Bing: 400 tys. fanów w ciągu 24 godzin - możliwe tylko dzięki Farmville

Profil wyszukiwarki Microsoftu na Facebooku ma w chwili obecnej ponad 550 tys. fanów. Z czego aż cztery piąte przyłączyły się w ciągu doby, zachęcone reklamą na FarmVille.

 

 

Reklama głosiła, że jeśli użytkownik zostanie fanem Binga, to otrzyma w zamian 3 monety, będące walutą w grze. 3 dukaty okazały się być wielce kuszące, a profil Binga wzbogacił się o 400 tysięcy nowych osób. W ten sposób z poniedziałku na wtorek Microsoft powiększył zakres swojego oddziaływania w sieci społecznej Facebooka.

 

FarmVille od bardzo dawna gości na pierwszym miejscu najpopularniejszych gier na Facebooku. Obecnie ma ponad 83 miliony aktywnych użytkowników. Stąd reklama, umieszczona tam nawet przez 24 godziny, jest skuteczna. Samą reklamę zobaczyć jeszcze można na SocialVibe.

 

Zestawienie najpopularniejszych gier na Facebooku

 

Na blogu FarmVille Freak zamieszczono ankietę, pytając użytkowników o reakcję na posunięcie Microsoftu. Okazuje się, że prawie 70% za darmowe 3 dukaty nie ma nic przeciwko, by przystąpić do jakiejś grupy. Tylko 25% osób stwierdziło, że walutę FarmVille chętnie przyjmie, ale nie z rąk Binga.

 

 

O mechanizmie pozyskiwania fanów na Facebooku pisałam już trochę w tekście Kup sobie fana, czyli jak zarobić na Facebooku. Wtedy poruszałam temat kupowania fanów "na pęczki". Przykład Binga jednak pokazuje, że grono odbiorców przesłania marketingowego można zdobyć także w mniej kontrowersyjny sposób.

 

Przykład Binga obrazuje jeszcze jedną kwestię - że właściwie zachęceni użytkownicy nie będą unikać linków sponsorowanych czy reklam, jeśli oferować będą jasno sprecyzowane korzyści. Poza tym - 3 dukaty to nie 30 srebrników.

 

Joanna Sosnowska

Czy za 3 monety z FarmVille przystąpiłbyś do grona fanów jakiejś firmy?
Więcej o: