E-mail z opcją autodestrukcji

Coraz lepsze filtry i opcje wyszukiwania pozwalają nam jakoś przedrzeć się przez codzienny zalew e-maili. A może należałoby je częściej segregować. A może robiłyby to same?

Pomysł szefa Other Inbox, Joshui Baera zakłada stworzenie nowego standardu - e-maili, które miałyby w sobie zapisaną datę dezaktualizacji.

E-maile mogłyby używać nagłówka "x-expires", by przekazać skrzynce odbiorczej, kiedy przestają być aktualne. Mogłaby być to konkretna data lub konkretny okres mijający od momentu przeczytania wiadomości. Na konferencji Inbox Love Baer mówił, że ta idea nie dawała mu spokoju od 10 lat. Nauczył się jednak, że aby uczynić coś standardem, trzeba namówić do tego pojedyncze firmy, które same wprowadzą to jako standard.

Być może faktycznie byłby to sposób na bałagan w skrzynce, lecz co jeśli ktoś chciałbym po jakimś czasie odnaleźć e-maila, którego my uznaliśmy za niezbyt ważnego. No chyba, że byłaby możliwość rozbrojenia takiego zabezpieczenia.

Zbędny bajer czy przydatna innowacja?

[za: ReadWriteWeb]

Paweł Kamiński

Więcej o: