Microsoft zmienia logo. To pierwsza taka zmiana od 25 lat

Microsoft ogarnął szał. Szał sprzątania i odświeżania. Nie tylko zaprezentuje niedługo całkiem nowy system operacyjny, nie tylko odświeża wygląd starych aplikacji, lecz teraz prezentuje światu nowe logo. To pierwsza taka zmiana od 25 lat. Po raz pierwszy też w logo Microsoftu pojawia się tak wyraźne odniesienie do systemu operacyjnego Windows.

Logo ma podkreślać jednolitość wszystkich usług koncernu. Nowe nawiązuje wyraźnie do zbliżającego się Windows 8 i kafelkowego interfejsu. To pierwszy raz, kiedy w logo koncernu pojawia się odniesienie do systemu operacyjnego. Wcześniej logo składało się z samej nazwy koncernu (Helvetica, kursywa), teraz jest nowa czcionka Segoe UI oraz symbol Windowsa.

Nowe logo tylko podkreśla ogromne zmiany, jakie czekają użytkowników Microsoftu oraz sam koncern.

Windows 8 przede wszystkim

Zmiana rozkładu kafli Metro UI w Windows 8

26 października odbędzie się premiera Windows 8 - nowego systemu operacyjnego, który zerwie ze wszystkimi naszymi dotychczasowymi przyzwyczajeniami. To będzie największa zmiana od 20 lat. Podstawowym interfejsem w nowym systemie będą właśnie kafelki, eksponowane w nowym logo Microsoftu. Oprócz tego znajdzie się w nim także znajomy Pulpit, ale usunięty w cień i niezbyt eksponowany.

Kompletny ekosystem

Microsoft planuje naprawdę nie lada zmianę - wszystkie usługi koncernu mają być zunifikowane. Telefony, tablety, komputery z Windowsem wszystkie będą wyglądać i zachowywać się podobnie. Do tego cały zestaw aplikacji sieciowych oraz nowy pakiet Office - wszystkie one nawiązują wizualnie do kafelkowego interfejsu. Wystarczy spojrzeć na nowego Outlooka czy SkyDrive'a - wszystkie nawiązują do jednej stylistyki.

Ruch w dobrą stronę

Windowsa 8 jeszcze oficjalnie nie ma, ale testować można wersję beta systemu. A ta budzi emocje. Część testerów i analityków uważa już, że "Ósemka" jest nieintuicyjna i nie nadaje się do zwykłej pracy i czynności, które zazwyczaj wykonujemy na komputerze. Zmiana wyglądu jest tak rewolucyjna, że powstają pytania o to, czy nowy OS nie odstraszy użytkowników swoją innowacyjnością.

Windows 8 jest dla Microsoftu także szansą na zaistnienie na rynku tabletów. Nie można zapomnieć także o smartfonach z Windows Phone, które choć uważane za całkiem niezłe, wciąż nie mogą się przebić na rynku zdominowanym przez Androida. Windows 8 oraz Windows Phone 8 uważany jest za szansę Nokii na powrót do dawnej świetności.

Ujednolicanie wyglądu wszystkich usług to bardzo dobre posunięcie. Microsoft daje nam jasny przekaz: "Wierzymy, że Windows 8 to dobry produkt". Odświeżone logo ma to tylko podkreślać. Co ciekawe, w opinii specjalisty nowe logo nie jest wcale nadzwyczajne.

"Mało wyraziste, za grzeczne"

O opinię na temat nowego logo Microsoftu poprosiliśmy dyrektora artystycznego Gazety Wyborczej, Macieja Kałkusa. Stwierdził on, że jeśli chodzi o typografię to ma wrażenie, że Microsoft cofnął się do lat '80.

Stare logo opierało się na czcionce Helvetica w kursywie. Kałkus zauważa, że logo mogłoby wyglądać świetnie, gdyby połączyć nowy element (kwadraty) ze starą typografią:

Nowe i stare logo Microsoftu

 

Kolorowe kwadraty Windows to świetne, nowoczesne odwołanie, ale nowa typografia ginie w szarościach i nie utrzymuje z nimi równowagi.

Według naszego eksperta nowe logo jest mało wyraziste i bez charakteru.

Najważniejsze jest jednak wyraźnie wyeksponowane: wszystkie siły Microsoftu skierowane są na Windows 8. Kafelki nadeszły i raczej zostaną z nami na dłużej.

Co sądzisz o nowym logo Microsoftu?
Więcej o:
Komentarze (128)
Microsoft zmienia logo. To pierwsza taka zmiana od 25 lat
Zaloguj się
  • nie.jestem

    Oceniono 223 razy 189

    Ja jestem za. Nie jest to szczyt finezji, ale:
    1. Segoe UI to udany, ładny font. Lepszy od i tak dość przyjemnego Trebucheta. Ma szansę stać się jednym z najpopularniejszych fontów w najbliższym czasie i mimowolnie będzie się kojarzył z MS. Stara helvetica jest już trochę retro i była wykorzystana w co trzecim logotypie, nowsze warianty z kolei zbyt silnie się już kojarzą z iOsem,
    2. Chcąc nie chcąc w społecznej świadomości Microsoft to Windows. Rozpoznawalność marki "Windows" jest wyższa, niż marki "Microsoft" [sic]. Nowym logo próbuje złączyć siły obu brandów,
    3. Na topie teraz są rzeczy surowe i proste. Tak właściwie, to zawsze były. To dzięki prostemu CI Volkswagen może od 30 lat wypuszczać reklamy w identycznej formie, które niezmiennie wyglądają nowocześnie i elegancko. Logo o dobrze dobranych proporcjach i minimalnej ilości efektów ma szansę dłużej pozostać świeże,
    4. Jak pełna unifikacja to pełna unifikacja - font ten co w systemie, elementy graficzne te co w systemie. Nie ma co kombinować i tworzyć odrębnego tworu, który nie będzie współgrał z otoczeniem.
    5. A najważniejsza i tak jest skuteczność - jeśli MS uda się w powszechnej świadomości wryć, że cztery prostokąty to Microsoft to będzie naprawdę coś. Sukces na miarę czerwony samochód = Ferrari.

    Co do opcji zaproponowanej przez "pana specjalistę" (pomijając skuteczność biznesową):
    - kolory prostokątów są złamane, więc trudno je łączyć z 100% czernią,
    - przez użycie tej czerni i bolda logo jest źle wyważone - ciąży ku prawej stronie,
    - dynamiczny pochylony font nijak się ma do statycznych prostokątów,
    - brakuje światła między logo i tekstem (to już w ogóle szkolny błąd).

    Gość, który odświeżał trzeci co do wielkości portal w kraju powinien takie sprawy zauważać...

  • mamo_ja_chce_leminga

    Oceniono 112 razy 100

    Boki kwadratów to odcinki pionowe i poziome, kursywa pasuje do nich jak pięść do okrężnicy. Gazecie gratulujemy dyrektora artystycznego.

  • bogpan

    Oceniono 54 razy 54

    Ja bym się spytał specjalisty od rebrandingu PZU i PKO ;). Powiedziałby pewnie, że brakuje gradientu ;).

  • Gość: trzecia noga jarka

    Oceniono 99 razy 51

    Lubie to. Jedna z 5-ciu najbogatszych firm swiata zmienia logo, zapewne po konsultacjach wartych dziesiatki milionow dolarow, a nasz polski expert mowi: takie sobie.

  • moher75

    Oceniono 26 razy 24

    Taaaak kursywa przy kwadratach.... Superekspert contra nieuki z Ameryki ;-)

  • pozycjahoryzontalna

    Oceniono 30 razy 18

    pieprzenie. 'ekspert' wyraził opinię, a fakty są takie, że logo jest zupełnie ok. nadal każdy, pod każdą szerokością geograficzną, bez pudła rozpozna, że to Microsoft. no i nowe logo dobrze wkomponowuje się w nowy wygląd windowsa. swoją drogą - bardzo fajnego i oryginalnego. to JEST jakaś alternatywa dla androida czy apple'a. aha - nie jestem żadnym fanatykiem produktów Microsoft. używam, nie narzekam.

  • judas1

    Oceniono 24 razy 18

    to z 1987 nie było takie złe - można było dodać do niego okienka i git...

  • rudi_0

    Oceniono 23 razy 15

    Oby nie poszli droga batonikow "Mars" , ktorych obecne logo jest poprostu koszmarne..:)

  • Gość: qwerfvcxzasd

    Oceniono 17 razy 11

    "Według naszego eksperta nowe logo jest mało wyraziste i bez charakteru."
    ekspert hahahahaaha

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX