie ofert u swojego operatora (nie wyraziłem) a oni moje dane po prostu od niego dostali żeby złożyć mi "lepsza" ofertę - z tym ostatnim to już nie wiadomo: śmiać się, czy płakać?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX