Android Market wprowadza klasyfikację treści wg wieku... wreszcie

Wiadomą sprawą jest, że mobilne systemy operacyjne muszą mieć wsparcie w postaci "sklepów" z aplikacjami. Inaczej nie byłyby aż tak wygodne. Problem polega jednak na tym, że kiedy każdy może na takiej platformie umieścić swoją aplikację, zaczyna się ich robić naprawdę dużo. A wtedy ciężko rozróżnić co się dla kogo nadaje.

Google postanowił więc dodatkowo uporządkować swój sklep pod kątem dostępności dla różnych grup wiekowych. Podejmując taką decyzję oczywiście nie uniknął porównania do Apple'a, na którego platformie tego typu rozwiązania funkcjonują już od dawna.

Wcześniejsze pomysły z ocenianiem jakości aplikacji nie do końca się sprawdziły w perspektywie oceniania przydatności materiałów dla różnych kategorii wiekowych. Nawet ta oceniona bardzo dobrze przez całą masę użytkowników nie oznacza, że można ją spokojnie powierzyć 10-latkowi.

Dlatego Google wprowadza dodatkową klasyfikację, przejawiającą się w czterech oznaczeniach: dla wszystkich, dla małoletnich, dla nastolatków, oraz dla dorosłych.

Przedstawiciel Google'a, Eric Chu powiedział serwisowi TechCrunch, że już od przyszłego tygodnia każdy kto będzie chciał umieścić swoją aplikację w sklepie Androida będzie musiał wypełnić to jedno, dodatkowe pole. Sprawa jednak nie kończy się na samych nowościach. Projektanci zostaną także poproszeni o uzupełnienie danych istniejących już aplikacji. Powinno im to zająć nie więcej jak "kilka tygodni". W wypadku braku reakcji ze strony właściciela aplikacji, zostanie ona automatycznie zdefiniowana jako "dla dorosłych".

 

[za TechCrunch]

Łukasz Cichy

Więcej o: