Nieprawidłowe transakcje w Inteligo? Oto, jak odzyskać pieniądze [KROK PO KROKU]

Od kilku dni klienci Inteligo, internetowego banku należącego do PKO BP, mają poważne problemy ze swoimi kontami. Wczoraj pisaliśmy o tym, że wielu ludziom z rachunków znikają pieniądze - niektórym kwoty rzędu 500-700 złotych. Problemy zaczęły się w weekend 7-8 września, gdy zmieniano oprogramowanie banku i nie działał system księgowania. Pokazujemy co się dzieje i jak można starać się o odzyskanie pieniędzy.

Wczoraj szeroko opisywaliśmy cały problem. Nadal jednak na internetowym fanpagu "Moje Inteligo" roi się od skarg i zarzutów. Problemów zgłaszanych przez klientów Inteligo jest kilka. Przede wszystkim otrzymują oni SMS-y z powiadomieniami o transakcjach, których nie wykonali. Taka jest wersja klientów. Bank uspokaja, że dopiero teraz księgowane są wypłaty dokonywane podczas weekendu, kiedy w systemie bankowym trwały zmiany technologiczne. Rozmawialiśmy z kilkoma klientami banku, którzy otrzymali takie powiadomienia i zgodnie twierdzą oni, że z całą pewnością nie wydali w weekend takich kwot, jakie teraz są od nich ściągane.

Innym, równie częstym problemem, jest prowizja naliczana za wypłaty z bankomatów dla osób, które do tej pory korzystały z tej funkcji za darmo. Inteligo przyznaje, że jest to błąd i zapewnia, że pobrane kwoty zostaną zwrócone automatycznie.

Jeśli należycie do poszkodowanych przez awarię w Inteligo, to koniecznie złóżcie reklamację. Można to zrobić na cztery sposoby.

Zanim jednak złapiecie za telefon albo zaczniecie pisać maila, warto mieć pod ręką następujące dane:

- numer klienta

- dane nieprawidłowej transakcji (numer, datę)

- i/ lub zrzut ekranu z konta Inteligo, na którym widoczna jest transakcja, którą chcemy złożyć do reklamacji.

Sposób 1. - przez infolinię

Infolinia dostępna jest pod numerem 800 121 121 albo +48 81 535 67 89 dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych.

Tam musimy podać nasze dane - numer klienta i hasło telefoniczne. Następnie trzeba przebić się przez menu i połączyć z konsultantem (robimy to przez wybranie na klawiaturze cyfry zero).

Obecnie jednak bardzo trudno połączyć się z infolinią - najwyraźniej problem jest na tyle duży, że bardzo wiele osób usiłuje połączyć się z nią w tym samym czasie.

Sposób 2. - mailem

Możecie też wysłać maila na adres inteligo@inteligo.pl, opisać swój problem i podać szczegółowe informacje dotyczące każdej transakcji, która budzi wątpliwości. Dobrze jest też załączyć zrzuty ekranu.

Sposób 3. - przez formularz kontaktowy

Formularz znajduje się pod adresem https://inteligo.pl/kontakt/. Należy tam wpisać swoje dane i opisać problem. Nie ma tu możliwości dodania załączników, więc trzeba czekać na odpowiedź z banku i ewentualnie wtedy przesłać załączniki.

Sposób 4. - na Facebooku

Na fanpagu "Moje Inteligo" reklamację można zgłosić przez prywatną wiadomość - po prawej od napisu "Moje Inteligo?. W takiej wiadomości opisujemy problem, załączamy szczegółowe informacje o transakcjach, możemy też podpiąć załączniki. UWAGA - nie należy reklamacji wpisywać w pole "Opublikuj?, bo wtedy będzie widoczna dla wszystkich.

Tu zgłaszamy reklamacje w Inteligorys. Gazeta.pl/Facebook

Inteligo twierdzi, że wszystkie reklamacje rozpatrywane są w miarę ich napływania, więc w ciągu kilku godzin sprawa powinna być rozwiązana. Sądząc jednak po liczbie osób, które na fanpage'u Inteligo zgłaszają problemy, reklamacje mogą być rozpatrywane dłużej.

[AKTUALIZACJA]

Od rzecznika prasowego PKO BP, do którego należy Inteligo, otrzymaliśmy kolejne oświadczenie. Publikujemy je w całości, choć jest ono mocno ogólnikowe

W miniony weekend bank przeprowadził migrację systemu informatycznego Inteligo. Zmiany technologiczne miały złożony charakter i objęły ponad 600 tys. osób., co ilustruje skalę przedsięwzięcia.
Niestety przy tego typu zmianach nie jest możliwe całkowite uniknięcie błędów. W przypadku Inteligo wszystkie są korygowane na bieżąco. Bank dedykował dodatkowe zasoby z IT oraz Contact Center do relacji z klientami i rozwiązywania problemów.
Wszystkie niesłusznie pobrane opłaty są klientom zwracane, karty są odblokowywane lub wysyłane nowe kurierem na koszt banku, transakcje są na bieżąco księgowane, przelewy wychodzące i przychodzące są realizowane na bieżąco. Problemy dotyczą niewielkiej części klientów. Jednocześnie zwracamy uwagę, że zmienił się sposób prezentacji danych w systemie, co może być interpretowane jako błędy w historii transakcji. Wynikające z przerwy technicznej opóźnienie w księgowaniu transakcji i otrzymywanie zaległych powiadomień może być odczytane jako nieautoryzowane transakcje. Bank zapewnia, że w związku z migracją nie miały miejsca żadne nieautoryzowane transakcje.
Prosimy o zgłaszanie indywidualnych utrudnień na infolinię pod numerem 800 121 121, 81 535 67 89 lub na e-mail inteligo@inteligo.pl.
Zapewniamy, że wszystkie zgłoszenia są na bieżąco sprawdzane, a środki zgromadzone przez klientów bezpieczne.
Więcej o:
Komentarze (37)
Nieprawidłowe transakcje w Inteligo? Oto, jak odzyskać pieniądze [KROK PO KROKU]
Zaloguj się
  • kloszu

    Oceniono 81 razy 73

    Klienci mają składać reklamację. To jest żałosne. Bank ma sam z siebie rozwiązać problem z poprawnością sald. Jak nie zrobi tego szybko to do widzenia. Oddziałów banków na jednej ulicy w mały mieście naliczyłem koło 30 jest w czym wybierać.

  • jan.gangsta

    Oceniono 58 razy 44

    Czy redaktor zechciałby odpowiedzieć na proste pytania:
    a) jak sformułować pismo do Komisji Nadzoru Finansowego?
    b) jak sformułować pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta?
    c) o jaką wysokość odszkodowania za brak możliwości rozporządzania własnymi środkami wystąpić?
    d) czy pozywać imiennie członków zarządu banku?
    A nie - wciska mi tu redaktor jakieś farmazony o Facebooku i e-mailu.
    Bank MUSI za to zapłacić.

  • trod

    Oceniono 50 razy 44

    Zgłaszać takie reklamacje przez szpiegowskiego Facebooka ?

  • loppe

    Oceniono 25 razy 19

    Jakieś to dziwne. Dzwonić na infolinię (i czekać godzinę jeśli wielu dzwoni), reklamować już dziś?
    Tak bank czy redakcja doradza?
    Wyobrażam sobie bowiem że wszystkie salda zostaną "naprawione" zaraz, więc z reklamacją poczekałbym.

  • bartii0

    Oceniono 33 razy 17

    zadnej transakcji nie robilem, po awarii zastalem konto na debecie a lokata znikła...

  • tamerlan80

    Oceniono 27 razy 9

    Tak się zastanawiam co za hipsterzy pracują w redakcji GW? Zawsze kiedy widzę screen z facebooka jest on w angielskiej wersji językowej. Może ktoś wie o co w tym biega?

  • wroclawianin83

    Oceniono 40 razy 6

    taka łata się dziurę budżetową...
    Nowy Plan Jacka R.

  • minsect

    Oceniono 2 razy 2

    "Ulepszenia" w nowym systemie widoczne od razu:

    - Lokaty zniknęły ze strony widocznej po zalogowaniu "Lista rachunków" (teraz tylko w "Lokaty")
    Po co? Dobrze było mieć wszystkie środki (lokata/rachunek) widoczne w jednym miejscu, najlepiej z podsumowaniem.

    - Zniknęła pozycja "naliczone odsetki" dla "Rachunku Oszczędnościowego" i lokat (Rachunek Oszczędnościowo-Rozliczeniowy" jest oprocentowany na 0 więc bez znaczenia).
    Po co ta zmiana? Dobrze było wiedzieć że odsetki są naliczane, ile ich się spodziewać itp. Oczywiście jak ktoś chce to może sobie teoretyczne odsetki wyliczyć, ale było to ułatwienie.

    - Wszelkie obciążenia są teraz zaznaczone na czerwono, jak jakieś błędy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX