Tytuły Gruner+Jahr na WePadzie

Przed premierą iPad walczy o kolejne tytuły, zaś WePad dogadał się z największym europejskim wydawcą prasy, firmą Gruner+Jahr (w Polsce dziesięć papierowych tytułów, w tym Glamour, Naj czy National Geographic Polska).

 

Prezes firmy, Bernd Buchholz, pochwalił się umową z niemieckim tabletem (czy też slate PC) na corocznej konferencji prasowej firmy. Trochę się z tym pospieszył, bo producent WePada, Neofonie, zaplanowało wszelkie oficjalne informacje o sprzęcie i porozumieniach z mediami na 12 kwietnia. Pokazał Sterna (tygodnik, 900 tysięcy nakładu) i powiedział, że powstają podobne wersje Geo i Gali. Wspomniał również o tym, że jego firmie zależy na suwerenności tytułu i treści - to przytyk do Apple, które w listopadzie bez ostrzeżenia wycofało z App Store aplikację na iPhona do czytania Sterna, powodem były galerie obrazków ze "zbyt dużą ilością golizny".

 

Inni niemieccy wydawcy również nie mają z Apple łatwo - tygodnik Der Spiegel w wersji na iPhone, po początkowym okresie promocyjnym, kosztuje teraz 3,99 euro, podczas gdy wersja papierowa 3,80 euro. Ciekawe, jak prasie (nie tylko niemieckiej) będzie układać się z WePadem. Ptaszki ćwierkają, że do stajni Neofonie dołączy tabloid Bild wydawnictwa Axel Springer, gazeta o największym nakładzie w Europie.

 

[via TechCrunch]

 

Tomasz Andruszkiewicz

Więcej o: