Domy mody, sklep z zabawkami... Handlowi giganci wchodzą na polski rynek

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla znanych, międzynarodowych marek. Tylko w 2011 roku swoje salony otworzyło prawie 40 nowych firm. Zdaniem analityków marki te przyciąga nad Wisłę przede wszystkim duży potencjał rynku. Zobacz, kto postanowił skorzystać na dobrej koniunkturze w Polsce?
GAP, otwarcie salonu w Warszawie GAP, otwarcie salonu w Warszawie GAP

Gap, czyli amerykański gigant odzieżowy

Na jesieni pierwszy sklep w Polsce, w warszawskiej galerii Arkadia, zdecydowała się otworzyć ikona amerykańskiej mody - firma Gap. W ofercie salonu znalazły się kolekcje z linii Gap Men, Woman, GapKids i babyGap. Marka ma w Polsce konkurować przede wszystkim z Zarą i H&M. Jak zapewniali przedstawiciele amerykańskiego koncernu, w pierwszych latach Gap będzie koncentrował się na rozwoju tylko w dużych miastach, jak Warszawa, Katowice, Kraków, Wrocław czy Trójmiasto. Wiosną zapowiedziane jest otwarcie kolejnego sklepu Gap w katowickiej galerii Silesia City Center.

Zabawkowy zawrót głowy

W warszawskim Blue City otwarty został pierwszy w Polsce sklep Toys?R?Us. To jedna z największych na świecie sieci sprzedających zabawki. Mierzący niespełna 2 tys. metrów kwadratowych sklep, prowadzi również sekcję Babies"R"Us z artykułami dla niemowląt. W 2012 roku firma planuje kolejne otwarcia w największych polskich miastach. Polska jest 36. krajem, w którym koncern zdecydował się na rozpoczęcie swojej działalności.

Buty Nike Premium Print Pack Buty Nike Premium Print Pack Nike

Wszystkie buty w jednym sklepie

W grudniu 2011 roku pierwszy sklep w Polsce zdecydowała się otworzyć amerykańska sieć Foot Locker. Firma ta to amerykański potentat rynku butów sportowych. Wśród marek dostępnych w salonach znaleźć można m.in.: Nike, Adidas, Converse, Lacoste czy Timberland. Foot Locker posiada ponad 3,5 tys. sklepów w 28 krajach. Firma z siedzibą w USA jest jedną z największych sieci sprzedających buty sportowe w Europie.

Luksus od vitkAc

Otwarcie warszawskiego Domu Mody vitkAc w budynku Wolf Bracka w Warszawie, pozwoliło zadebiutować na polskim rynku wielu markom luksusowej mody m.in.: Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani czy Lanvin. Do najsłynniejszych domów mody dołączył też największy w Polsce salon Diesel, który jest jedynym flagowym sklepem firmy w tym rejonie Europy. Wśród marek dostępnych w najbardziej luksusowym domu towarowym w Polsce znaleźć można jeszcze m.in.: D&G, Dsquared2, Alexander McQueen, Stella McCartney, Givenchy, Jimmy Choo, Paul Smith czy Marc Jacobs.

Jula rajem dla majsterkowiczów

Szwedzka sieć marketów dla majsterkowiczów Jula zdecydowała się w ubiegłym roku otworzyć pierwsze sklepy w Polsce. Firma, której sklepy funkcjonowały do tej pory jedynie w Szwecji i Norwegii (w sumie 46 sklepów), zamierza teraz otworzyć aż 40 multimarketów w naszym kraju (sklepów zarówno z materiałami budowlanymi, narzędziami, jak i odzieżą, i artykułami BHP) - we wszystkich miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. W pierwszej kolejności nowe sklepy pojawić się mają, oprócz Warszawy, także we Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi i Lublinie.

Dorothy Perkins - pierwszy sklep w Polsce Dorothy Perkins - pierwszy sklep w Polsce Dorothy Perkins

Brytyjski szyk

Z końcem marca ubiegłego roku w Warszawie otwarty został salon Dorothy Perkins. Sklep w Złotych Tarasach to pierwszy lokal brytyjskiej sieci odzieżowej w Polsce. Dorothy Perkins jest jednym z największych detalistów na brytyjskim rynku odzieżowym: posiada ponad 600 sklepów w Wielkiej Brytanii, ale tylko niespełna 90 sklepów za granicą. Kolekcja brytyjskiej firmy skierowana jest do kobiet w wieku 25-35 lat.

Paliwowy powrót Arala

Należąca do koncernu BP marka Aral po 10 latach zdecydowała się powrócić do Polski. Firma już otworzyła kilka stacji benzynowych w okolicach granicy z Niemcami. Koncern nie ukrywa, że stacje otwierane są głównie dla klientów zza zachodniej granicy: analizy pokazały, że wielu niemieckich klientów jest przywiązanych do logo stacji. W ostatnich miesiącach zanotowano zwiększony ruch na przygranicznych stacjach, spowodowany znacznie niższymi cenami paliw w Polsce niż w Niemczech.

Więcej o:
Komentarze (9)
Domy mody, sklep z zabawkami... Handlowi giganci wchodzą na polski rynek
Zaloguj się
  • anasz

    Oceniono 10 razy 10

    Masz nadmiar gotówki? Wejdź!

  • szarak1111

    Oceniono 9 razy 9

    "Duży potencjał rynku", hehe raczej duży zysk - zachodnie ceny sprzedaży, przy możliwości zapłaty pracownikom niskich pensji.

  • jan.go

    Oceniono 8 razy 8

    Giganci? Wyleniałe lisy które mają kłopoty na własnym podwórku.

  • mukazy1988

    Oceniono 3 razy 3

    slajdy? dziekuje, nie klikam. A reklam i tak nie widze, mam Adblocka!

  • mukazy1988

    Oceniono 3 razy 3

    jebane slajdy

  • 2_ala

    0

    I ja marzę o tym, żeby z moim biznesem wejść na rynek. Problem mam tylko z rozpoznaniem rynku i konkurencji. Jest na to jakiś prosty i w miarę niedrogi sposób?

  • merkury-3

    0

    Przykre ze pozwalamy nasz rynek doic przez zagraniczne koncerny(przywoza chinskie tandetne buty i szmaty) wywoza pieniadze . Nam chyba nie brakuje sklepow z tzw markowa odzieza (czytaj chinskimi bublami) tylko nowoczesnego przemyslu

  • samson.miodek

    Oceniono 7 razy -1

    Praktycznie w sklepie Toys"R"Us tomoglam cokolwiek wybrac na sekcji z Lego i teraz syn nas wyciaga na Nerf Guns.Ale jak tam idziemy to zeby poogladac bo T"R"U to piekielnie drogi sklep.Gry planszowe beznadziejne z wyjatkiem Monopoly, sekcja dla niemowlat jest Ok, ale ceny takie ze dziekuje postoje, Wydzielili tez sekcje z grami - Nintendo, Wii, PS3 wiec mozna wszystko w jednym miejscu dorwac.Swego czasu tez tam mozna bylo dostac Lego Mindstorm, ale sie skonczylo - za drogie sie zrobilo nawet dla tego sklepu - nie bylo zainteresowania.Ciekawe jakie beda ceny w Polsce.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX