Kinect tworzy przestrzenną mapę klientów

Programiści z  firmy Agile Route stworzyli oprogramowanie pozwalające obserwować klientów centrum handlowego w czasie rzeczywistym. Wystarczy czujnik ruchu Microsoftu.

Specjalne oprogramowanie - Shopper Tracker - stworzone przez firmę Agile Route z Argentyny, przypisuje każdemu z klientów centrum handlowego identyfikator i rejestruje sposób przemieszczanie się w sklepie.

System, wykorzystuje funkcje przestrzenne czujnika ruchu Microsoft Kinect. Śledzi, które miejsca są najczęściej odwiedzane, które produkty są najbardziej popularne i co w sklepie przykuwa największą uwagę. Dane mogą być łatwo analizowane przez oprogramowanie zewnętrzne jak choćby Google Analytics.

W mediach pojawiło się także doniesienie o centrum handlowym w Cleveland, którego klienci byli śledzeni poprzez swoje telefony komórkowe w dzień największej wyprzedaży - "Black Friday". Sprawa wywołała takie kontrowersje, że zajął się nią jeden z senatorów i system śledzący ruchy telefonów - a więc ruchy klientów - wyłączono.

Jedno jest pewne: zdecydowanie większą korzyść z tak dokładnego nadzorowania przemieszczanie się klientów odnoszą właściciele centrów handlowych. A jakie są korzyści dla nas? Czy nawet jeśli dane zbierane są anonimowo nie pozwalają na zbyt wielką kontrolę naszych zachowań podczas zakupów?

Shopper Tracker: tracking real world conversions like web analytics from Administrator Agile Route on Vimeo.

 

[za: Technorati]

Więcej o:
Komentarze (1)
Kinect tworzy przestrzenną mapę klientów
Zaloguj się
  • marekzzz2

    0

    Polecam sobie lepiej przeczytać o kamerach w hipermarketach, w jaki sposób jest rozwinięty monitoring w niektórych hipermarketach:

    nieruchomyporuszyciel.blogspot.com/2011/10/kamery-w-hipermarketach.html

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX