T-Mobile zablokuje reklamy na stronach internetowych?

Liczba osób korzystających z mobilnego Internetu rośnie w takim tempie, że operator sieci T-Mobile zastanawia się nad ograniczeniem (lub wyeliminowaniem) reklam wyświetlanych na urządzeniach przenośnych.

O możliwości blokowania reklam na stronach internetowych oglądanych na urządzeniach mobilnych mówił prezes T-Mobile - Miroslav Rakowski. W trakcie konferencji prasowej w Dąbrowie ujawnił on, że sieć posiada technologie umożliwiające wprowadzenie takich ograniczeń. Mają one zostać wykorzystane, by "uratować przepustowość" wykorzystywaną przez konsumentów. Rakowski stwierdził, że ilość danych transmitowanych przez urządzenia mobilne rośnie w takim tempie, iż sieci po prostu się zatkają. Miałoby to stać się w ciągu najbliższych kilku lat.

Konrad Mróz (PR ekspert), który wypowiada się w imieniu sieci T-Mobile, studzi jednak emocje, mówiąc, iż jest to tylko jedno z rozwiązań, którym przygląda się firma. Nie wiadomo jeszcze czy zostanie ono wprowadzone, czy też wybrane zostanie inne. Jeśli operator zdecyduje się wybrać opisywane rozwiązanie, to na pewno nie zostanie ono udostępnione użytkownikom w ciągu najbliższych tygodni czy miesięcy. Prawdopodobnie nie chodzi też o zupełne wyeliminowanie reklam, a jedynie ich "przycięcie". Wszystko jest w tym przypadku uzależnione od wzrostu zapotrzebowania na transmisję danych.

T-Mobile wierzy także w to, że operatorzy będą otrzymywać dodatkowe środki finansowe od dostawców treści, którzy będą chcieli, by ich serwisy były dostępne w wersji z reklamami.

[za: gsmonline.pl]

Więcej o:
Komentarze (6)
T-Mobile zablokuje reklamy na stronach internetowych?
Zaloguj się
  • amtos

    Oceniono 3 razy 3

    No to panowie się mogą przejechać.
    Trzeba pamiętać, że treści internetowe są finansowane właśnie przez reklamy, bo niby jak wytłumaczyć "darmowość" artykułów na portalach?
    A jeśli TMobile usunie reklamy to tak jakby obcinał dochody portali.. więc albo będziemy mieli więcej artykułow sponsorowanych (co drastycznie obniża ich jakość) albo portale będą blokować operatora - czyli nie będą udostępniać na jego urządzenia swoich materiałów (ale to już brzmi mocno abstrakcyjnie).

  • seidr

    Oceniono 2 razy 2

    Niech lepiej ograniczą reklamy w swojej własnej sieci. Nagabywanie i wydzwanianie do osób, które sobie zastrzegły, że nie chcą otrzymywać na telefon żadnej informacji handlowej, a potem udawać wielce zdziwionych, że klient uprzejmie ich informuje poraz dziesiąty o tym, że ta opcja w profilu jest odznaczona. Albo niech ograniczą reklamy w momencie dzwonienia do BOK-u.

  • mikos236

    0

    amtos operator na pewno zorganizuje to tak, żeby było dobrze, jak dla mnie z punktu widzenia klienta, brak reklam to będzie zdecydowany plus w przypadku dostępu mobilnego, nie dość, że nie będą irytować to dodatkowo będzie wolniej pakiet transmisji danych znikał :)

  • grabadan

    0

    I bardzo dobrze! Ludzie mają dosyć tych wyskakujących wszędzie reklam. Nie można normalnie poczytać.

  • koenzymq10

    0

    Expand capcity - zainwestujcie w łącza! To jest wymówka,. żeby nie inwestować, tylko dalerj rżnąć klienta. Adblock też jest na mobilne urzadzenia i usuwa reklamy.

  • marek-lipski

    0

    hahahah.Przy LTE jak w Berlinie,rowniez?Przy filmach?Specjalnie nie podaJE linka do telekomu.
    Panowie z T-Mobile znowu sami torpeduja(sabotaz?)swoja firme?
    www.telefonanschluss.de/lte-weitere-informationen.html?src=superclix&val=904ea07fd51d48381c38de9cd1cc991a

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX