Unia Europejska zmusiła Apple do... wydłużenia gwarancji

W pojedynku Unii Europejskiej z koncernem Apple wygrywa... Unia Europejska.

Z polityką firmy Apple próbowały walczyć już rozmaite organizacje konsumenckie. Zwykle nic z tego nie wychodziło. Wygląda jednak na to, że tym razem naprawdę zmuszono amerykański koncern do zmiany niespecjalnie prokonsumenckiej polityki.

O co chodzi? Od teraz wszystkie produkty firmy Apple zakupione w Unii Europejskiej będą mieć dwa lata gwarancji. Do tej pory, jak wszędzie na świecie, był to zaledwie rok, amerykańska firma próbowała też sprzedawać użytkownikom tzw. AppleCare Protection Plan, który wydłużał czas trwania gwarancji do dwóch lat.

Skąd taka zmiana? Prawo UE nakazuje firmom sprzedawanie swoich produktów z co najmniej dwuletnią gwarancją. Po tym, jak włoski sąd zajął się sprawą jedynie rocznej gwarancji w Apple i nałożył na firmę 900 tysięcy euro kary, postanowiono zmienić te zasady.

Oczywiście produkty Apple kupione we wszystkich innych miejscach świata ciągle będą mieć tylko rok gwarancji.

[za yourdailymac]

Więcej o:
Komentarze (10)
Unia Europejska zmusiła Apple do... wydłużenia gwarancji
Zaloguj się
  • mattheoss

    Oceniono 10 razy 6

    To jeszcze tylko zostało zmusić ich do zainstalowania w ajfonach zwykłego gniazda microusb, tak jak we wszystkich komórkach.

  • Gość: gruszka

    Oceniono 11 razy 3

    TO JEST NIEZWYKLE WAŻNA DECYZJA!!!
    W ten sposób produkty Apple zostały oficjalnie uznane za towary KONSUMENCKIE, a nie PROFESJONALNE. Bo obowiązek 2-letniej gwarancji dotyczy właśnie wyrobów konsumenckich, dla tzw. "Kowalskiego". Towary przeznaczone na rynek biznesowy nie są obłożone takich obostrzeniem.
    Innymi słowy - Apple robi gadżety dla amatorów i zostało to oficjalnie potwierdzone :))))
    BRAWO!

  • wajego

    Oceniono 2 razy 2

    Ojej, wielkie ajwaj. Ojtam ojtam.
    Po co? Przecież produkty apple w ogóle nie wymagają gwarancji, bo się nie psują i nie ma na nie wirusów.
    Nie potrzebują tez instrukcji obsługi w jakimkolwiek języku. Jedyne co im potrzeba to link do filmiku na youtubie, na którym ktoś pokazuje jak trzymać urządzenie.
    ;)

  • npl74

    Oceniono 1 raz 1

    Jaki problem? Przecież Apple pisze dużymi literami, że klient posiada prawa będące SUMĄ tego co sam oferuje oraz tego co wynika z odpowiednich przepisów. Tutaj www.apple.com/pl/legal/statutory-warranty/ jest napisane, że w ciągu dwóch lat można zepsuty towar odnieść zwyczajnie do sprzedawcy.

    Dla leniuchów w skrócie - Apple daje rok, sprzedawca daje 2 lata. Za dodatkową opłata można mieć trzeci rok gwarancji u Apple. Jasne.

  • b_hunter

    Oceniono 7 razy -3

    >>sprzedawać użytkownikom tzw. AppleCare Protection Plan, który wydłużał czas trwania gwarancji do dwóch lat.
    NIE do dwóch lat, a o dwa lata czyli w sumie 3. Dezinformacja Gazetowa.

  • gosc-km

    Oceniono 9 razy -5

    Cała ta afera spowoduje jedynie, że urządzenia będą sprzedawane w Europie drożej niż gdziekolwiek na świecie, co już i tak miało miejsce. Po prostu koszty tej dodatkowej gwarancji zapłaca konsumenci. Bedzie takie "Apple Care" wliczone w cenę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX