A magia wciąż działa. iPhone kończy 5 lat

"Od nowa wymyśliliśmy telefon" - mówił Steve Jobs 9 stycznia 2007 roku, prezentując światu iPhone'a. Smartfon Apple nie był pierwszy pod licznymi względami (nie on pierwszy miał dotykowy ekran, nie on pierwszy łączył się z internetem). Ale to on zaczarował miliony użytkowników.

Gdy Ford wypuszczał w 1964 roku Mustanga, 77 milionowy wyż demograficzny w USA właśnie zdobywał prawa jazdy. Samochód szybko pojawił się w wielu filmach (z Bondem włącznie), trafił na okładki magazynów "Time" i "Newsweek" i stał się przebojem. Wśród wzorcowych kampanii promujących markę eksperci wymieniają też Windows 95, kiedy to Microsoft starannie dawkował mediom informacje na temat nowego produktu na wiele miesięcy, zanim podekscytowani klienci ruszyli do sklepów. Firma Apple miała doświadczenie w kreowaniu takich rynkowych hitów. A Jobs miał w dodatku talent.

Długo przed iPodem, w 1984 roku przebojem stał się komputer Macintosh. Jego reklama wyemitowana tylko jeden jedyny raz przeszła do historii. Tą swoistą lakoniczność w przekazie reklamowym widać także w spotach, które zapowiadały iPhone'a. Pierwszy z nich - podczas ceremonii rozdania Oskarów - to bardzo prosty komunikat: 'hello'.

iPhone'owi od początku wytykano niedoskonałości lub nawet braki. Cóż, patrząc 5 lat wstecz faktycznie można się złapać za głowę ze zdziwienia, czego to NIE miał pierwszy iPhone

co iPhone miał czego iPhone nie miał
łatwą w obsłudze dotykową klawiaturę ale nie było funkcji kopiuj-wklej
to był "przemyślany na nowo telefon" (dla sieci GSM) ale transmisja danych działała wyłącznie w technologii EDGE, która nawet 5 lat temu uważana była za "przestarzałą"
przeglądarkę internetową technologii Flash i Java
program do obsługi e-mail, kalendarz ale nie obsługiwał popularnych systemów e-mail
jak na tamte czasy - dużo pamięci (4 lub 8 GB) kart pamięci
aparat cyfrowy który nie nagrywał filmów
SMS MMS
funkcje iPoda bezpośredniego dostępu do sklepu z muzyką iTunes

5 lat minęło, a iPhone wciąż nie obsługuje Flasha. I co? To Adobe rezygnuje z wspierania technologii Flash na urządzeniach mobilnych, nie użytkownicy z iPhone'a.

5 lat minęło, a magia wciąż działa.

Jak zmieniał się iPhone - zobacz galerię >>

Więcej o:
Komentarze (38)
A magia wciąż działa. iPhone kończy 5 lat
Zaloguj się
  • asmok6

    Oceniono 4 razy 4

    Hmm, Adobe nie rezygnuje ze wspierania flasha na urządzeniach mobilnych. Przeciez zapowiedzieli ze nadal będą robić aktualizacje. Adobe rezygnuje ze wspierania flasha na na urządzeniach apple :) To jednak co innego. Trudno żeby wspirał skoro apple nie chce dodać obsługi.
    Poza tym iphone mimo tych 5 lat nadal ma wciąż coś do tyłu.
    Nadal nie obsługuje kart pamięci i nadal wspiera tylko przestarzałe technologie transmisji danych. Obecnie na rynek weszło LTE. Pewnie apple wprowadzi obsługe gdy wszyscy z LTE zrezygnują na rzecz jego następcy :) Jak na urządzenie które musi działać z interentem (brak kart itp) to dość dziwna polityka.

  • tow.janwinnicki

    Oceniono 3 razy 3

    Uaaauuu iPhone!!!! FAP FAP FAP....

  • nemo1876

    Oceniono 3 razy 3

    Szanowny Panie Redaktorze.

    Czy po wstępie do artykułu i postawieniu tezy "a magia wciąż działa" ma Pan zamiar przejść do sedna?
    Jak działa, skąd taki sąd, jakieś dane, statystyki, badania. (zakładając, że tę magię da się jakoś zmierzyć i policzyć).
    dobra. już mi się przestało nudzić. wiec zakończę taki oto stylowym artykułem...

    "GAZETA.PL DOGANIA FAKTY
    Fakty, Skandale, SuperExpress słyną z tego, że są tabloidami, wydania papierowe wydawane są na papierze, nierzadko kredowym!, a internetowe w internecie.
    Powyższe fakty niezbicie pokazują
    GAZETA.PL DOGANIA FAKTY. "

    czy jakbym chciał dorobić do pensji to zatrudnią mnie Państwo?(niezbicie udowodniłem, iż potrafię wysysać z palca nie gorzej niż Wasi redaktorzy....
    :DDDDD

  • mille666

    Oceniono 2 razy 2

    apple opanował jedynie sztukę robienia wody z mózgów, jednak biorąc pod uwagę ilość używanego przeciętnie, jak i ilość kasy na reklamy to przeciętne osiągnięcie...

  • k.osiara

    Oceniono 4 razy 2

    Magia to chyba skończyła się 3 lata temu, kiedy praktycznie wszyscy producenci przegonili iPhone pod względem designu, solidności wykonania, komponentów, możliwości personalizacji, specyfikacji technicznej i funkcji.... no cóż... jeżeli w iPhonie 5 nie wprowadzą CHOCIAŻ PODSTAWOWYCH funkcji obecnych we wszystkich innych szanujących się markach to zginą (chociażby szybki internet LTE, płatności zbliżeniowe NFC, ekran AMOLED, możliwość zmiany domyślnej przeglądarki etc)....

  • plastikbombastik

    Oceniono 1 raz 1

    czasem mozna wylicytowac iphona za 50zł. Zobacz: www.goo.gl/OCmJ7

  • t-i-g-e-r

    Oceniono 1 raz 1

    Iphone ma szklany tył i przód. Dlaczego?
    Spadnie z 1m pojawia się pajęczyna z przodu lub z tyłu.
    -100zł wymiana tyłu.
    -300zł wymiana przedniej szyby wraz z wyświetlaczem i wymogiem rozebrania całego telefonu.

    Na youtube. com jest crash test Samsung Galaxy SII vs Iphone 4s.
    Z samsungiem nic praktycznie się nie dzieje.
    Iphone kończy z porozbijanymi szybami.

    Iphone ma 3 czujniki wilgoci!. Po co.
    Żeby serwis za darmo go nie musiał naprawiać (na gwarancji) nawet jak się spoci.
    Przy zmianie wilgotności lub temperatury czujnik może zmienić kolor.
    To podstawa do odmowy darmowej naprawy gwarancyjnej.

    Inne firmy nie robią sobie takich jaj z konsumentów.

  • n3mc1a

    Oceniono 3 razy 1

    A magia wciąż działa...
    Chyba na lamerów. Pokazać się gdzieś z iPhonem i narazić na drwiny, że się nie zna na telefonach? Choć są tacy...

  • marekatlanta71

    Oceniono 1 raz 1

    Dla mnie najważniejszym osiągnięciem iPhone było zmuszenie konkurencji do wzięcia się do roboty. Przed iPhone telefony były nudne i niewygodne. Obecnie mamy dziesiątki produktów które są często lepsze od iPhone + dwa nowe, porządne systemy operacyjne dla telefonów. Bez iPhone nie byłoby Androida.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX