Film Polaka to najpopularniejszy na całym świecie film z YouTube'a. Pies-pająk Wardęgi wygrał internety

Jak co roku o tej porze Google opublikował zestawienie filmów które były najpopularniejsze na YouTube w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Po raz pierwszy globalną listę hitów rozpoczyna film nagrany przez Polaka. Pies-pająk został wyświetlony ponad 113 milionów razy.

YouTube Rewind to podsumowanie najpopularniejszych filmów 2014. W tym roku po raz pierwszy globalne zestawienie otwiera film nagrany przez Polaka - Sylwestra Wardęgę. To zaledwie trzeci raz, kiedy najpopularniejszy okazał się klip spoza Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe, w Polsce pies-pająk zajął ?dopiero? drugie miejsce.

W Polsce w 2014 roku najchętniej oglądaliśmy:

1. Karolina Czarnecka "Koka, hera, hasz, LSD" (ponad 13 milionów wyświetleń)

2. SA Wardęga "Mutant Gigant Spider Dog" (ponad 113 milionów wyświetleń)

3. Original Big surprise for Bride and Groom...Chris and Leah Wedding 5 April 2014 (ponad 38 milionów wyświetleń)

4. Piosenka dla dzieci Kaczuszki, Kaczuchy (ponad 6 milionów wyświetleń)

5. Ani Mru Mru - Zarost tam i tu (ponad 4 miliony wyświetleń)

6. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more (ponad 93 miliony wyświetleń)

7. Cookie Phone vs Police (SA Wardega)

8. The Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia - #TEAMJ-AX (ponad 66 milionów wyświetleń)

9. Czemu NIE warto być: ZAROŚNIĘTYM (ponad 3 miliony wyświetleń)

10. Shanghai Tower (650 meters) (ponad 37 milionów wyświetleń)

Lista globalna wygląda natomiast tak:

1. Mutant Giant Spider Dog (SA Wardega)

2. Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more

3. FIRST KISS

4. The Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia - #TEAMJ-AX

5. iPhone 6 Plus Bend Test

6. Bars & Melody - Simon Cowell's Golden Buzzer act | Britain's Got Talent 2014

7. Budweiser Super Bowl XLVIII Commercial -- "Puppy Love"

8. Devil Baby Attack

9. Goku vs Superman. Epic Rap Battles of History Season 3

10. 10 Hours of Walking in NYC as a Woman

Polska lista tradycyjnie różni się trochę od światowej, choć różnice te dotyczą raczej popularności poszczególnych filmów, a nie świadczą o diametralnie innych gustach.

Wardęga otwierał już polską listę YouTube Rewind w 2013 roku i już wcześniej był popularnym YouTuberem, ale sukcesu jaki osiągnął w tym roku nie sposób bagatelizować. Film z psem-pająkiem został opublikowany 4 września i właściwie od samego początku zyskał ogromną popularność. Spójrzmy na wykres popularności frazy "Wardęga" w 2014:

Popularność frazy

Fot. Google

Wyraźnie widać, że jego nazwisko było częściej wyszukiwane właśnie od września. A teraz spójrzmy na frazę "spider-dog":

Popularność frazy Fot. Google

Widać wyraźnie, że wideo "chwyciło" od samego początku. Kevin Allocca, który w YouTube jest szefem jednostki zajmującej się kulturą i badaniem trendów, mówił w rozmowie ze mną, że wideo Polaka zyskało też "drugie życie", bo druga, mniejsza fala jego popularności przypada na początek listopada, czyli... na Halloween. Zapytany o powód popularności filmu o psie-pająku Alloca stwierdził:

"Wcale mnie nie dziwi, że film Wardęgi stał się tak popularny. Jest zaskakujący, ale i unikalny. To taka treść która jest angażująca, chcesz się nią podzielić ze znajomymi".

Znawca trendów YouTube podkreślał też, że to już trzeci rok z rzędu, kiedy globalną listę top 10 otwiera film stworzony poza USA. Dwa lata temu był to Gangnam Style, rok temu The Fox. Według naszych ostrożnych szacunków Wardęga mógł zarobić tylko na tym jednym hitowym wideo ok. 400 tysięcy dolarów.

Jak zacząć zarabiać na YouTube?

1. Dobry pomysł to podstawa. Pierwsza setka najchętniej oglądanych kanałów dobrze pokazuje, czego poszukują użytkownicy. (np. kanał Smosh)

2. Jeśli głównym celem jest dla ciebie zarabianie, to postaw na treści o wysokich dochodach z tysiąca odtworzeń (CMP). To: lifestyle, edukacja, publicystyka, nauka. W tym wypadku nawet przy małej liczbie wyświetleń, możesz liczyć na widoczne wpływy. Inne podejście to tworzenie filmów rozrywkowych lub tych o tematyce związanej z grami - mają one niższe CPM, ale zazwyczaj większy zasięg, więc i liczbę odtworzeń.

3. Podczas zakładania kanału upewnij się, że posiadasz pełne prawa do wszystkich materiałów (w tym do muzyki). Na YouTube łatwo podpaść za łamanie praw autorskich i regulaminów.

4. Podpisz umowę partnerską z jedną z Sieci Partnerstw (Multi Channel Network) lub bezpośrednio z Google. Umożliwi ona zarabianie na twoich filmach.

5. Pamiętaj, aby dbać o swój kanał. Zarabianie na YouTube to codzienna, ciężka praca. Do twoich obowiązków należeć będzie nie tylko tworzenie filmów, ale również dbanie o dobre relacje z użytkownikami, czy optymalizacja treści.

Więcej o:
Komentarze (47)
Film Polaka to najpopularniejszy na całym świecie film z YouTube'a. Pies-pająk Wardęgi wygrał internety
Zaloguj się
  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 312 razy 142

    te statystyki w jasny sposób pokazują, kto jest widzem YT. gimbaza wygrała internety.
    "Trudne sprawy", to przy tym repertuarze kino moralnego niepokoju.

  • mrs.courvoisier

    Oceniono 157 razy 69

    swiatowy festiwal durnoty

  • maxrokatanski

    Oceniono 65 razy 47

    Te filmy pokazują jaki jest ogólny poziom ludzkości. Nic tylko się upić. Z radości oczywiście.

  • konkatenator

    Oceniono 33 razy 25

    Kurczę, nie oglądałem z tej listy żadnego. Biorę łopatę i idę się zakopać.

  • karo80.0

    Oceniono 54 razy 16

    Sorry, ale w tym przypadku "najpopularniejszy" oznacza też jeden z najgłupszych. Bezmyślny rechot zastępujący myślenie, wiadomo że coś takiego zawsze trafi w wieśniackie gusty. Na całym świecie.

  • 23tryt

    Oceniono 16 razy 12

    człowieku! po co ci kultura, sztuka, hooby chociażby takie jak wędkarstwo? masz oglądać jutuba, założyć fejsbuka, ćwierkać na tłiterze i zapier***lać w amazonie przenosząc towar z półeczki do kartonika.... myślenie OFF

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX