Komentarze (174)
Ten odrzutowiec rzuca na kolana. Może być naszym hitem eksportowym
Zaloguj się
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • adriani75

    Oceniono 3 razy 3

    Ja nie pracuje w branży, interesuje się czasami co Polacy wymyślają no i o tym projekcie to już dawno czytałem panie redaktorze. Trochę wstyd, jakby to gazetka szkolna była.

  • profesorekml

    Oceniono 5 razy 3

    Jestem ciekaw, jak będzie z samolotem, bo wątpię, czy polskie auto wyścigowe ( nie pamiętam nazwy ), czy odniesie sukces. Prędzej samolot, chociaż pewnie też duża konkurencja jest. Gratuluję pomysłu, i mam nadzieję, że się sprzeda.

  • gazecina_wypierdcza

    Oceniono 7 razy 3

    zdaje się że z braku ogórków w sezonie ogórkowym zaczyna się już od dzisiaj nowa akcja w gazecinie z poczytnej do niedawna serii tabloidalnej:

    "Ludziska, łolaboga, pali sieeeeee!!! Polska podbija wszechświat !!!"

    a najbardziej żenujące jest rajcowanie się tymi przeterminowanymi ochłapami gimbusiarni, tak samo zakompleksionej (już chyba genetycznie) jak ojce i dziady.

    Ze szczególnym uwzględnieniem dziadów.

    Gratulacje ... ta ... wielkie k*rwa gratulacje, gazecino wu.

  • ignatz

    Oceniono 5 razy 3

    Z całego serca życzę sukcesu!

  • sselrats

    Oceniono 5 razy 3

    No to mamy juz czolg i samolot. No i oscypki.

  • zapiski_dziada

    Oceniono 5 razy 3

    Dla tych dziwaków, którzy nie potrafią znaleźć strony producenta
    www.flaris.pl/?lang=pl
    Jedyne czego nie napisano to to, że nie odbył jeszcze ani jednego lotu.

  • miroo

    Oceniono 9 razy 3

    - najpierw jest pomysł,
    - potem jest projekt o dużej nie wiadomej, czy się ziści - na tym etapie jest ten samolot,
    na tym etapie pokazuje się cenę i obliczeniowe możliwości i bada się, czy będzie na to rynek..

    - potem jest model (modele) do prób statycznych i w locie oraz weryfikacja liczb - ceny, kosztów, wykonalności, liczby potencjalnych nabywców,
    - potem dopiero produkcja seryjna (musi się opłacać aby znaleźć inwestorów).

  • krawat23

    Oceniono 2 razy 2

    Zasięg 2500 km w Europie to optimum - z Warszawy do Dublina w jedną i z Warszawy do Soczi w drugą stronę.

  • adriani75

    Oceniono 4 razy 2

    Ja bym jednak na "hit" eksportowy stawiał rolniczego Dromadera zwłaszcza że w Kaliszu zmodernizowali silnik i wprowadzili elektroniczny układ wtrysku paliwa. Znaczy lata teraz na wszystkim włącznie z paliwem samochodowym i bimbrem co na pewno spodoba się rolnikom w Ameryce Południowej. Brzmi tragicznie i nudnie i pewno dlatego o nim nie piszą a to lata badań było.
    Ten za to wygląda prześlicznie i może się uda jak z jachtami w kryzysie bo jest tani

  • tom.plamka

    Oceniono 4 razy 2

    Wow!!! Nie wiedziałem, że w moim mieście tworzy się takie cuda.

    Gratuluję i życzę sukcesów

  • daro76

    Oceniono 2 razy 2

    Brawo!

  • sselrats

    Oceniono 4 razy 2

    No to jeszcze musza biskupa zamodelowac i wyrenderowac zeby pokropil.

  • waw-el

    Oceniono 4 razy 2

    Dlaczego nawa Flaris a nie powiedzmy Skowronek?

    W jakim czasie bedzie pokonywal odleglosc z Warszawy do Sopotu?

  • J John Styber

    Oceniono 2 razy 2

    Fajna maszynka do latania. Tylko droga jak jasny gwint, 1,5 mln euro. To nie na nasze kieszenie.

  • badziewiak66

    Oceniono 6 razy 2

    Świetny pomysł dla bogatych , żądnych wrażeń. Zamiast siadać za sterami topornego śmigłowca można polatać z porządną prędkością. Przy tej wadze proponowany system ratunkowy ma sens. To byłby przełom w lotnictwie , wynalezienie konstrukcji ewoluującej w kierunku zapewnienia racjonalnego bezpieczeństwa. Do tego imponujące parametry lotu i rewelacyjna cena. Robi wrażenie.

  • kocurxtr

    Oceniono 1 raz 1

    super
    jakbym miał szmal, kupiłbym bez wahania... :)

  • rekkoon

    Oceniono 1 raz 1

    Może? A gdzie znak zapytania? Może hit? A może przełom? A może piszmy o faktach zamiast snuć znowu redaktorskie chore wizje?

  • hasta.la.vista

    Oceniono 3 razy 1

    Makieta ładna, koncepcja interesująca, ale wszystko zapewne rozbije się o certyfikację, a bez certyfikatu EASA albo FAA projekt ten pozostanie tylko ciekawostką. Poczekamy - zobaczymy. W każdym razie życzę powodzenia.

  • agenoir

    Oceniono 3 razy 1

    Chciałem sprawdzić co to znaczy 'Flaris Lar'
    może to z łaciny ?
    wpisałem w "gugla'tułacza" i . . . - uppsss !!
    >>8-O!

    no ... .... to może mieć wzięcie ....
    chociaż ...to mały samolot ...
    ale nie można oczekiwać spektakularnych efektów za 3/2 bańki

  • kontrarian

    Oceniono 5 razy 1

    Czy ja się mylę czy redaktor zapomniał wspomnieć że to cudo nie latało jeszcze ?

    A skoro tak, to 'dostawy na przełomie 2014/15 między bajki niech idą. Homologacja trochę musi potrwać.

  • sselrats

    Oceniono 7 razy 1

    Zrobili samolot co nie lata. Kolejny Polish joke.

  • blobos

    Oceniono 5 razy 1

    Jest maly problemik Robercik ... flara jeszcze nie lata czyli mamy klasyczny przypadek kota w worku, rzut oka na www producenta i jego hale produkcyjna i mam nieodparte wrazenie ze czyjes pieniadze trzeba wydać ... budżetowe ? Unijne ? Jakies granty z ministerstwa ? Znajomy robil wizualizacje super extra znakomitych polskich śmigłowców dla jakis cwaniakow co niby mieli dobre plecy w MON-ie i troche kasy wydoili zanim ktos z kontroli poszedl po rozum do glowy ...

  • bzgola

    Oceniono 3 razy 1

    A tu info ze strony producenta:
    "Szanowni Państwo,

    W 2014 roku będziemy certyfikować FLARIS LAR 1 w Polskim Urzędzie Lotnictwa Cywilnego w kategorii S-1 (samoloty eksperymentalne). Również w 2014 roku planujemy produkcję kilku samolotów w ramach tej kategorii, jednocześnie kontynuując prace nad pełnym europejskim certyfikatem CS-23."

    W 2014 roku uruchomimy zapisy na samolot FLARIS LAR 1. Prosimy o śledzenie informacji na stronie.

  • sprawiedliwy02

    Oceniono 3 razy 1

    Cieszy fakt że mamy bardzo dobrych inżynierów, wynalazców, natomiast jeśli chodzi o handlowców to jest wręcz odwrotnie i można się spodziewać że nasi handlowcy (ci z górnej półki) pójdą na handel wymienny i w zamian za dobre maszyny dostaniemy jakieś złomy do remontu.

  • porannakawa01

    Oceniono 7 razy 1

    Phii!
    A nie lepiej jaką fabrykę co to znajdzie zatrudnienie rzesza braci robotniczej z równie liczna rzeszą związkową?
    Lub kopalnię lub stocznię?
    Ten samolot jest dla krwiopijców i niedostepny zwykłym ludziom.
    A wszak wszyscy mają równe żołądki.
    Wrócić do produkcji takiego masowego 126P lub adapterów Bambino.
    Polska myśl techniczna i zatrudnienie.
    Zbyt? Niech Tusk się martwi.
    Tym bardziej, że to nie państwowa fabryka dająca możliwość lokowania zasłużonych polityków i ich szwagrów lecz prywacizna powstała jedynie z chęci zysku dla wyzyskiwacza kapitalisty.
    Fuj!

  • paliwoda2

    Oceniono 7 razy 1

    W Paryżu był prezentowany owszem ale to była tylko makieta. Nie udało sie w Polsce uruchomić produkcji odrzutowca Iryda a tu jakas no name firemka k.Jeleniej Góry chce produkowac małe odrzutowce klasy europejskiej.Czy to kaczka dziennikarska?

  • feurig59

    Oceniono 1 raz 1

    świetna sprawa

  • siwywaldi

    Oceniono 21 razy 1

    @ wszystkich "zachwyconych":

    Łykacie jak pelikany !!!
    Właśnie przed chwilą byłem na ich stronie internetowej i o samolocie ANI WIDU, ANI SŁYCHU. Ot, firma wielobranżowa, jakich w Polsce setki a na świecie tysiące...

    Z równym powodzeniem można było napisac że w przyszłym roku produkować bedą załogowe lądowniki marsjańskie dla turystów :-)

  • Jan Pradera

    Oceniono 11 razy 1

    Phi, Niemcy mieli takie już wcześniej i rozwijały do 800 km/h
    commons.wikimedia.org/wiki/File:Fieseler_Fi_103_Reichenberg_01_11.jpg

  • soth3d

    Oceniono 2 razy 0

    poczekaj, poczekaj, skarbówka i tak was zamknie

  • xegar

    Oceniono 4 razy 0

    Konstruktorom sukcesu gratuluję, ale dziennikarzy-gimbusów pouczę, że prawdopodobnie mamy do czynienia z oryginalnym i bardzo udanym wzorem użytkowym, ale nie nową technologią. Ta ostatnia by była, gdyby odrzutowiec był np. napędzany węglem albo miał skrzydła z cienkich listków szkła.

  • flying_ben

    Oceniono 2 razy 0

    Powinni go nazwać: "Spacemini One".

  • wmc-33

    Oceniono 8 razy 0

    Nie wiem, czy coś z tego wyjdzie (fajnie by było), ale jeżeli samolot jeszcze nie leciał (nie wspominając o homologacji), jeżeli jest to na oko kopia konstrukcji, która się nie sprzedała za mniejsze pieniądze, jeżeli producent nie ma żadnych doświadczeń w produkcji płatowców, to tylko absolutny ignorant (absolutnie najdelikatniej mówiąc) może napisać artykulik z tytułem "Ten odrzutowiec rzuca na kolana. Może być naszym hitem eksportowym" i zapowiedzieć pierwsze dostawy na 2014/2015. Czy w tej gazecie piszą już WYŁĄCZNIE matołki bez matury, bez wiedzy, śladów mózgu i bez jakiegokolwiek nadzoru ze strony dorosłych???

  • lech2011

    Oceniono 2 razy 0

    4 pasażerów plus pilot, czy lecą w czwórkę bez pilota ?
    Tak jak czwórka bez sternika ?

  • cryofl

    0

    Absolutna rewelacja -- gratulacje! Czy wie ktos moze co dzieje sie z samolotem "Orka" z Bielska-Bialej? Tez jest rewelacyjny! Moze by oferowac razem?

  • alek_pl

    0

    Tutaj można przeczytać znacznie więcej o Flaris Lar 1 i jego producentach: pierwszymilion.forbes.pl/flaris-odlecial-konkurentom-polski-samolot-moze-podbic-rynek,artykuly,166309,1,1.html

  • stabom

    Oceniono 4 razy 0

    zowu jakas sciema...

  • Mark Markowsky

    Oceniono 2 razy 0

    Szom kajdyś filmy jak to lata? Ale nie prototyp czy model tylko jak lata wersja na handel?

  • swan_ganz

    Oceniono 25 razy -1

    co za głupoty tu wypisujecie... Firma która na co dzień robi śmietniki, wzięła parę baniek z unii i robi demonstrator ,samolot odrzutowy biznes jet, komedia, może prototyp im kasy wystarczy ale o homologacji to zapomnijcie chyba, że znowu dostaną pompę z podatniczej kasy... .
    Honda pracuje nad swoim samolotem już kilkanaście lat i dalej jej nie można kupić bo co chwilkę jakieś nowe problemy im wyskakują a honda to jednak inne technologiczne zaplecze dla takich projektów niż firma robiąca fajanse, tak?
    Poza tym; pomysł na taki samolot to żadna nowość bo już sporo takich małych odrzutowców lata a parę następnych poważnych firm pracuje nad własnymi modelami..
    Ciekawe co byście kupili; jeta z firmy Metal Master czy też wybralibyście Hondę lub Mitsubishi? :-)

  • miroo

    Oceniono 3 razy -1

    na razie rzuca wszystko ale tylko teoretycznie...
    ani hurra optymizm ani krytyka nie jest wskazana...

  • bzgola

    Oceniono 2 razy -2

    Mnie nie rzucił na kolana.

  • Jerzy Małecki

    Oceniono 4 razy -2

    Zawsze wierzyłem w polską myśl techniczną a to jest dowód na to, że "Polacy nie gęsi" aż żałuję, że się wyprowadziłem z moich rodzinnych stron. Byleby nie sprzedali tego za mierne pieniądze na zachód, bo oferty pewnie już się pojawiły. Jestem dumny, że urodziłem się w Jeleniej Górze!

  • Wlodek Laskowski

    Oceniono 8 razy -2

    Przecież to kopia Eclupse 400 (en.wikipedia.org/wiki/Eclipse_400) - samolotu który sie nie sprawdzil komercyjnie i przez niego zbankrutowala firma.

  • adam.2x

    Oceniono 4 razy -2

    A jak działa ten spadochronowy system ratunkowy? Tego chyba jeszcze nie widziałem.

  • andrzej2310

    Oceniono 6 razy -2

    Podoba mi się ten spadochron w dziobie. Czy aby to samolot czy to może lotnia?

  • tigga_11

    Oceniono 24 razy -2

    Jedno krótkie pytanie: czy ktoś to widział w powietrzu? Bo jeżeli nie to w 2014/2015 może będą dostawy ale do muzeum lotnictwa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX