Eksperci: Android stanie się najważniejszym systemem operacyjnym dla przedsiębiorstw

Agencja badawcza Nielsen opublikowała informacje na temat popularności smartfonów na rynku amerykańskim. Urządzenia działające pod kontrolą Androida wkrótce mogą stać się jego liderem. Tak samo ma być w przypadku tabletów.

Dane zostały zebrane między październikiem a grudniem zeszłego roku. Wyraźnie widać w nich tempo wzrostu urządzeń działających pod kontrolą Androida. Tymczasem konkurencja w postaci Apple i RIM słabnie albo stoi w miejscu.

Pod koniec 2010 r. Android prawie zrównał się popularnością z BlackBerry OS oraz iOS. Przedstawiciele Nielsena zaznaczają, że tempo wzrostu Androida nie powinno zmaleć. Mają to potwierdzać wyniki kolejnych badań, w których pokazano jaki system operacyjny kontroluje smartfony nabywane przez Amerykanów. W ciągu sześciu ostatnich miesięcy zeszłego roku, Android deklasował swoich rywali na tym polu z wynikiem 43%. Oznacza to, że prawie połowa smartfonów kupowanych w USA, działa pod kontrolą systemu operacyjnego rozwijanego przez Google. W przypadku konkurencji wynik ten jest słabszy o połowę - iOS (26%), BlackBerry OS (20%).

Udział Androida w amerykańskim rynku smartfonów.

Produkt Google chwali także dyrektor generalny firmy Box.net zajmującej się przechowywaniem danych w chmurze. Aaron Levie twierdzi, że Android stanie się najważniejszym systemem operacyjnym dla przedsiębiorstw, przedsiębiorców korzystających z tabletów. Rynkową dominację ma mu zapewnić premiera wersji 3.0 - Honeycomb.

Levie uważa, że na korzyść Androida przemawia jego otwarta architektura, zachęcająca deweloperów do pisania aplikacji na ten system operacyjny. Jego dodatkowym plusem ma być to, że urządzenia działające pod jego kontrolą oferowane są w większej ilości sieci niż produkty konkurencji. Dzięki temu ma on szybciej zdobywać udział w rynku i przyciągać kolejnych deweloperów jak i użytkowników. I choć jeden człowiek może się mylić, to słowa Leviego potwierdzali analitycy Bloomberga, o czym donosiliśmy kilka dni temu.

Krzysztof Pielesiek

[za: Nielsen]

Więcej o: