Apple ponoć bardzo agresywnie zabiega o swoją usługę muzyczną. Tymczasem Spotify...

Apple zamierza walczyć o ciągle zmieniający się rynek związany z usługami muzycznymi. Firma chcąc wprowadzić odświeżoną usługę Beats ma ponoć stosować wszelkie środki, by pozbyć się głównego konkurenta - Spotify. Czy amerykański Departament Sprawiedliwości, Federalna Komisja Handlu pomogą?

Zmienia się sposób, w jaki słuchamy muzyki. Od ery kupowania albumów w sklepach przeszliśmy do kupowania ich w internecie, by w końcu kupować nie całe płyty, a pojedyncze utwory. Ta muzyczna rewolucja, za którą w dużej mierze odpowiada Apple, wciąż jednak trwa.

Dziś zdaje się, że zamiast kupować muzykę przeciętny konsument woli mieć do niej dostęp. Nie chcemy już płacić ani za płyty, ani za utwory. Najlepiej, gdyby w muzycznej chmurze znalazły się wszystkie aktualne hity, trochę klasyki, nasze ulubione zespoły. Za taką chmurę jesteśmy nawet skłonni płacić. A jeśli mamy nawet ograniczony, ale darmowy dostęp do niemal wszystkich aktualnych hitów, mówimy "Wybieram to!".

Zdaje się, że najwcześniej i najtrafniej zdiagnozował taki stan rynku serwis Spotify, który oferuje darmowy dostęp do muzycznej chmury o dość imponującym rozmiarze. Ma 60 milionów użytkowników, 15 milionów płaci abonament.

Konkurencja, w tym Apple, robi ponoć naprawdę wiele, by wymóc na największych wytwórniach muzycznych zerwanie porozumień ze Spotify. Jak donosi The Verge Apple naciska, by nie odnawiać licencji udzielonych Spotify.

Jaki jest cel tych działań? Apple planuje wprowadzić na rynek własną muzyczną chmurę Beats. Abonament w serwisie ma kosztować niedużo - 10 dolarów. Niska cena nie wystarczy jednak, by przekonać użytkowników, kiedy konkurencja ma znacznie więcej utworów do zaoferowania.

Naciski na wytwórnie muzyczne to nie jedyne działania Apple. Firma prawdopodobnie szuka też pomocy w Amerykańskim Departamencie Sprawiedliwości, Federalnej Komisji Handlu, a nawet Unii Europejskiej. Wszystko po to, by uznać darmowy dostęp do tak wielkiego zasobu muzyki jako nieuczciwą konkurencję.

Trwa walka o to, w jaki sposób będziemy słuchać muzyki w najbliższej przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że przyszłość to muzyczna chmura. Apple o tym wie i dlatego wszelkimi sposobami chce pozbyć się rywala, który szybciej wyczuł potrzeby konsumentów. Czy gigant branży ma szansę coś ugrać? Czy gra czysto? Przekonamy się w ciągu kilku miesięcy.

Więcej o:
Komentarze (22)
Apple ponoć bardzo agresywnie zabiega o swoją usługę muzyczną. Tymczasem Spotify...
Zaloguj się
  • jacke32

    Oceniono 136 razy 112

    A wywieranie wpływ na wytwórnie muzyczne to jest uczciwa konkurencja? Apple powinno być zablokowane w Europie razem ze wszystkimi swoimi absurdalnymi patentami. Nie potrzebny nam taki syf z USA.

  • angielski_kochanek

    Oceniono 42 razy 36

    "Dziś zdaje się, że zamiast kupować muzyki przeciętny konsument..."
    Kupować - kogo? co? - biernik...
    Cenię dobre dziennikarstwo...

  • darek334

    Oceniono 35 razy 27

    Co za sku..ła firma !

  • frozenbubble

    Oceniono 20 razy 18

    Artykuł na The Verge mówi o tym, że biznesowe praktyki apple dotyczące nacisków na wytwórnie muzyczne w celu ograniczenia dostępu do darmowych utworów są sprawdzane przez amerykański departament sprawiedliwości, federalną komisję handlu oraz unijną komisję do spraw konkurencji. Nie ma mowy o tym, że apple szuka pomocy w tych instytucjach, tylko, że jest przez nie sprawdzany w związku z podejrzeniami o nieuczciwe praktyki handlowe.
    Ktoś przekazał również informację, że apple zaoferował Universal Music Group refundowanie opłat licencyjnych, które firma UMG straciłaby wycofując swoje treści z serwisu You Tube.
    Jest też wzmianka o tym, że w kampusie apple jest komórka departamentu sprawiedliwości badająca monopolistyczne zachowania tej firmy na rynku ebooków - pokłosie sprawy z zeszłego roku, w której firma apple została uznana za winną zachowań monopolistycznych dążących do podniesienia cen i zobowiązana do zapłacenia 450 mln dolarów z czego 400 mln ma wrócić do konsumentów.
    Czas, aby zmienili logo na zgniłe lub robaczywe jabłko.

  • ulanzalasem

    Oceniono 16 razy 10

    A Kopaczowa zapowiedziała jak najszybsze podpisanie TTIPa z USA, od tak bez zastanowienia i poinformowania obywateli co w siedzi w tej umowie. ACTA 2 ;)

  • kocurxtr

    Oceniono 7 razy 7

    Dziś zdaje się, że zamiast kupować [...] A jeśli mamy nawet ograniczony, ale darmowy dostęp do niemal wszystkich aktualnych hitów, mówimy "Wybieram to!".

    programowanie klientów ?

  • nadstulejnik_etatowy

    Oceniono 4 razy 4

    Spotify premium to dla mnie jedyna rozsądna opcja płacenia za muzykę. Jak tego zabraknie, wrócę do torrentów.

  • atarixe

    0

    Tak promuje, że tej aplikacji nawet w sklepie app store nie można wyszukać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX