Beta testy smartfonów, czyli agresywna kampania reklamowa Nokii

Zdaje się, że po premierze kilku modeli Lumii, fiński producent wraz z systemem Windows Phone wreszcie zaczyna liczyć się w segmencie smartfonów. Udział smartfonów Nokii w rynku nie jest jeszcze zbyt duży, niemniej Finowie sukcesywnie go zwiększają. W tym celu nie tylko wypuszczają nowe urządzenia ze swoim logo, ale też chociażby przygotowują viralowe reklamy, skierowane przeciwko swoim konkurentom.







Nowa akcja Nokii to seria humorystycznych materiałów wideo pt. SmartPhone Beta Test udających tajne nagrania z kamer przemysłowych. Filmiki pokazują z przymrużeniem oka spotkania pracowników biurowych zajmujących się testowaniem smartfonów przed rynkową premierą i ich ożywione dyskusje na temat niektórych usterek urządzeń. Usterek, których likwidacja, wcale nie jest konieczna, bo, jak przekonuje nas Nokia, to nabywcy smartfonów są de facto ich testerami i to oni muszą stawiać czoła ich mankamentom. A tak być przecież nie powinno.

Póki co w ramach kampanii pojawiły się trzy filmiki dotyczące kolejno: sposobu trzymania smartfona, użytkowania go na słońcu oraz jego wytrzymałości. To ewidentny prztyczek w stronę innych producentów, przygotowany najprawdopodobniej z okazji nadchodzącej premiery Lumii 900 w Stanach Zjednoczonych. Najmocniej dostało się firmie z Cupertino - przykładowo pierwszy filmik stanowi nawiązanie do pamiętnych problemów z anteną w iPhone'ie 4 i sławetnej wypowiedzi Steve'a Jobsa, jakoby wynikały one ze złego sposobu trzymania urządzenia. Patrząc na licznik umieszczony na stronie internetowej akcji, do końca piątku należy się spodziewać kolejnych tego typu materiałów bądź innych środków przekazu.

To nie pierwsza sytuacja na smartfonowym poletku, w której jakiś producent czyni aluzje wobec konkurencji. Wystarczy przypomnieć głośną reklamę Samsunga z listopada ubiegłego roku, która wyśmiewała produkty Apple. Uważacie, że to dobra forma promocji i przejaw odwagi firmy czy może infantylna zagrywka, która nie powinna mieć miejsca?

Więcej o:
Komentarze (13)
Beta testy smartfonów, czyli agresywna kampania reklamowa Nokii
Zaloguj się
  • mefex

    Oceniono 5 razy 5

    Wydaje mi się, że to dobre podejście, bo czasem może nam otworzyć oczy lub choćby zmusić do zastanowienia się.

  • tsuranni

    Oceniono 6 razy 4

    uważamy, że mamy to w dupie :)

  • Gość: xxx

    Oceniono 3 razy 3

    "Nokii w rynku nie jest jeszcze zbyt duży, niemniej Finowie sukcesywnie go zwiększają" - chyba tracą. Ich udział nadal jest duży i wiele innych firm może o tym pomarzyć, ale udział tracą od lat. Natomiast wraz z wprowadzeniem polityki promowania WP zaczęli tracić jeszcze szybciej co połączone jest ze spadkiem liczby sprzedanych smartfonów. 2011 to pierwszy taki rok od dekady, w którym firma sprzedała mniej smarfonów niż rok wcześniej. Tworzenie iluzji, iż WP jest odpowiedzią na problemy firmy, oraz tym czego oczekują klienci jest raczej błędem. Nokia N8, N9 sprzedały się w tym samym okresie lepiej niż promowane Lumie.

  • babaqba

    Oceniono 2 razy 2

    Drodzy państwo, klipy śmiesznawe choć strategia taka bardziej rozpaczliwa, ale ja o czym innym - nie wyzywajmy się w komentarzach nawzajem! Po co zwiększać poziom wkurwu, już i tak sięgający nieba? Wystarczy, że rzeczywistość nas kopie, nie musimy my jeszcze się do tego dokładać.

    Notka w końcu tylko o telefonikach. Niech tam sobie każdy ma taki, jaki chce mieć. Ja tam chyba kupię Lumię, bo się interesująco zapowiada. Życzę Nokii wszystkiego najlepszego: więcej firm na rynku, większa konkurencja, szybszy postęp, wybór, spadające ceny - samo dobre, nie?

  • Gość: zdrowy.rozsadek

    Oceniono 6 razy 2

    Myślę, że Windows Phone, który promuje nokia, w pełni zasługuje na promocję. To jest pierwszy od dawna system który nie kopiuje wszystkiego od wszystkich, do tego jest po prostu - mimo chorób wieku dziecięcego - bardzo dobry.

    Cieszy mnie kiedy widzę, że nokia z WP7 walczy o rynek w sposób ciekawszy niż bilbordem

  • truten.zenobi

    0

    Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.
    Joseph Goebbels

    i w zasadzie do tego sprowadzają się wszelkie kampanie reklamowe.
    nikomu tak naprawdę nie zależy na spełnieniu oczekiwań klienta (funkcjonalności), jakości i niezawodności czy na ekologii (np. mnogość zasilaczy) . i nokia nie jest tu wyjątkiem.

  • raster10

    Oceniono 6 razy 0

    TAk - zmusic do tego, by pomyslec czemu producenci smartfonów jak owce, jak lemingi, jak barany na siłe staraja się upodobnic do iphone. Czemu zwykle ci sami producenci chca by ich tablety jak najbardziej wizualnie i funkcjonalnie przypominały ipada. Mało tego - teraz i laptopy sa coraz bardzie a`la Macbook Air. Trzeba się zastanowić - skoro wyśmiewają, dystansuja sie, wytykaja błedy i wady - jednocześnie chcą być jak najbardziej podobni?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX