Niespodzianka: Microsoft rezygnuje z nazwy Metro

Lansowana od kilkunastu miesięcy nazwa nowego interfejsu dla produktów Microsoftu zostanie zmieniona dosłownie na chwilę przed premierą Windowsa 8.

Skąd wzięła się ta zaskakująca decyzja? Część branżowych portali donosi, że poszło o znak towarowy - ponoć jeden z europejskich partnerów giganta z Redmond rościł sobie prawa do tej nazwy. Sam Microsoft ma jednak inne wytłumaczenie:

Używaliśmy Metro jako nazwy kodowej podczas prac nad wieloma liniami produktów. W miarę zbliżania się do premiery i przechodzenia z wewnętrznego, branżowego dialogu do dialogu z szeroką grupą konsumentów, zaczniemy korzystać z nazw komercyjnych.

Metro było więc najwyraźniej tylko nazwą kodową, od której będziemy musieli się odzwyczaić. Podobny ruch Microsoft wykonał chociażby w 2010 roku - na parę miesięcy przed debiutem swojej kamerki ruchowej dla Xboxa 360, zmienił jej nazwę z "Natal", która zakorzeniła się w świadomości graczy, na "Kinect".

Po co jednak przedstawiciele Microsoftu tak długo i usilnie wpajali nam do głów nazwę Metro? Trudno powiedzieć, być może faktycznie ważną rolę odegrały tu kwestie prawne. Czy Microsoft zaproponuje alternatywę dla Metro? Nie wiadomo, choć chodzą słuchy, że raczej nie. Teraz będzie posługiwać się zwrotem "nowy interfejs użytkownika".

[Za: NYTimes.com]

Więcej o:
Komentarze (7)
Niespodzianka: Microsoft rezygnuje z nazwy Metro
Zaloguj się
  • capraia

    Oceniono 17 razy 15

    Potentat na rynku bezpłatnych gazet - gazeta "Metro", zagroziła Microsoftowi wielomiliardowym procesem i Steve Ballmer musiał wymięknąć :)

  • antekguma1

    Oceniono 12 razy 12

    Szkoda, że nie pozwało go warszawskie Metro.

  • bumbum111

    Oceniono 10 razy 6

    Ponoć Microsoft został pozwany przez niemiecką firmę Metro AG (właściciel np. saturna, media markt)

  • tomesio

    Oceniono 4 razy 2

    Beznadziejny interfejs.
    Ile się trzeba będzie naklikać, żeby dodać nietypowy sterownik.

  • kleklektyk

    Oceniono 5 razy -1

    Nie kumacie? MS znowu na łamach i ustach. Prosty zabieg zmiany nazwy został od początku zaplanowany po to, żeby tuż przed promocją mieć darmowy marketing na ogromną skalę. Nic nie dzieje się przypadkiem, gdy w grę wchodzi góra pieniędzy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX