Google będzie jak Facebook. Będzie wyświetlać reklamy z tobą w roli głównej

Zmiany w regulaminie Google nie pozostawiają wątpliwości: wkrótce zdjęcie z profilu Google+ może zostać użyte w reklamie. Internetowy gigant wzoruje się na Facebooku.

Google informuje o zmianach, które wprowadza w swej polityce usług. Od listopada zdjęcie profilowe z Google+ może zostać wykorzystane w reklamie jakiegoś produktu. Efekt będzie podobny do tego, który znamy z reklam Facebooka.

Facebook przekształca aktywność znajomych w reklamyFot. All Facebook

Google nie nazywa swojego produktu "reklamowaniem" a "dzieleniem się okazywanym wsparciem". Za każdym razem kiedy kiedy komentujemy, śledzimy lub lubimy jakąś treść na Google+ może to wykorzystane w działaniach promocyjnych (zdjęcie u góry).

Google wyjaśnia wszystko na swojej stronie:

Zdajemy sobie sprawę z alergicznych reakcji użytkowników na język prawniczy, dlatego przygotowaliśmy bardziej przystępnie sformułowane podsumowanie zmian.[...] Po pierwsze, wyjaśniamy sposób używania nazwy profilu oraz zdjęcia użytkownika w usługach i serwisach Google (w tym w opiniach, reklamach i innych kontekstach komercyjnych). Możesz kontrolować, czy obraz i nazwa pojawiają się w reklamach za pośrednictwem ustawienia Udostępnianie rekomendacji. Pragniemy prezentować najbardziej przydatne informacje - Tobie, Twoim znajomym i kontaktom. Rekomendacje od ludzi, których znasz, mogą okazać się bardzo pomocne. Dlatego właśnie Twoi znajomi, rodzina i inni użytkownicy mogą zobaczyć Twoją nazwę profilu oraz zdjęcie, a także treści, takie jak Twoje opinie lub kliknięcia +1 przy reklamach. Dzieje się tak wyłącznie wtedy, gdy podejmujesz konkretną czynność (klikasz +1, komentujesz lub obserwujesz), a rezultat widzą jedynie ludzie, którym chcesz udostępnić dane treści.
[...] W przypadku rekomendacji społecznościowych w reklamach istnieje możliwość kontrolowania wykorzystania nazwy profilu i zdjęcia poprzez ustawienia rekomendacji społecznościowych. Wybranie ustawienia ?wyłącz? uniemożliwi wyświetlenie nazwy profilu i zdjęcia we wspomnianej reklamie Twojej ulubionej piekarni oraz w każdej innej reklamie. To ustawienie ma zastosowanie wyłącznie w przypadku reklam i w żaden sposób nie wpływa na wykorzystanie Twojej nazwy profilu i zdjęcia w innych usługach i serwisach, np. w Google Play. Jeśli wcześniej poinformowałeś Google, że nie chcesz, by kliknięcia +1 pojawiały się w reklamach, oczywiście uszanujemy tę decyzję i teraz w ramach zaktualizowanego ustawienia."

Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że Google oddaje użytkownikom kontrolę nad tym czy chcą brać udział w Rekomendacjach. Świadczy o tym inny punkt regulaminu.

Użytkownicy mają pełną kontrolę nad ustawieniami Rekomendacji Społecznościowych - za pomocą jednego kliknięcia można wyłączyć pokazywanie Rekomendacji Społecznościowych w reklamach.

GoogleFot. Google

Dlaczego Google wzoruje się na Facebooku? Bo rekomendacja wyrażona przez realną osobę jest  - według Zuckerberga - "świętym Graalem reklamy". Nic nie działa skuteczniej od "poczty pantoflowej". Skoro ktoś z rodziny lub znajomych coś poleca to nasza reakcja jest czasem zupełnie nieświadoma: spoglądamy na nowość przychylniej.

[ via theverge.com ]

Więcej o:
Komentarze (23)
Google będzie jak Facebook. Będzie wyświetlać reklamy z tobą w roli głównej
Zaloguj się
  • fctheduck

    Oceniono 2 razy 0

    A kto wam każe zamieszczać tam swoje zdjęcia? Jeśli nie możecie się powstrzymać od ekhibicjonizmu to powinniscie się cieszyć, że oprócz 50000 `przyjaciol` wasze fotki dotrą do wszystkich w necie. Będzie cool...

  • tergukjbvcfsyrt8y9joikl

    Oceniono 6 razy 0

    Czyli jak mniemam wystarczy odznaczyć ten widoczny na zdjęciu kwadracik, żeby wszystko zostało po staremu?

    I gdzie tu sensacja?

  • naprawdetrzezwy

    Oceniono 1 raz 1

    Jeśli jakiś cymbał zaakceptował regulamin, a mimo to wrzucił swoje zdjęcie, to w czym problem?

  • kekx

    Oceniono 11 razy 3

    Nigdy nie maiałem facebook'a, ktory śledzi ludzi i wykorzystuje ich do zbierania różnego rodzaju informacji o nich i jak sie okazuje - lekką ręką rozdaje je na lewo i prawo . Wystarczy tylko ze wujek Obama poprosi ...

  • boryso2

    Oceniono 8 razy 6

    Po komentarzach widzę że ludzie nie czytają artykułu. Gz ;-)
    Do tego są nieświadomymi egoistami oczekując że firmy takie jak gugle czy inna da im coś za darmo :-D

  • no_to_zaloze_inne

    Oceniono 24 razy 10

    Naprawdę są idioci, którzy na swój profil w G+ wkleili zdjęcie? No to im się należy takie traktowanie. Konto zakłada się na dane typu "Sierotka Marysia urodzona w 1911 roku" i chu.j im wszystkim w dup.ę.

  • malena-76

    Oceniono 13 razy 11

    Obrazkowo- cyfrowa biegunka na FB a potem utyskiwanie na brak prywatności kojarzy mi sie z ta podrasowana silikonem gwiazdka która na imprezę wybrała sie w sukience z przezroczystym klinem na wysokości pudendow i bez majtek a następnie wystosowała do mediów pismo za pośrednictwem swojego prawnika w którym domagała sie poszanowania prywatności.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX