Jedna trzecia użytkowników iPada woli ebooki z Amazona

Czyżby Apple pośrednio sponsorował Kindla?

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że Amazon najprawdopodobniej dopłaca do swojego czytnika (jego cena jest sporo poniżej konkurencyjnych urządzeń, wykonanych przy użyciu podobnych technologii), a jedna trzecia użytkowników iPada woli kupować ebooki od Amazona, niż od Apple - to prawdopodobnie tak właśnie jest.

W ciagu 2010 roku sprzedaż ebooków w Amazonie wzrosła do 701 milionów dolarów - o 195%, zaś czytników Kindle o 140% - osiągając 5 milionów sztuk.

Zgodnie z informacjami zacytowanymi przez El Reg, na 500 zapytanych użytkowników iPada jedna trzecia woli czytać książki korzystając z aplikacji Amazona wypuszczonej na iOSa, przy czym są to użytkownicy którzy kupują najwięcej książek - 25 lub więcej rocznie. Warto dodać do tego informację, że 20% ebooków sprzedanych przez Amazona, nie jest czytana na Kindlach.

Na rynku amerykańskim Amazon odpowiada za 76% sprzedanych ebooków, zaś Apple - 5%.

Płynie z tego wniosek, że wzrastająca sprzedaż konkurencyjnych tabletów jest na rękę Amazonowi - on przede wszystkim jest księgarnią.

[via The Register]

Maciej Starzycki

Więcej o: