Spider's Web - sukces Mac App Store pod znakiem zapytania

Już niedługo bo 6 stycznia 2011 roku Apple startuje z nowym, cyfrowym sklepem tym razem przeznaczonym dla komputerów Mac. Czy powtórka sukcesu App Store'a jest taka pewna?

Okazuje się, że niekoniecznie. O ile może być to atrakcyjna platforma do dystrybucji programów dla klientów, to dla deweloperów już nie tak bardzo:

W tej chwili Apple proponuje podział taki sam jak w App Store na iPhonie, tj. 30/70. To jest ogromna różnica i niesamowicie duża prowizja jak za hosting i wyświetlenie aplikacji w sklepie, przy czym nie dostaje się w zamian tak dużo, żeby usprawiedliwić ten udział.

Potencjalnych deweloperów może również odstraszyć:

brak demo, tral, test, beta wersji. Ograniczenie mechanizmu aktualizacji wyłącznie do wersji od Apple powoduje, że deweloperzy chcąc sprzedawać także przez stronę będą musieli robić dwie osobne wersje programu. Niekompatybilne ze sobą.

A wy jak uważacie? Więcej o atutach i wadach nowego pomysłu Apple'a przeczytacie w serwisie Spider's Web w tekście Mac App Store - to wcale nie musi być wielki sukces Apple'a.

Więcej o:
Skomentuj:
Spider's Web - sukces Mac App Store pod znakiem zapytania
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX