Wyszukiwarek wyścig na "społecznościowość" - Google testuje nowe funkcje

W wyszukiwarce Google niektórzy mogą zauważyć nowe funkcje - więcej informacji, pochodzących z serwisów społecznościowych.

Nowe funkcje są częścią jednego z eksperymentów, które nieustannie przeprowadza Google. Nasza wyszukiwarka jest przygnębiająco banalna i zwykła, za to w serwisie Search Engine Land zostały szczegółowo opisane nowe funkcje.

Google dodał do wyszukiwarki między innymi informację o tym, ile razy dany link był udostępniany, jak również ile możemy znaleźć artykułów na podobny temat. W specjalnym miejscu pojawia się pasek aktualizacji, na którym wyświetlana jest liczba statusów w serwisach społecznościowych, dotyczących danego tematu.

Zmiany może i są niewielkie, ale pokazują bardzo widoczny trend - zarówno Google jak i Bing przyszłości wyszukiwania upatrują w połączeniu siły "silników" swoich wyszukiwarek z social media. Oznacza to, że najprawdopodobniej w wynikach wyszukiwania powinniśmy spodziewać się jeszcze większej liczby informacji pochodzących z Facebooka, Twittera, Blipa i innych tego typu serwisów. Na rzecz tego, że trend jest wyraźny niech świadczy fakt, że tydzień temu Bing wprowadził kilka zmian i teraz w wynikach wyszukiwania pokazywane są treści, które "polubili" nasi znajomi z Facebooka. Jeśli chodzi o eksperyment Google'a zaś, to trzeba pamiętać, że koncern nieustannie testuje nowe funkcje, które mogą, ale nie muszą zostać w przyszłości dołączone do standardowej wersji wyszukiwarki.

Więcej o: