Nie będzie iReklam Adidasa

Adidas i Chanel wycofały się z akcji reklamowych w iPhone'owym systemie iAd bo ich reklamy nie przeszły akceptacji Steve'a Jobsa.

Wraz z iPhone 4 Apple ogłosił uruchomienie iAd - systemu reklam dla aplikacji na iPhone i pokrewne zabawki. Jednak system ten, mający wprowadzić nową jakość w reklamach na telefony komórkowe, nie stał się sukcesem, a nawet wręcz przeciwnie. Jak donosi Business Insider, z reklamowania na iAd wycofał się właśnie Adidas.

Powodem anulowania kontraktu za dziesięć milionów dolarów, było odrzucenie przez Steve'a Jobsa trzeciej wersji kreacji dla reklamy. W odróżnieniu od większości internetowych systemów reklamowych, reklamy dla iAd produkuje samo Apple na podstawie dostarczonych przez reklamodawców i - zatwierdzonych przez wielkiego guru - projektów. Ma to na celu oczywiście zapewnienie odpowiedniej jakości reklamy. Proces ten dopiero się dociera, i inni reklamodawcy mówią nieoficjalnie o opóźnieniach w produkcji sięgających nawet dwóch tygodni.

Z reklamowania w iAd wycofała się też marka Chanel, będąca partnerem systemu od początku, jednak powody tej decyzji nie są znane. Inni reklamodawcy (z iAd korzystają np Walt Disney Company czy Nissan), są z usługi zadowoleni.

Nie pierwszy raz Steve Jobs okazuje się mieć przymus kontroli nad wszystkim co dzieje się w firmie. Czasem daje to doskonałe efekty (innowacyjne produkty), teraz jednak kosztowało to jego firmę kilka milionów dolarów. Stać go.

[Na podstawie Business Insider]

Janusz A. Urbanowicz

Więcej o: