Wiemy co stoi za decyzją HTC o zmianie strategii. Rynek się przegrzał?

Szef brytyjskiego oddziału HTC Phil Roberson potwierdził wizję swego tajwańskiego szefa - korporacja planuje mniej premierowych smartfonów stawiając na ich jakość. Odpuszcza natomiast rynek tabletów. Inni producenci też zapowiadają cięcia.

Mniej liczący się producenci nie wytrzymują konkurencji z królem Androida - Samsungiem. Kilkanaście dni temu zepchnięty do defensywy HTC ogłosił zmianę strategii - korporacja chce skupić się na dopracowanych smartfonach, wypuszczać na rynek mniej modeli.

Prezes brytyjskiego oddziału spółki, w wywiadzie udzielonym Mobile Magazine zapowiedział ponadto, że firma zamierza "przesiąść się na tylne siedzenie" jeśli chodzi o tablety, ale nie chce zupełnie porzucać tego rynku.

"W roku 2012 chodzi o to, by dać klientom coś specjalnego" - powiedział.

Prezes Motorola Mobility Sanjay Jha również przyznał, że jego firma zamierza produkować mniej smartfonów - co jest trendem wśród większości producentów. Wedle Jha amerykańscy operatorzy chcą ograniczyć ilość modeli z najnowszym Androidem na swoich półkach. Jak sam jednak przyznaje w ostatnich latach producenci "mocno się starali", aby dać rynkowi jak najwięcej ekscytujących modeli, gdy tymczasem operatorom wystarczają zmiany w oprogramowaniu.

A konsumenci? Nie nadążają za coraz szybciej wprowadzanymi na rynek nowymi modelami.

"Jest zbyt wiele produktów pojawiających się na rynku zbyt szybko. Klienci zaczynają czuć się przytłoczeni tempem premier, które utrudnia wybór produktów, zaciera różnice między nimi." - stwierdził Michael Gartenberg, analityk zajmującej się technologią firmy Gartner.

Producenci sprzętu policzyli swoje udziały w rynkach, zorientowali się zwiększanie ilości produkowanych modeli jest ślepą uliczką. Innowacje kosztują, lepiej jest więc skupić się na większych skokach technologicznych między modelami, niż zalewać rynek bardzo podobnymi urządzeniami.

Taka zmiana strategii może przynieść nam korzyść - mniejszy tłok na rynku pozwoli łatwiej znaleźć dokładnie to, czego szukamy. Producenci natomiast będą mieli więcej czasu i środków, aby wymyślić coś, co nas zaskoczy.

[ za theverge.com ]

 

Zdjęcie HTC Legend srebrny Zdjęcie HTC HD2 czarny Zdjęcie HTC Wildfire S czarny
HTC Legend srebrny HTC HD2 czarny HTC Wildfire S czarny
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Porównaj ceny »
Podstawowe informacje
Przekątna ekranu 3,2 cala 4,3 cala 3,2 cala
System operacyjny Android 2.1 Eclair Windows Mobile 6.5 Professional Android 2.3 Gingerbread
Parametry techniczne
Pamięć RAM 384 MB 448 MB 512 MB
Procesor Qualcomm MSM7227 (ARM 11) Qualcomm QSD8250 (Scorpion) Qualcomm MSM7227 (ARM 11)
Częstotliwość procesora 600 MHz 1 GHz 600 MHz
Rozdzielczość ekranu 480 x 320 480 x 800 480 x 320
Rodzaj akumulatora Li-Poly Li-Ion Li-Ion
Pojemność akumulatora 1300 mAh 1230 mAh 1230 mAh
Czytnik kart pamięci Tak Tak Tak
Funkcje
Aparat cyfrowy 5 Mpx 5 Mpx 5 Mpx
Dodatkowa kamera Nie Nie Nie
Komunikacja
WiFi Tak Tak Tak
GPS Tak, A-GPS Tak Tak, A-GPS
LTE Nie Nie Nie
Parametry fizyczne
Wymiary 112 x 56,3 x 11,5 mm 120,5 x 67 x 11 mm 101,3 x 59,4 x 12,4 mm
Waga 126 g 157 g 105 g
dane dostarcza:

 

Więcej o:
Komentarze (4)
Wiemy co stoi za decyzją HTC o zmianie strategii. Rynek się przegrzał?
Zaloguj się
  • nicpon007

    Oceniono 4 razy 4

    Decyzja słuszna. HTC ma dobrą opinię i trzeba to utrzymać.

  • iluwatar

    Oceniono 12 razy -8

    Dobrze, że mało kogo to obchodzi. Rynek się przegrzał bo każdy z producentów chce być iPhone, iPowde killer. Ale jakoś tak no nie wychodzi. Otarłem łzę i wróciłem do książki na iPadzie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX