Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych

Raport BlogerSTAR 2013

Raport BlogerSTAR 2013 (fot. Gazeta.pl)

Poniedziałek 13:00 - to wtedy blogi kulinarne aż gotują się na Facebooku. Z kolei  w środę wieczorem przyciągają blogi poświęcone nowym technologiom. Kiedy ożywa społeczność zainteresowana modą? Wszystkiego dowiecie się z raportu BlogerStar, który przygotowaliśmy wraz z agencją SociAll i firmą badawczą NapoleonCat.com.

Nie zajmujemy się tym, kto jest fajny, kto ma ładną stronę i kto jakie błędy popełnia. Nasz raport pokazuje to, jak najwięksi polscy blogerzy pojawiają się w mediach społecznościowych. Ich ślad może być różny - blogi poświęcone modzie pojawiają się na Facebooku i Instagramie, zbierają wielu fanów a przede wszystkim - mnóstwo komentarzy. Z kolei blogi technologiczne, choć często posługują się mniej w Polsce popularnym Twitterem, potrafią zebrać na nim dużą i aktywną społeczność. Natomiast ci, którzy opowiadają o kuchni doskonale potrafią odnaleźć się w serwisie tak egzotycznym dla Polaków, jak Pinterest.

W naszym raporcie znajdziecie też rankingi najpopularniejszych (oczywiście społecznościowo) blogerów czy mnóstwo szczegółów dotyczących tego, jak prowadzą swoje społecznościowe profile. Jest też sporo zaskoczeń - na przykład ogromna różnica liczby subskrybentów na YouTube'ie między pierwszym a drugim z polskich kanałów kulinarnych.

Raport BlogerStar to ponad 50 stron pełnych danych i wykresów, ale też niezwykle ciekawych komentarzy ludzi związanych z omawianymi branżami.

Kluczowe było pokazanie zaangażowania społeczności wokół bloga lub jego autora. Na potrzeby raportu powstał nowy wskaźnik - social footprint ilustrujący skalę reakcji czytelników na aktywność blogera we wszystkich badanych sieciach.- wyjaśnia Oskar Berezowski, analityk NapoleonCat.com

Raport oparty jest w całości o dane pochodzące z serwisu CatNapoleon, który monitoruje najpopularniejsze platformy społecznościowe w Polsce.

Do badania może dołączyć dowolny blog - wystarczy zgłosić go przez stronę www.blogerstar.pl.

Aby pobrać za darmo raport w wersji PDF, najpierw podziel się nim ze znajomymi za pomocą Facebooka lub Twittera:

Komentarze (14)
Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych
Zaloguj się
  • ewangelista_teresa

    Oceniono 41 razy 39

    Czyli teraz żeby obejrzeć głupi raport muszę posiadać konto na Facebooku albo Tweeterze? Nie róbcie sobie chociaż żartów i wrzućcie to do siebie na serwer...

  • szlag_mnie_trafi

    Oceniono 39 razy 29

    Z niecierpliwością oczekuje na wyniki badań na następujące tematy:
    - Jakiego koloru skarpetki noszą blogerzy.
    - Ile razy dziennie robią siku.
    - Którą stroną chodnika najczęściej chodzą

  • gandan-10

    Oceniono 1 raz 1

    Prosze sobie panowie darowac ten tz. raport,przegladajac polskie blogi,temat np.historia,technologie itd.ogrom bledow w wiedzy,byle zaistniec.Blogerzy w Europie przgladaja blogi polskie,tagze tematycznie,opinia nie njlepsza,raport CatNapoleon splyca,lub nie chce pisac calej prawdy o polskich blogerach.

  • tece92a

    Oceniono 9 razy 1

    Wreszcie nie jadowity tekst.Kocham Cię brachu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje