Internet Explorer traci klientów w Europie

Reuters komentuje wyniki raportu Statcouter, z którego wynika, że Europejczycy powoli odchodzą od przeglądarki Microsoft.

 

Dokładniej, inne przeglądarki zyskują na tle Microsoftu. Póki co wzrosty są raczej symboliczne, ale to dopiero początek procesu. Wszystko za sprawą ekranu wyboru przeglądarki, który Microsoft został zmuszony wyświetlać swoim użytkownikom na terenie Unii Europejskiej.

 

Wstępne wyniki za marzec (w porównaniu do lutego) mówią o spadku udziału Internet Explorera jako medium do przeglądania Internetu o 2,5% we Francji, 1% w Wielkiej Brytanii, oraz 1,3% we Włoszech.

 

Dalej czytamy, że największe wzrosty zanotowały Mozilla oraz Opera, która w całej Europie prawie podwoiła typową liczbę pobrań, a w takich krajach jak Włochy, Hiszpania i Polska nawet potroiła. Mozilla ma nadzieję na kolejne wzrosty wraz z wdrażaniem obowiązku informowania o ofercie przeglądarek w reszcie krajów europejskich.

 

Oprócz Microsoftu, głównymi niezadowolonymi są przede wszystkim mniejsi dostawcy przeglądarek, którzy co prawda znaleźli się na stronie wyboru, ale ich produkty widoczne są dopiero po przesunięciu suwaka przewijania strony w prawo. Wielu użytkowników nawet nie dostrzega możliwości zajrzenia na dalsza stronę, w związku z czym, jak twierdzą producenci, ich wzrosty są mocno symboliczne lub w ogóle niedostrzegalne.

 

[via Reuters]

 

Łukasz Cichy

Więcej o: