Serwisy społecznościowe popularniejsze wśród starszych osób

W ciągu ostatnich 12 miesięcy miała miejsce masowa akceptacja sieci społecznych i Web 2.0 przez użytkowników w wieku ponad 55 lat.

Tak przynajmniej twierdzi badanie rynku przeprowadzone przez agencję Forrester na zlecenie Citrix Online, firmy dostarczającej usługi konferencji via WWW. Badanie zostało przeprowadzone na próbce niecałych 800 osób pracujących przy użyciu komputerów, ze Stanów Zjednoczonych, Zjednoczonego Króletwa, Francji, Niemiec oraz Australii.

Badanie pokazało, że tylko 26% osób w wieku 18 do 30 lat stosowało SMSy, w porównaniu do 47% dla osób w wieku 55+, i że najmłodsi najrzadziej stosowali wideokonferencje, konferencje przez WWW i wideorozmowy. Podobne statystyki można zauważyć dla stosowania sieci społecznościowych - 40% dla najmłodszych, 50% dla najstarszych, przy czym zastosowanie w biznesie sieci społecznościowych przez pokolenie 55+ wzrosło w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 79%.

Inne wnioski z badania, mniej zaskakujące, to fakt, że im ktoś młodszy, tym rzadziej uważa spotkania firmowe, takie w których gromada ludzi zbiera się w jednym pomieszczeniu i wcina pączki i kawę za coś sensownego i wydajnego (tylko 29%, w porównaniu do 45% dla osób w wieku 55+). Ciekawe, jakie byłyby wyniki oceny wydajności spotkań przeprowadzone na kadrze kierowniczej. Można zobaczyć również podział tego, jakie narodowości uważają spotkania osobiste za sensowne - prowadzą Amerykanie, na końcu są Francuzi.

Oczywiście, widać że te wyniki badania są trochę dziwne. Tylko 26% osób w wieku 18 do 30 lat korzystająca z SMSów? Być może chodziło wyłącznie o zastosowanie w pracy, chociaż i to wydaje mi się dziwne. Chętnie bym zobaczył jakieś dokładniejsze dane, ale niestety, na WWW ich nie ma.

[Citrix Online, via The Register]

Leszek Karlik

Więcej o: