Gmail rośnie w siłę, Outlook traci w oczach

Usługa pocztowa firmy Google jest w stanie przebić swoją popularnością program do przeglądania poczty Microsoftu, stwierdzili analitycy z firmy Gartner.

Analitycy z firmy Gartner obliczyli, że maile zapisane w "chmurze" zajmują obecnie jedynie 4% rynku kont e-mailowych. Do 2020 roku sytuacja ta ma ulec drastycznej zmianie - ponad połowa należeć będzie do takich firm jak Google, które jako pierwsze wprowadziły pocztę bez przymusu korzystania z dysku własnego komputera.

Według Matthew Caina, wiceszefa Gartnera cytowanego przez serwis The Telegraph, wejście na rynek konkurencyjnego Office'a 365 od Microsoftu stanowi dowód na to, że nie ma już tutaj miejsca dla kolejnych firm, które chciałyby pozyskać „chmurnych” użytkowników.

Walka Google i Microsoftu trwa w najlepsze. Outlook powoli odchodzi do lamusa na rzecz prostszego w użyciu i bardziej skupionemu na użytkowniku Gmailowi. Intensywna walka między dwoma gigantami oznacza same korzyści dla użytkowników, ale i niechybną porażkę dla konkurencyjnych firm starających się wejść na rynek z czymś innowacyjnym w sferze e-maili. Pozostaje tylko pytanie: kto wyjdzie z niej zwycięsko?

Więcej o: