HP odpowiada na reklamę iPada

Koncern HP właśnie pochwalił się swoim konkurentem iPada - w zaprezentowanym wczoraj spocie wyraźnie pokazano, że urządzenie obsługuje technologię Adobe Flash.

 

W 31-sekundowym filmie oglądamy urządzenie o nazwie HP Slate, czyli odpowiedź HP na iPada. Niestety, na razie nie dowiedzieliśmy się o nim zbyt wiele - wiadomo, że pracuje pod kontrolą Windows 7, ma dotykowy ekran (z multitouch) i obsługuje Flasha. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że urządzenie ma zapewniać użytkownikowi "pełne internetowe doznania" (to wyraźna aluzja do iPada, który Flasha nie obsługuje) - w firmowym blogu możemy przeczytać m.in.

 

Slate zapewni wam pełne internetowe doznania - żadnego "przyciętego Internetu", żadnych poświęceń. Oto krótkie wideo prezentujące nasze urządzenie - możecie w nim zobaczyć m.in. jak Slate sprawdzi się jako czytnik e-booków.

 

 

Jakby tego było mało, oprócz spotu reklamowego opublikowano również przydługawy film, w którym dokładnie przedstawiono wszystkie aspekty obsługi Flasha (oraz technologii Air) w produkcie HP.

  

 

Gwoli przypomnienia - urządzenia typu Slate to nie jest koncept koncernu HP. To raczej kolejna próba wypromowania tabletu PC przez Microsoft. Bo to właśnie oprogramowanie koncernu z Redmond (a dokładniej - Windows 7) będzie preinstalowane na większości Slate'ów (choć ostatnio pojawiają się również zapowiedzi modeli z Androidem). Urządzenia te w pewnym sensie będą konkurencją iPada - choć obie kategorie tak naprawdę trudno porównywać. iPad to raczej kolejne urządzenie z rodziny iPod Touch/iPhone, ze wszystkimi zaletami i wadami tych produktów. Slate'y to po prostu kolejne wcielenie komputera PC.

 

Dodajmy, że wprowadzenie takich urządzeń na rynek oprócz HP planują m.in. Dell oraz Archos. Zaprezentowany wczoraj HP Slate ma się pojawić na rynku jeszcze w tym roku (dokładnej daty oraz przewidywanej ceny na razie nie podano).

 

Daniel Cieślak

Więcej o: